Traffic Travis היא תוכנת קידום אתרים מקצועית חינמית לכאורה. בפועל יש לה שתי גרסאות: אחת בחינם ואחת ב-97$. מבינים את זה רק כשמתחילים בתהליך ההורדה.

מה התוכנה מציעה?

– הצגת סקירה וסטטוס ביצועי SEO באתר במתכונתו הנוכחית.
– התוכנה אמורה לבצע ביקורת על האתר מבחינת SEO, להצביע על טעויות ולהציע דרכים להשתפר.
– מעקב אחרי מתחרים – על פי מילות החיפוש שנגדיר, התוכנה בודקת אלו מילים פופולאריות אצל המתחרים ואם יש מילים ששווה להשקיע בהן כסף או לא.
– הצעת מונחי מפתח רלוונטיים לקמפיין על ידי התוכנה על סמך מחקרי מילים שהיא מבצעת.
– מיפוי המקורות שבהם המתחרים שותלים לינקים.
– מעקב אחר דירוגים של דפי האתר במנועי חיפוש לבחירתנו.
– ריגול אחרי קמפיינים קידום ממומן (PPC)  של מתחרים. מאפשר לראות אלו מילות חיפוש מגדירים המתחרים וכמה הם משלמים עליהן.

תהליך הורדת התוכנה

מעט מסורבל, ברגע שלוחצים על הורדה בחינם עולה האפשרות להוריד את התוכנה בתשלום עם שלל הסברים למה כדאי לעשות זאת. רק בסוף העמוד בצורה לא ממש בולטת מוצגת האופציה החינמית. תחילה יש להזין אי-מייל לשם ישלח מייל וכשעונים לו, תהליך ההורדה מתחיל ומקבלים קוד הפעלה שחייבים כדי להפעיל את התוכנה. ההורדה עצמה הייתה ממש מהירה.

תהליך פתיחת פרויקט חדש

כדי לפתוח פרויקט חדש (ביגרסה החינמית מגלים שאפשר לפתוח רק פרויקט אחד) תידרשו להזין כתובת URL  של האתר, מילות מפתח, לבחור באלו מנועי חיפוש אתם רוצים להתמקד ולהזין sitemap url. בשלב מפת האתר משתמש פחות מנוסה עלול להיתקע (התוכנה משוויצה שהיא מאפשרת לכל אחד לעשות קידום לבד). בכל מקרה, הפרוייקט ייפתח גם אם משאירים את השדה ריק.

התוכנה עובדת גם עם אתרים ומילות מפתח בעברית – אין אזכור לעבודה בשפות אחרות. לכל אחד מהפיצ'רים שהתוכנה מציעה ניתן להפיק דוחות באקסל וב-PDF. עם זאת, הפלט שמופק על ידי ה-PDF  לא מזהה מילים בעברית. הגירסה החינמית מגבילה את המשתמש ל-50 מילות מפתח נבחרות.

לוח הבקרה (Dashboard)

Site Check- מציע דירוג ממוצע של דפי האתר, מציג את מדד אלקסה, מספר האזהרות ((Page warnings והאם נמצא קובץ מפת אתר XML.
Keywords- מציג את כמות מילות המפתח שהזנו (בתוכנה החינמית מקסימום 50 בPRO  בלתי מוגבל) ופוטנציאל תנועה (דורש פרטי התחברות לחשבון גוגל אנליטיקס).
Ranking for…- בתהליך פתיחת הפרויקט הגדרנו עבור אלו מנועי חיפוש אנו רוצים לבצע את המחקר. בסעיף זה אפשר לבחור עבור איזה מנוע חיפוש אנו רוצים שטרוויס יציג את התוצאות. הסעיף מציג את מספר דפי האתר שנצפו, מספר הפעמים שדף של האתר דורג ב top5 ומספר הפעמים שדף של האתר דורג בtop10 .
Top 5 Ranked Keywords- מציג את חמש מילות החיפוש הפופולאריות ביותר. לחיצה על See More תוביל ללשונית SEO  עליה יפורט בהמשך.
Backlinks- מציג את סך כל הלינקים הנכנסים לאתר, לרבות מכמה כתובות IP שונות ומכמה דומיינים שונים הם הגיעו.
Top 5 Backlinks- לחיצה על More מובילה להצעת שדרוג לPRO (כלומר היא חסומה לגרסה החינמית).

האתר שלי (MySite)

ברגע שעוברים ללשונית נפתח סרטון הדרכה (אפשר להגדיר שלא יפתח יותר).
מאפשר לייבא דפי אתר שלא נצפו על ידי מנועי החיפוש.
ניתן להציג עד 100 דפי אתר בגרסה החינמית.
עבור כל דף יוצגו:
– דירוג הדף במנוע החיפוש שבחרנו בלוח הבקרה.
– מספר הקישורים הנכנסים שיש אליו.
– מספר האזהרות שנצפו בו, לחיצה על המספר מראה בדיוק באילו אזהרות מדובר.

דוגמה לאזהרות שטראוויס מאתר:

– האם הדף מכיל מילות מפתח (אותן 50 שהגדרנו)

– כמות אזהרות שנצפו למילות מפתח

– תאריך ושעה של הפעם האחרונה בה טרוויס סקר את אותו הדף בחיפוש אחר אזהרות.

מחקר (Research)

בעת הזנת מילות החיפוש קופצת הודעה שבתוכנה החינמית אפשר לחפש עד חמש מילות מפתח בו זמנית, בפועל מתבצע חיפוש עבור כול 50 מילות המפתח שהוגדרו.
הכלי מציג את מילות המפתח על פי כמות החיפושים שנעשו לכול מילה.

לכל מילת חיפוש מציג:

– סה"כ חיפושים גלובליים.
– סה"כ חיפושים בארץ המוצא של מנוע החיפוש.
– רמת התחרותיות לאותה מילה.

– עלות ממוצעת לקליק עבור אותה מילה – מחייב חיבור לחשבון Google AdWords.

– סה"כ תוצאות החיפוש למילת המפתח באותו מנוע חיפוש.

SEO

מתחלק לארבע לשוניות:

1.      דירוגים

מציג דירוג של דפי האתר על פי מילות חיפוש. עבור כל מילה מציג:

– באיזה מנוע חיפוש נמצא הדף

– מה דירוג הדף

– דירוג קודם של הדף

– הדירוג הכי גבוה שנצפה לדף

מאפשר השוואת היסטוריה של תוצאות הדירוג של הדף.

2.      תחרות

עבור כל מילת מפתח (אפשר לחפש עד חמש מילים בגירסה החינמית) מציג:

– הקושי בלדרג את אותה מילה – נע בין הרמות Easy ו-Very Difficult

– דירוג הדף – ממוצע וחציון

– Backlinks Pages- מציג ממוצע וחציון של המתחרים.

– Backlinks Site- מציג ממוצע וחציון של המתחרים.

– סך כל החיפושים באותו מנוע חיפוש.

– InAnchor- רק בPRO –הגרסא בתשלום

– InTitle- רק בPRO – הגרסא בתשלום

– ניתוח של עשרת האתרים שדורגו הכי גבוה עבור אותה מילת חיפוש.

3.      קישורים נכנסים

מחולק גם הוא לשלוש לשוניות:

קישורים נכנסים

לשונית זו מציגה לכל קישור נכנס:

Page authority
PageRank
AlexaRank
מספר הURL  החיצוניים ללינק
עוגן לאתר הנבדק.

Site Breakdown

מפרק לגורמים את דירוג האתר והקישורים הנכנסים. הפירוק מציג:

– שקלול הדירוג של דפי האתר ומספר הלינקים הנכנסים לכל דף.

– IP ספציפיים של דפי האתר ומספר הקישורים הנכנסים אליו.

– הדומיינים המובילים שמקושרים לאתר והקישורים הנכנסים אליהם.

– טקסט העוגן שמשתמשים בו.

Overview

מציג:

Page BL Count- פירוט מספר לינקים, דומיינים ו-IP
Site BL Count- פירוט מספר לינקים, דומיינים, IP ו EDU/GOV

4.      Link Finder:

הפיצ'ר לא עבד או שלא הצליח למצוא לינקים

PPC

עבור כל מילת מפתח מציג:

URL  שנמצא וכולל את המילה, מנוע החיפוש שנמצאה בו, דירוג העמוד, דירוג אלקסה וגודל מודעת הפרסומת שבעמוד.