הבלוג שלנו

Keyword Planner – כלי מחקר המילים החדש של גוגל

'Gilad Sasson'
9 ביולי 2013
זמן קריאה: 2 דקות

המשתמשים בכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס, Google Keyword Tool, נתקלו בזמן האחרון בהודעה על מותו הקרוב והצעה לבדוק את מחליפו – Keyword Planner.

כלי מילות המפתח החדש הוא שילוב של שני כלים של גוגל אדוורדס: כלי מילות המפתח ו-Traffic Estimator. שני הכלים מיועדים למפרסמים בגוגל אבל הם שימושיים גם למטרות קידום אורגני, שכן הם מספקים מידע על נפחי חיפוש של מילות מפתח ומציעים רעיונות למונחי מפתח רלוונטיים.

ההבדל הראשון בין גוגל Keyword Tool ל-Keyword Planner הוא שבכלי החדש אי אפשר להשתמש באנונימיות וכדי להשתמש בו צריך לפתוח ולהגדיר חשבון אדוורדס.

תכנון מילות מפתח ל-SEO

מתכנן מילות המפתח של גוגל תומך בשלוש פעולות עיקריות:

  • חיפוש מילות מפתח ורעיונות לקבוצות של מודעות
  • הערכות של הצעות מחיר ונפחי חיפוש של מונחי מפתח
  • הערכות של רשימות מילות מפתח מרובות

מחקר מילות מפתח

השימוש העיקרי של הכלי בקידום אורגני הוא למחקר מילים, שכאן מופיע ב חיפוש מילות מפתח וקבוצות מודעות. גם ה-Keyword Planner מציג את ממוצע חיפושים חודשי, תחרות, ו-CPC ממוצע, ומציע רשימת מונחי מפתח לפי רלוונטיות. יש לסייג ולומר שהנתונים המתקבלים מבוססים על קמפיינים של חיפוש ממומן ואינם משקפים בהכרח את נפחי החיפוש וגובה התחרות בקידום האורגני.

רעיונות למילות המפתח אפשר לקבל לפי מילת מפתח יחידה, דף נחיתה, קטגוריית מוצר או קומבינציה כלשהי. אפשר לסנן מראש את התוצאות לפי מיקוד (גאוגרפי, שפות, גוגל או גוגל ושות') ולפי נתונים מותאמים אישית: לקבוע סף מינימלי ומקסימלי לנפח החיפושים וה-CPC, להסתיר מילות מפתח שכבר נמצאות בשימוש, ולכלול או לא לכלול מילים מסוימות.

בחירת סוג ההתאמה (רחבה, מדויקת או לביטוי) נעשית דרך אייקון העיפרון שבקצה הימני של כותרת הטבלה של מונחי החיפוש.

אחד החידושים בכלי הוא שאפשר לצפות ברשימת מילות המפתח המוצעות גם בתצוגה קבוצתית ad group ideas)) לפי נושאים, נישות ותת-קטגוריות של מילות מפתח.

אחרי שבוחרים מילות מפתח או קבוצת מילים, אפשר ללחוץ על  Get Estimates and Review Plan ולקבל הערכה מפורטת של כמות הקליקים היומית הצפויה, כמות החשיפות, המיקום הממוצע והעלות, הכול לפי טווח הצעת המחיר המוגדר.

רשימות מילות מפתח

הפיצ'ר הזה שימושי למפרסמים שבאים עם רשימת מילות מפתח מוכנה (כמו רשימת ביטויי חיפוש שיוצאה מהאנליטיקס למשל), והוא מאפשר להדביק רשימת מונחים שמסומנת לפי סוג ההתאמה הרצוי או להעלות קובץ אקסל, ואז לקבל נתונים על פופולריות המונחים והערכה על העלויות והחשיפה הצפויה.

רשימות מילות מפתח מרובות

Multiply keyword lists הוא רכיב חדש שלא הופיע בכלים הקודמים, והוא מאפשר לשלב בין מילות מפתח וליצור צמדים וקומבינציות שונות, ואחר-כך לבדוק את נפח החיפושים או את הערכת הצעת המחיר.

הפיצ'ר הזה יכול להיות שימושי במיוחד לקידום מקומי, שכן אפשר לזווג מילות מפתח עם שמות מקומות ולראות את ההבדלים בין הקומבינציות השונות.