היה לי הכבוד והעונג להתארח בוולוג של בארי שוורץ, סדרת היוטיוב שבה בארי משוחח עם דמויות מעולמות הדיגיטל, קידום האתרים והשיווק במנועי חיפוש. בארי שוורץ, למי שלא מכיר, הוא בלוגר SEO בכיר, המנכ"ל של חברת הקידום הניו-יורקית RustyBrick, עורך החדשות של Search Engine Land ואחד האבות המייסדים של תחום קידום האתרים בכלל והכתיבה המקצועית על התחום בפרט.
בארי ואני מכירים כבר לא מעט שנים. הכרנו לראשונה בפורומים אינטרנטיים כמו SEOGUY, WebmasterWorld ו-SEO Chat, שבימים הראשונים של התעשייה שימשו מקור מידע ולימוד מרכזיים למה קורה בגוגל ואיך אנחנו יכולים להישאר במקומות הראשונים בו. בהמשך נפגשנו פנים אל פנים בכנסים של התעשייה כמו Pubcon Las Vegas Seattle (2005) ו- SMX Advanced((2005). בימים ההם, כשדיברו על גוגל דאנס Google dance)) התכוונו לא רק לעדכון המדווח והמשמעותי בתוצאות החיפוש אלא גם למסיבה של גוגל בכנס. לאחר מכן נפגשנו עוד פעמים רבות, בארץ ובגולה, ובנוסף, שיתפנו פעולה בארגון הכנסים הראשונים של sphinncon ו- SMX ישראל.
Gilad Sasson, Mayer Reich & Barry Schwartz at SEM Meetup Tel Aviv, Israel
credit: flickr.com/photos/rustybrick
אז על מה דיברנו?
- על הימים הראשונים של קידום האתרים וכמה היה קל (יחסית) וכיף לקדם אתרים בגוגל באמצעות דומיינים ואפילאציה.
- האתגרים בקידום אתרים בימינו, בעיקר zero clicks וההשתלטות של גוגל על התוצאות.
- העתיד של קידום בגוגל – איך העלייה של חיפושים ויזואליים וקוליים תשפיע על התחום? האם מערכות הבינה המלאכותית של גוגל ייצרו תוכן באיכות כל כך גבוהה עד שלא יהיה צורך בכותבים ובאתרי תוכן? האם באמת נצליח לתקשר עם רובוטים ולקבל ערך משיחה?
- הקנאה של גוגל בפייסבוק, ומי מהחברות נחשפת ליותר מידע אישי של משתמשים וליותר זמני שהייה.
- התחומים שבהם עדיין אפשר לקדם בגוגל כמו פעם, היכן שאין תוצאות ממומנות בעיקר קנביס רפואי.
- היתרונות של קידום אתרים במדינה שאליה עדכוני אלגוריתם ושינויים אחרים מגיעים באיחור.
צפו בסרטון:
(הסרטון צולם בדצמבר 2019, לפני מגפת הקורונה).
Thanks Barry, hope we'll meet again soon