לקראת סוף 2015 ערכו טוויטר וובינר עבור חברות שיווק באינטרנט ובו שיתפו בדרכים היצירתיות שמותגים השתמשו בטוויטר במהלך 2015, ונתנו טיפים לשיווק מותגים ולבניית נוכחות אפקטיבית בטוויטר ב-2016.
ראשית כל, כמה נתונים סטטיסטיים על טוויטר ובכלל:
- 80% מהמשתמשים בטוויטר מגיעים מהמובייל, לכן יש לראות בטוויטר בעיקר פלטפורמת מובייל
- בכל שנייה עולים ונקראים 6,000 ציוצים בטוויטר.
- בנוסף, בטוויטר מעלים סרטוני וידאו וצופים בהם באמצעות האפליקציה Vine (שבבעלות טוויטר) או האפליקציהPeriscope להזרמת וידאו. האפליקציה נבחרה לאפליקציית השנה של אפל, והיא מאפשרת למשתמשים בטוויטר לצפות באירועים חדשותיים ואחרים מרחבי העולם מנקודת המבט של משתמשים החווים את האירועים בזמן אמת.
שיווק בטוויטר למותגים
בטוויטר יש חשיבות גדולה לפעילות יומיומית ולהשתתפות בשיחות. פעילות המותגים בטוויטר מתחלקת לארבע קטגוריות תוכן:
- דיונים יומיומיים
- אירועים
- תחומי עניין
- שיווק לתגובה ישירה
ציוצים בנושאים יומיומיים
בקטגוריה של ציוצים בנושאים יומיומיים נמדדו שיעורי המרה גבוהים, הן בגלל התחרות הנמוכה והן כי ציוצים מסוג זה מאפשרים להציג את האישיות של המותג ואת הצד האנושי שעומד מאחוריו.
קפה הוא דוגמה לנושא יומיומי, והוא מוזכר בכ-15 מיליון ציוצים בשבוע.
גם מותגים שאין להם כל קשר לקפה משתתפים בדיונים בנושא, בין היתר באמצעים ויזואליים כמו אנימציית גיף ותמונות.
ציוצים על אירועים
אירועים יכולים להיות ידיעות חדשותיות, משחקי ספורט, טקסי פרסים, חגים, פסטיבלי מוזיקה, השקות של מוצרי טכנולוגיה חדשים, כנסים וכדומה, ומותגים משתמשים במדיה עשירה כדי להגדיל את המעורבות. לדוגמה, בעקבות האלבום החדש של אדל נוצרו מ-250 אלף ציוצים הכוללים את ההאשטאג #Adele25, בהם כמה דוגמאות יצירתיות במיוחד.
ציוצים על תחומי עניין
טוויטר מדגישים ארבעה תחומי עניין פופולריים במיוחד בקרב משתמשי טוויטר: כושר גופני, בישול, מוזיקה ומשחקים, והם מדגימים כמה מותגים שהשתתפו בדיונים בנושאים אלו השנה:
שיווק לתגובה ישירה בטוויטר
משתמשים רבים מגיעים לטוויטר כדי לקבל מידע ועצות לפני קניות ומותגים יכולים להשתמש בטוויטר כדי להגביר את החשיפה של מוצרים, להגדיל את התנועה לאתר, לשפר את ההמרות ואת המכירות.
כדי להגדיל את המעורבות בציוצים שמטרתם תגובה ישירה, כלומר להניע משתמשים לחנות האינטרנטית או הפיזית, מותגים משתמשים בכלים המגדילים מעורבות כמו הוספת שאלון לציוץ או Website Card, כלי המאפשר להוסיף לציוץ תמונה, כותרת ותיאור וכפתור קריאה לפעולה.
טיפים לשיווק בטוויטר ב-2016
- למפות את האירועים הרלוונטיים למותג בכל חודש ולתכנן מראש את הקמפיינים לקידום אורגני וממומן.
- לתכנן מראש גם ציוצים על רגעים יומיומיים, כולל "מאחורי הקלעים" של המותג, מענה לשאלות של לקוחות, מבצעים מיוחדים וכדומה, ולתזמן אותם במהלך השבוע באמצעות כלים כמו Twitter Ads, Tweeterdeck או כלים חיצוניים כמו Hootsuite.
- לתכנן מראש את הפרסום בטוויטר, ולחלק את התקציב לפי קהל היעד והצעות המחיר.
- להשתמש בציוצים ממונים (Promoted Tweets) כדי להגיע לקהל יעד מפולח לפי מיקום, שפה, מכשיר, גיל ומין ופילוחים מתקדמים יותר כמו תחומי עניין, עוקבים, מילות מפתח וכדומה.
- להשתמש בכלי הווידאו של טוויטר – 82% מהמשתמשים אוהבים להעלות סרטוני וידאו ולצפות בהם בטוויטר.
- לשתף עדכונים בטוויטר בזמן אמת, למשל באמצעות Periscope.
- להשתמש בטרנדים ממומנים (Promoted Trend) כדי להשתלט על השיחה באירועים שצפויים לעורר עניין וציוצים רבים.
- להמשיך ולעדכן גם אחרי שהאירוע הסתיים, בין שמדובר באירוע ספורט, מוזיקה או טכנולוגיה.
- ליצור תוכן ייחודי לטוויטר באמצעות Vine, אנימציית גיף ועוד כלים ויזואליים מתקדמים.
- להשתמש ב-Website Card כדי להביא תנועה לאתר באמצעות תמונה, תוכן רלוונטי וייחודי וקריאה לפעולה.
מעוניינים בשיווק העסק או המותג בטוויטר? צרו אתנו קשר.