טוויטר הציגה השבוע טיימליין חדש ומבוסס אלגוריתם, והצליחה להרגיז משתמשים רבים שהעדיפו לקבל מטוויטר עדכונים בזמן אמת וראו בעדכון הטיימליין ניסיון לחקות את פייסבוק. להודעה הרשמית של טוויטר קדם גל שמועות והוא לווה בהאשטאג #RIPTwitter, אבל הסערה הפנים-טוויטרית נרגעה לאחר שהטיימליין החדש הושק רשמית. באתר MarketingLand דיברו עם נציג טוויטר ופרסמו מידע מפורט על עדכון הטיימליין של טוויטר.

תגובות לטיימליין החדש של טוויטר

צילום מסך: טוויטר

מהו הטיימליין החדש של טוויטר?

הטיימליין החדש יציג אוסף של ציוצים נבחרים שהמשתמשים פספסו בזמן שנעדרו מהאפליקציה או מהאתר. לפי ההודעה הרשמית של טוויטר, המטרה היא לאפשר למשתמשים לגלות בקלות ובמהירות מה קורה עכשיו.

כלומר, הציוצים שבראש הטיימליין הם השינוי היחידי, וזרם העדכונים שמתחתיו יופיע לפי סדר כרונולוגי כרגיל. אם כן, משתמשי טוויטר יכולים להירגע: הפלטפורמה שומרת על האופי הפתוח שלה, והציוצים לא ייערכו ויאורגנו בסדר חדש לפי אלגוריתם דירוג כמו בפייסבוק.

בנוסף, הטיימליין החדש הוא אופציונלי ולא ברירת מחדל, והמשתמשים יצטרכו להירשם כדי לראות אותו. משתמשים שיבקרו בטוויטר לאחר העדכון יקבלו הדרכה ויופנו להגדרות כדי להירשם לעדכון, אם ירצו.

העדכון הזה הוא הרחבה של הפיצ'ר While you were away שהושק בטוויטר כבר בשנה שעברה והציג קבוצה של ציוצים שפורסמו מאז הביקור האחרון בפלטפורמה. לפי נציג טוויטר, הפיצ'ר הביא לשיפור בשיעור המעורבות, והחברה המשיכה לבדוק ולהתאים את הציוצים שיופיעו בפיצ'ר הזה. לדבריו, הם גם ניסו את הטיימליין על משתמשים נבחרים במהלך השבועות האחרונים ושיעור המעורבות על ציוצים אורגניים גדל משמעותית.

הטיימליין החדש של טוויטר

צילום מסך: blog.twitter.com

האם יהיו פרסומות בטיימליין החדש של טוויטר?

בהתחלה נאמר שהטיימליין החדש לא יכלול פרסומות, אבל לאחר מכן טוויטר עדכנו שהפרסומות יופיעו בטיימליין החדש כמו בזרם העדכונים הרגיל. בטיימליין החדש יופיע גם מוצר הפרסום החדש של טוויטר – מודעות הווידאו First View שיופיעו בראש זרם העדכונים של המשתמשים במשך 24 שעות.

* למידע נוסף על פרסום בטוויטר

אילו ציוצים יופיעו בראש הטיימליין החדש?

מהבלוג של טוויטר נרמז שתהיה העדפה לציוצים של מותגים ומפורסמים למיניהם (ספורטאים, מוזיקאים, פוליטיקאים וכדומה), אבל הובהר שציוצים מכל חשבון יכולים להופיע בראש תוצאות החיפוש, וההעדפה היא לחשבונות שהמשתמש עוקב אחריהם ומעורב בהם.

טוויטר מסרו שהם מתבוננים בדרכי התקשורת של משתמשים עם מיליארדי ציוצים ומתאימים את דפוסי ההתנהגות שלהם לדפוסי הפעילות בעבר כדי לנבא אילו ציוצים הם יעדיפו לראות.

כלומר, כדי לדרג ציוצים בראש הטיימליין טוויטר בודקים עם אילו חשבונות המשתמשים נוטים לתקשר, באילו ציוצים הם נוהגים להיות מעורבים, אילו נושאים מעניינים אותם ומהם הנושאים הנפוצים ברשת החברים שלהם. כל העדכונים שיופיעו בראש הטיימליין יגיעו מחשבונות שהמשתמשים עוקבים אחריהם.

מספר הציוצים שיופיע בראש הטיימליין תלוי במהירות העדכון של הטיימליין של כל משתמש, כלומר בכמות הציוצים שהוחמצו בין ביקור לביקור. לפי טוויטר, המספר הממוצע הוא כתריסר ציוצים. גם גיל העדכונים תלוי בהתנהגות של כל משתמש, והעדכונים יכולים להיות ממועד הביקור האחרון בפלטפורמה. עם זאת, טוויטר שואפים לשמור את זרם הציוצים רלוונטי ועדכני ככל האפשר, לכן לא סביר שהוא יכלול ציוצים מהעבר הרחוק.

 

מה סיבת שינוי הטיימליין בטוויטר?

שלא במפתיע, ההודעה על השינוי באה בבוקר פרסום רווחי החברה מהרבעון האחרון של 2015. נראה שטוויטר צריכה להרגיע משקיעים המודאגים מהגידול הנמוך במספר המשתמשים ומהעובדה שיש מספר נמוך של משתמשים נאמנים הפעילים בקביעות בפלטפורמה.

עדכון הטיימליין מאפשר למשתמשים לנווט בתוכן של טוויטר מבלי לשנות יותר מדי את אופי הפלטפורמה, ולהמשיך לשמור על ההבחנה בינה לבין פייסבוק ופלטפורמות אחרות. בנוסף, הטיימליין החדש מאפשר למותגים להשיג חשיפה גדולה יותר לעדכונים שלהם וגם להגביר את מעורבות המשתמשים.