semantic SEO

SEO סמנטי, או אופטימיזציה לחיפוש סמנטי, מתמקד בהתאמת התוכן לפי ההקשר והמשמעות הרחבה. הגישה הזאת שמה דגש על כוונת המחפש על פני שימוש במילות מפתח מדויקות. SEO סמנטי מאפשר להרחיב את היקף התוכן, ובכך לשפר את הסיכויים של האתר לתפוס מיקומים גבוהים במגוון רחב של שאילתות חיפוש.

מה זה SEO סמנטי?

SEO סמנטי הוא התהליך המתמקד באופטימיזציה של תוכן האתר לחיפוש סמנטי, כלומר חיפוש המסתמך על כוונת המשתמש ועל קשרים בין רעיונות ונושאים.

אלגוריתם הדירוג של גוגל נעזר בבינה מלאכותית ובעיבוד שפה טבעית (NLP) לניתוח שאילתות חיפוש ולזיהוי דפוסים בנתונים כדי להציע את התוצאות הרלוונטיות ביותר. במילים אחרות, השילוב בין הרלוונטיות לכוונת המחפש מאפשרים לגוגל לקבל תמונה מדויקת יותר על מהות התוכן.

לדוגמה, אם אתם מחפשים "דירת גן למכירה" ונמצאים באזור הקריות, מנוע החיפוש עשוי להציג גם תוצאות של "דירות קרקע בקרית ביאליק" "דירות קרקע ודו משפחתי בקריות" וכן הלאה. זאת מכיוון שהחיפוש הסמנטי מזהה את המכנה המשותף בין שאילתות החיפוש ומציע מגוון תוצאות רלוונטיות.

בעבר הלא מאוד רחוק, כדי לקדם אתר בגוגל היינו צריכים ליצור עמוד ייחודי עבור כל ביטוי מפתח ולוודא שהביטוי המדויק מופיע בתגיות מטא ובתוכן העמוד. כיום, בזכות החיפוש הסמנטי, אפשר להתמקד ביצירת תוכן מקיף ומועיל, במקום לבזבז זמן על יצירת תוכן ספאמי, דליל ודחוס במילות מפתח.

אומנם למילות מפתח עדיין יש חשיבות בקידום בגוגל, אבל לדברי גוגל הם נעזרים לא רק בהן אלא גם בנתונים על האינטראקציות עם תוצאות החיפוש כדי להעריך את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש לשאילתות. לדוגמה, אם גולשים המחפשים את הביטוי "רופא שיניים" נוטים להקליק גם על תוצאות המכילות את הביטוי "מרפאת שיניים" או "טיפול שיניים", המערכת תלמד שהמושגים האלה קשורים זה לזה ותשקלל את המידע הזה בתוצאות החיפוש העתידיות.

ההמלצה המעשית היא, אם כן, למצוא מילות מפתח רלוונטיות בעלי הקשר סמנטי לביטוי המפתח. חשוב להדגיש, מילות המפתח הרלוונטיות אינן בהכרח מילים נרדפות, אלא ביטויים ורעיונות העולים בדרך כלל בחיפוש מילות המפתח העיקריות.

לדוגמה, אם ביטוי המפתח העיקרי הוא "קידום אתרים", הביטויים לקידום סמנטי יכולים להיות:

לא כל הביטויים הם מילים נרדפות, אבל כולם קשורים לנושא העל של קידום אתרים ויופיעו לעיתים קרובות בתכנים העוסקים בנושא.

שילוב הביטויים יעזור לגוגל להבין את נושא העמוד ואת ההקשר הרחב, ועשוי לעזור גם בשיפור הנראות בתוצאות החיפוש.

 

איך למצוא מילות מפתח רלוונטיות ל-SEO סמנטי?

ישנן כמה שיטות מומלצות:

SEO סמנטי - חיפוש מילות מפתח

חיפוש מילות מפתח סמנטיות - semrush

איך להתאים את התוכן לכוונת המשתמש (User’s Intent)?

כוונת המחפש מתארת את המטרה שמאחורי שאילתת החיפוש, או במילים אחרות: איזה סוג תוצאות הוא מצפה למצוא בתוצאות החיפוש. נהוג לחלק לארבעה סוגים עיקריים של כוונות:

זה נשמע אולי מובן מאליו, אבל חשוב לקחת בחשבון את כוונת המחפש כשעורכים מחקר מילים ומגבשים אסטרטגיית תוכן. אם התוכן עונה על כוונת המחפש, ולא, למשל, מציג מדריך מעשי למילת מפתח המכוונת לקנייה, יש סיכוי גדול שהמחפשים יישארו באתר ואף ישלימו המרות. בנוסף, כך גם גוגל יזהה את האתר כמקור מענה אמין עבור קהל המחפשים.

 

עקרונות מפתח ל-SEO סמנטי

 

לסיכום, קידום אתרים סמנטי הוא הכרחי בסביבת החיפוש של ימינו, שבה הבנת כוונת המשתמש וההקשר הם המפתח למיקומים גבוהים יותר, ליצירת תוכן מועיל ולחיזוק מעמד האתר כמקור מידע אמין ומוביל בתחומו.

אין לכם זמן לעדכן את התוכן? פנו אלינו וניצור עבורכם אסטרטגיית תוכן. .