searchgpt2

שמעתם על SearchGPT ותהיתם על מה כל המהומה? הגעתם למקום הנכון.

SearchGPT הוא כלי החיפוש החדש מבית OpenAI. הוא משלב מודלים של בינה מלאכותית עם מידע בזמן אמת ממנוע החיפוש בינג ומציג תשובות תמציתיות ותוצאות ממקורות מידע שונים ברשת. מנוע החיפוש הושק בסוף אוקטובר השנה (2024) ונפתח לכל משתמשי ChatGPT באמצע דצמבר.

נכון לעכשיו נראה שהחיפוש באמצעות ChatGPT לא צפוי להדיח את גוגל. עם זאת, יש לו פוטנציאל לטלטל את עולם השיווק הדיגיטלי. לכן, בעלי אתרים ואנשי שיווק צריכים להיערך לשינוי הזה ולמצוא דרכים חדשות לאופטימיזציה לחיפושים ב-SearchGPT.

SearchGPT בהשוואה לגוגל

כאמור, SearchGPT משלב בין שיחה עם ChatGPT, מודל שפה מבוסס AI, ובין מידע מהאינטרנט בזמן אמת. אם מנועי חיפוש מסורתיים מציגים רשימות ארוכות של תוצאות לשאילתת חיפוש המבוססת על מילות מפתח, ב-SearchGPT התשובות מנוסחות בשפה טבעית וכוללות מספר מצומצם של מקורות. תכונות אלה מאפשרות חיפוש אינטראקטיבי יותר ומותאם אישית.

עם זאת, בשלב זה לגוגל עדיין יש כמה יתרונות בהשוואה לחיפוש ב-ChatGPT. היתרונות כוללים את אינדקס האתרים העצום והיכולת לענות תשובות רלוונטיות גם לשאילתות חיפוש נישתיות במיוחד, אפשרויות לחיפוש ויזואלי ומקומי, והכלים לחיפוש מתקדם, כמו אופרטורים בחיפוש, חיפוש לפי תאריך וכן הלאה.

chatgpt search results example רוצים שגם האתר שלכם להופיע בתוצאות החיפוש של ChatGPT? דברו איתנו

איך להתאים את אסטרטגיית הקידום ל-SearchGPT?

אופטימיזציה למודלי שפה טבעית  (LLM)

כדי לקדם אתרים בעידן החיפוש החדש, חשוב להבין איך מודלים של בינה מלאכותית מעבדים ומבינים מידע. בניגוד ל-SEO  המסורתי, המבוסס בעיקר על מילות מפתח, במנועי חיפוש מבוססי AI הדגש הוא על הבנת ההקשר והמשמעות.

בתור התחלה, מומלץ לנסות ולבחון את הדרך שבה SearchGPT מפענח ומבין תוכן: איך הוא מגיב לשאלות מורכבות, מה ההבדל בין תוצאות החיפוש בגוגל לחיפוש מבוסס AI, האם יש דפוסים קבועים בתשובות שמוצגות ב-SearchGPT וכן הלאה.

במקביל, מומלץ לבנות סמכות ברשת כדי לשפר את האמינות מול מערכות ה-AI. המשמעות המעשית היא בנייה ותחזוקה של נוכחות ברשתות חברתיות ופלטפורמות מובילות, ערך ויקיפדיה המבוסס על עובדות ומקורות חיצוניים, קישורים ואזכורים באתרים אמינים בתחום הפעילות וכדומה.

כמובן, יש לוודא שהתוכן באתר ובנכסים הדיגיטליים הוא איכותי, אמין, מבוסס, עונה על שאלות הגולשים ועונה להן באופן ישיר וענייני.

אסטרטגיית תוכן מותאמת ל-SearchGPT

בעידן החיפוש מבוסס AI, איכות ועומק התוכן חשובים יותר מהתאמה למילות מפתח. לכן, מומלץ להתמקד ביצירת תוכן מפורט ובעל ערך לקוראים.

איך מתחילים? עקרון ה-E-E-A-T של גוגל הוא בסיס טוב:

עוד דרכים:

מחקר מקדים:

ארגון נכון של מבנה התוכן:

שמירה על עדכניות התוכן:

התאמת התוכן לכוונת המחפש (Search Intent)

 searchgpt

ניהול מוניטין

מוניטין דיגיטלי חיובי משפיע ישירות על האמינות והסמכותיות ומגדיל את הסיכוי שמידע מהאתר יעלה בחיפושים בצ'אטג'יפיטי. כמה דרכים לחיזוק המוניטין ברשת:

בניית נוכחות תקשורתית בתחום הפעילות:

ניהול ביקורות:

בניית נוכחות ברשתות חברתיות:

אופטימיזציה טכנית

היבטים טכניים של האתר משפיעים על היכולת של AI לעבד ולהבין את התוכן:

מבנה אתר:

סימון נתונים מובנים:

 

מה השלב הבא בחיפוש מבוסס AI?

כלים כמו SearchGPT צפויים לשנות את הדרך שבה נחפש מידע ברשת. החיפוש באינטרנט צפוי לעבור עוד כמה שינויים בעקבות מהפכת ה-AI:

התאמה ופרסונליזציה של התוכן – אינטגרציה של כלי AI עם כלים נוספים, למשל, מערכת CRM, יכולים לשפר את חוויית החיפוש ולהתאים אותה אישית לצרכים של המחפש על סמך חיפושי עבר ונתונים שנאספו ממקורות שונים.

חיפוש היברידי – שילוב בין שאילתות חיפוש טקסטואליות, חיפוש קולי וויזואלי כבר קיים בכמה מכלי ה-AI, וסביר שהוא ילך וישתפר.

חיפוש נבואי – כלי הבינה המלאכותית נעשים חכמים יותר בניבוי החיפושים הבאים של המשתמשים. באמצעות ניתוח דפוסים, התנהגויות, העדפות וחיפושי עבר, הכלי יוכל לעזור ביצירת תוכן המתיישר עם החיפושים העתידיים של המשתמשים.

 

לסיכום, גוגל (ו-SEO) לא הולכים להיעלם, אבל חיפושים בכלים מבוססי AI הולכים להתחזק ולשמש מקור תנועה נוסף לאתר. כדי להיערך לשינויים, מומלץ להתאים ולהגמיש את אסטרטגיית השיווק ולחזק את איכות התוכן, המוניטין ברשת ואת הביצועים הטכניים של האתר.