רגע לפני סיום שנת 2022, שהביאה איתה לא מעט שינויים בעולם הדיגיטל, חברת מטא, הידועה כחברת  פייסבוק הנוסטלגית, הצהירה בספטמבר 2022 על מספר עדכונים וחידושים. חלק מהשינויים כבר הוטמעו, חלקם יוטמעו בהמשך השנה וחלקם עדיין בבדיקות.

 

השינויים שכבר הוטמעו וגם אלו הצפויים להגיע הם במגוון נושאים, החל מניהול עמודי הפייסבוק, אפשרויות תשלום חדשות וחידושים בפלטפורמת הפרסום. כל השינויים נועדו לשפר את חווית ניהול הפלטפורמה, שיפור ביצועי הקמפיינים והגדלת רווחים ותנועה.

 

השינויים האלו מתווספים לרשימת השינויים שכבר פורסמו והוטמעו באוגוסט 2022, ביניהם:

ומה חדש הפעם? אל תדאגו כי מטא יודעת להפתיע והפעם נתמקד בשינויים הנוגעים לפרסום בפייסבוק ונסקור כל חידוש בנפרד. מוכנים? המשיכו לקרוא.

 

שינויים במטא (פייסבוק)

חידושים ופיצ'רים בסוגי המודעות

Meta מפרסמת פיצ'רים חדשים ואפשרויות נוספות למפרסמים לפנות ללקוחותיהם בדרכים משופרות, יעילות ואטרקטיביות יותר:

# מודעות רילס (Reels) עם אודיו ללא תמלוגים

מטא משיקה אוסף ייעודי של צלילים בחינם המיועד לשימוש במודעות קרוסלה ברילס, השירים ללא תמלוגים ולכן ניתן להשתמש בהם לקידום. המפרסם יכול לבחור שיר באופן עצמאי או לתת לאפליקציה לבחור עבורו באופן אוטומטי על בסיס תוכן המודעה.

# מודעות שיחות ומדידתן

מעתה מודעות שיחות יהיו אפשריות גם תחת קמפיין מסוג מכירות, לידים ותנועה. בנוסף, תהיה תתווסף אפשרות למדוד שיחות שאורכן 60 שניות ומעלה, כך נוכל לבצע אופטימיזציה מותאמת כדי להגיע ללקוחות איכותיים יותר עם סבירות גבוהה לנהל שיחה מעל 60 שניות.

# פיצ'ר חדש עבור מודעות שיחות

לפני לחיצה על התקשרות עם בעל העסק, המפרסמים יוכלו לספק עוד מידע על העסק שלהם, כמו קישור לאתר או לדף נחיתה, ובכך לאפשר ללקוח לפני ביצוע התקשרות להיכנס לאתר למידע נוסף ובכך לחסוך שיחות לא רלוונטיות.

# מודעות בפיד הבית ובפרופיל ה- Explore

פורמט מודעות חדש באינסטגרם בלבד ומאפשר לעסקים יוכלו למקם מודעות ב- Explore home – שזה בעצם המסך שאנשים רואים כשמגיעים לראשונה לכרטיסיית Explore.

מודעות ופיצ'רים נוספות הנמצאים בבדיקה במטא וטרם הושקו לציבור:

# פילטר מבוסס על תוכן

Meta עובדת על יצירת פילטר למיקומי מודעות המבוסס על תוכן (Content based Inventory filer) הפילטר עדיין בבדיקה אך מתוכן להטמעה בפייסבוק ואינסטגרם כאחד, במטרה לשפר את הבטיחות וההתאמה של המותג למיקום המודעה. פילטור מבוסס על תוכן מיועד להשקה בתחילת 2023 ובהתאם להספק הצוות הטכנולוגי.

# מודעות פוסט – לולאה

מדובר במודעות וידאו שאורכן 4-10 שניות, אשר ניתנות לדילוג והן מופעלות בסיום רילס. בנוסף, לאחר שסרטון המודעה מסתיים הרילס המקורי מתחדש וחוזר בלולאה.

# מודעות קרוסלה ברילס

מדובר במודעות קרוסלה הניתנות לגלילה אופקית וכוללות 2-10 תמונות (כמו בקרוסלה אנכית שאנו מכירים) הקרוסלה האופקית תוצג בתחתית הרילס של פייסבוק.

# מודעות בפיד פרופיל באינסטגרם

אם גולש הקליק על פוסט ונכנס לפרופיל אינסטגרם הוא יוכל לראות בפיד הפרופיל גם מודעות רלוונטיות. מדובר בחידוש שעדיין נמצא בבדיקה ואם יוטמע הוא יתחיל בפרופילים נבחרים בארה"ב ואלו יוכלו לייצר הכנסה נוספת בשל העובדה שהכניסו לפרופיל שלהם מודעות.

# שיחה בתוך האפליקציה

מיועד לקמפיין מסוג שיחות ומאפשר למשתמשים לבצע התקשרות מבלי לצאת מהאפליקציה. מלבד המשכיות במסע הגולש האפשרות הזאת תספק לנו מידע ודיווח מקיף יותר מצד פייסבוק על משך שיחה ואיכותה.

# פיצ'ר נוסף למודעות שיחה

אפשרות ללקוחות לבקש שיחה חוזרת מבעל העסק במסנג'ר. במקום שלקוח ימתין לתשובה, בעל העסק יכול לתת ללקוח את ההרגשה שזמנו מוערך וחשוב ולאפשר לו לבקש שיחה חוזרת.

בקשה לשיחה חוזרת במודעות פייסבוק

מתוך www.facebook.com/business/news/


כוחה של בינה מלאכותית (
AI)

מטא מצהירים בגאווה שהם משתמשים בכוחה של בינה מלאכותית כדי לסייע לעסקים להגיע ללקוחות מתאימים ולמקסם את הרווחים שלהם מהמודעות. עם השימוש ביכולת האינסופית של בינה מלאכותית נקבל פורמטים ופי'צרים חדשים כמו:

# הפנייה למסנג'ר או לטופס

מודעת לידים שמובילה את הלקוח או למסנג'ר או לטופס לידים, תלוי באיזה מהם יש סיכוי גבוה יותר שהלקוח ייצור אינטראקציה. המטרה היא להתאים באופן אישי את מסע הגולש לפי תחזית הביצועים, לסייע למפרסמים לייצר יותר לידים בפחות זמן ובעלות מופחתת.

# יתרון קהל מותאם אישית (Advantage custom audience)

אפשרות חדשה למיקוד הקמפיין לקהל המשלב גם קהל מותאם וגם לקוחות חדשים כאחד. מדובר במיקוד הדומה לקהל lookalike אך הוא חורג מטווחי הדמיון של 1-10% וכולל גם קהל קיים וגם חדש המבוסס על למידת בינה מלאכותית.

# בינה מלאכותית במסנג'ר

עד כה מודעות שמובילות למסנג'ר הוצגו לגולשים עם סיכוי גבוה ליזום שיחה עם העסק, כעת עם העדכון החדש מפרסמים יוכלו להציג מודעות מסנג'ר לגולשים עם סבירות גבוה לבצע רכישה במהלך שרשור המסנג'ר.

# מודעות מרובות מפרסמים

בזמן מעורבות של גולש עם מודעות, יוצגו מתחתיה מודעות נוספות שעשויות לעניין אותו בהתאם לתוכן המודעה המקורית, היסטוריית גלישה ותכנים קודמים שהגולש התעניין בהם כשהכל מבוסס על למידה של בינה מלאכותית.

בינה מלאכותית


עולם של מציאות רבודה

כחלק מהרצון לייצר חיבורים נכונים בין עסקים לצרכנים, מטא מניחה את הבסיס לעתיד טרנספורמטיבי ומנגישה את עולם המציאות הרבודה ללקוחותיה כך שיוכלו לייצר חוויות מותאמות אישית וסוחפות יותר:

# מודעות במציאות רבודה

השקת מודעות במציאות רבודה בגרסת בטא באינסטגרם בלבד –  מודעות אלו זמינות בפיד ובסטוריז ומאפשרות למשתמשים ליצור אינטרקציה עם המוצר ובעל העסק בדרכים דינמיות ומשוכללות יותר, לדוגמה – מותגים יוכלו לאפשר ללקוחותיהם לבחון כיצד המוצר נראה בסביבתם, למשל לבחון כיצד רהיט ישתלב בסלון, כיצד שרשרת תראה על צווארם ואפילו נסיעת מבחן במכונית.

# קורס מטאוורס חינמי

מטרתה של מטא היא לתת כלים לעסקים כדי להכיר את עולם המטאוורס (MetaVerse) ולהשתמש בו בתבונה, ולכן היא משיקה קורס חינמי הנקרא "מהו המטאוורס". הקורס מסביר על עולם המציאות הרבודה, מה ידוע עליו היום וכיצד ישפיע על עתיד העבודה, המשחק והחיים שלנו. הקורס יושק בסוף אוקטובר 2022 ועד אז מוזמנים לקרוא עליו עוד באתר coursera 

 

קניות במציאות רבודה במטאוורס

 

מודעות שיתופיות עם משלוח מקומי  

מטא כבר הפנימו שצרכנים מעוניינים בחוויית קניות אישית, קלה ומהירה, ואם אפשר לרכוש ישירות באתר ולקבל את המוצר עד הבית – עוד יותר טוב.
לכן, מטא משיקה ברחבי העולם מודעות שיתופיות עם משלוח מקומי הנקראות: Collaborative Ads Local Delivery ויהיו זמינות בפייסבוק ובאינסטגרם.

המודעות מיועדות למותגי מוצרי צריכה וחנויות מקומיות ומאפשרות להם להציג לגולש מודעות עם מוצרים לרכישה ואפשרות להזמין את המוצר דרך שירות משלוחים מקומי, כשהמודעות מציגות רק מוצרים שבמלאי עם התמחור העדכני שלהם.

השותפות בין מותגי מוצרי צריכה ארוזים, מכולת שכונתית, מסעדות מקומיות וספקי משלוחים מייצרת עניין ותועלת מקומית עבור המפרסמים והלקוחות כאחד.

 

הזמנת משלוחים דרך פייסבוק ואינסטגרם

מתוך : /www.facebook.com/business/news/

צריכים לשלם? הישארו במקומכם

ע"פ נתוני אינסטגרם, מידי שבוע ישנם מילארד אנשים אשר שולחים הודעות לבית עסק דרך הצ'אט, תגובה למודעה או לרילס. התכתבויות בנוגע למוצרים לרוב ממשיכות באתר החנות מחוץ לאפליקציה וזו הנקודה אותה רוצים לשנות. על מנת לייצר חווית רכישה קלה וחלקה אינסטגרם משיקים אפשרות רכישה בתוך הצ'אט מול בית העסק.
מדובר בשיפור חווית הקנייה ובנוחות מקסימלית עבור הלקוח שכמובן מתבטאת בהגדלת רווחים עבור בעל העסק.

התשלום דרך הצ'אט אינו כרוך בעמלות נוספות, ישנה גישה לתמיכת לקוחות 24/7, הרכישות יהיו מוגנות וניתן להשתמש ב-Meta Pay, בכרטיס אשראי או ב-PayPal.

שימו לב – תכונה זו זמינה רק למוכרים זכאים המשתמשים בחשבון מקצועי באפליקציית אינסטגרם לנייד.

תשלום בצ'אט בפייסבוק ואינסטגרם

מתוך : www.facebook.com/business/news

אלו היו השינויים והחידושים הצפויים לפי הפרסומים של מטא, ואנחנו נשמח לראות אותם מוטמעים ולהשתמש בהם לשיפור ביצועים והגדלת רווחים. הפלטפורמה משתנה במהירות וחשוב להתעדכן, להתנסות בפיצ'רים החדשים הרלוונטים עבורכם ולבחון האם וכיצד הם משפרים את ביצועי הקמפיינים והתקשרות עם לקוחותיכם.

מוזמנים לקרוא עוד על חידושים בעולם הפרסום והאנליזה בכתבות הבלוג שלנו, ואם יש לכם שאלה – צרו איתנו קשר.