בית פרטי או פנטהאוז, קפה הפוך או שחור, כלב או חתול… ????
החיים מלאים בבחירות, ועם חלקן קשה להתמודד לבד. מזל שיש לנו חברים, משפחה ומכרים כדי לשאול לדעתם ולקוות שיעזרו לנו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בכל תחום בחיים.
כמו בחיים, גם בפייסבוק (שבעצם, הוא החיים) יש לנו אפשרות להתייעץ עם חברים, ולא רק כשאלה בסטטוס או בקבוצה מסוימת, אלא כסקר של ממש!
בנובמבר האחרון (2017) פייסבוק השיקה אפשרות להעלות טופס של סקר (Poll) שעליו יצביעו החברים ויענו על שאלותיהם וכדי למשוך את העין, גם נוספה האפשרות להצמדת גיפים מגניבים או תמונות לתשובות. בסקר אין הגבלה על אורך השאלה, אבל התשובות לעומת זאת מוגבלות ל-25 תווים בלבד. האפשרות הזו הייתה פתוחה רק לקבוצות ולמשתמשים פרטיים, ולאט לאט נפתחה גם עבור עמודי פייסבוק עסקיים.
אז איך עובדים הסקרים בדפים העסקיים של פייסבוק?
הסקרים בעמודים העסקיים של פייסבוק מוגבלים לשתי תשובות בלבד (בניגוד לסקרים בעמודים הפרטיים), ממש כמו בסטורי של אינסטגרם, שאליה נכנס הפיצ'ר בשלב מוקדם יותר וזכה להצלחה רבה! את המענה על הסקר בפייסבוק ניתן להגביל ליום, לשבוע, או להשאיר אותו לרוץ באופן תמידי. הסקרים אינם אנונימיים, וניתן לראות מי הצביע מה (שוב, ממש כמו באינסטגרם) ולהסיק מסקנות מסוימות לגבי המשתמשים.
למה כדאי למשווקים לבחון את השימוש בסקר של פייסבוק?
הסקרים הם פיצ'ר חדש והשימוש בו בקרב חברות ומותגים יכול להעניק רענון ב-news feed, לגרום למותגים לתקשר יותר טוב עם הגולשים ולהקשיב לבחירות שלהם. הסקרים יכולים להיות מדד לפידבק על מוצר או פיצ'ר מסוים שהחברה יצרה ולגרום לה לקלוע לטעמם של הגולשים. באופן כללי, גולשים אוהבים להרגיש חלק ממשהו והסקר יכול בהחלט לתת להם את החיבור לתהליך השיווק של החברה. בנוסף, על ידי הסקרים תוכלו לזהות את פרופיל הצרכן שלכם בצורה טובה יותר.
יתרונות נוספים לשימוש בסקרים בפייסבוק
כפי שציינו בפוסטים קודמים, שינויי הפיד של פייסבוק מקשים על חברות לפרסם באופן אורגני. לכן, הסקר הוא הזדמנות לצאת מהקופסה ולנסות ולקבל יותר חשיפות אורגניות במקום לשלם ביוקר. פרט חשוב שכדאי שתדעו, בשלב זה אין אפשרות לקדם את הסקרים בפייסבוק, בדיוק כמו שאי אפשר לקדם לייב-וידאו, לכן חשוב להקפיד על קריאייטיב טוב כדי שהסקר שלכם באמת יוכל 'לתפוס את העין' ולעניין את קהל היעד.
זוהי לא הפעם הראשונה שפייסבוק מבינה את כוחם של הסקרים, והיא התנסתה איתם כבר בעבר. כולנו ודאי זוכרים את סקרי ה"לייב" שהיו אטרקציה של ממש בשנה שעברה, שבהם המשתמשים הצביעו על ידי לחיצה על רגשות שונים לצד כפתור ה"לייק" בפוסט.
ואם נלך אפילו רחוק יותר, בחזרה ל-2007, הפיצ'ר היה נפוץ בקרב קבוצות ועמודי אירועים (Events).
לסיכום, החשיפה האורגנית בפייסבוק הולכת ומצטמצמת, אבל הפיצ'רים של פייסבוק פותחים בפנינו אפשרויות שונות לדרכי פרסום יצירתיות שעשויות (אולי) לקדם את החשיפה האורגנית. חשוב לזכור שהסקרים הם רק עוד דרך לשאול את הגולשים שאלה, להתחשב ברצונם או בעצותיהם, לשייך אותם למותג או לחברה ופשוט לגרום להם להיות מעורבים ומשפיעים.