חג הפסח המתקרב מספק הזדמנות מצוינת לנקות את האתר, לנגב את האבק מתוכן שהתיישן ולאפסן כמה מהרגלי ה-SEO הקלוקלים בבוידעם. אז לקראת פסח, 7 פעולות מומלצות לניקיון ולרענון של האתר ולשיפור הנוכחות שלו ברשת.

ניקיון פסח באתר (On-site):

5 דברים שאפשר לעשות באתר כדי לצחצח אותו ולשפר את הנראות שלו בתוצאות החיפוש:

1. התאמה למובייל: התאמת האתר לגלישה מטלפונים ניידים הולכת להיות גורם חשוב באלגוריתם הדירוג של גוגל החל מה-21 באפריל, ואם התגית "ידידותי לנייד" עדיין אינה מופיעה לצד האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, אתם עלולים לחוות ירידה משמעותית בתנועה האורגנית. לכן, עכשיו הזמן לבדוק את התאמת האתר לגלישה מסמארטפונים ומטאבלטים, לתקן טעויות נפוצות כמו טעינה אטית, הפניות שגויות ועיצוב שמותאם למסך מחשב, ולספק לגולשים חוויית גלישה אופטימלית בהתאם להמלצות.

נקודה התאמה למובייל

2. שיפור מהירות האתר: גם למהירות הטעינה של דפי האתר יש השפעה על המיקומים ועל חוויית המשתמש. כלי הבדיקה של גוגל (developers.google.com/speed/pagespeed/insights/) מנתח את מהירות דף האתר, מדרג אותה בסולם של בין 1 ל-100 ומציע הצעות לשיפור המהירות. ציון גבוה מ-70 מצביע על מהירות אתר סבירה, אבל אפשר לשאוף לציון של יותר מ-90.

site speed

3. התאמה לקידום לוקאלי: עדכון היונה (Pigeon) מתחיל לחלחל לישראל, ותוצאות החיפוש של שאילתות בעלות אופי מקומי (מבעלי מקצוע ועד חנויות, מסעדות ומקומות בילוי) מושפעות יותר ויותר ממיקום המחפש, גם כשהחיפוש נעשה ממחשב. לכן, אם יש לכם אתר לעסק מקומי, זה הזמן להתאים את תוכן האתר לחיפוש מקומי ולוודא שקהל היעד יגיע אליו.

 

local search

4. תיקון קישורים שבורים: האם המבקרים באתר מגיעים לדפי שגיאה במקום לדפים שחיפשו? היכנסו לגוגל וובמסטר טולס ותבדקו אילו דפי 404 מופיעים, החליפו אותם בדפים חדשים או הפנו אותם לדפים חלופיים באמצעות הפקודה redirect 301.

404-pages WMT

5. רענון התוכן והתגיות: בהזדמנות זו תבדקו גם את התוכן בדפי הנחיתה העיקריים: האם הוא עדיין רלוונטי ועדכני או שהתיישן? האם הכותרות והתיאורים המופיעים בתוצאות החיפוש מושכים מבקרים או שאפשר לשפר אותם ולהעלות את שיעור ההקלקה? האם אפשר לשפר את מיקומי האתר באמצעות שינויים קטנים כמו עדכון הכותרות, הוספת תמונות ותגיות אלט?

 

ניקיון פסח מחוץ לאתר (off-site):

6. פעילות במדיה חברתית: מידת ההשפעה של הפעילות באתרים החברתיים על תוצאות החיפוש בגוגל שנויה במחלוקת, אבל מוסכם על הרוב שהצלחה במדיה חברתית משפרת את פעילות הקידום האורגני בגוגל. פעילות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, פינטרסט ואחרות עוזרת לגוגל לגלות תוכן ולאנדקס אותו, ובנוסף, הפצת התוכן ברשתות החברתיות מביאה לשיתופים ולקישורים טבעיים וכך מגדילה את התנועה לאתר, ולפעולות אלה יש השפעה על מיקומי האתר בתוצאות החיפוש. לכן, זה הזמן לחזק את הקשר עם קהל העוקבים, בין באמצעות הפצת תוכן שמזמין שיתוף ומעורבות, ובין באמצעות פרסום וקידום פוסטים ממומנים.

7. ניטור מוניטין ברשת: חפשו את המותג או את העסק בגוגל ותבדקו את התוצאות. אם מופיעות ביקורות שליליות שלא ידעתם על קיומן, כדאי לשקול להגיב להן, ובמקביל להתאים את אסטרטגיית שירות הלקוחות כדי לייצר ביקורות חיוביות בתדירות גבוהה יותר. אם האתר הוא של עסק מקומי, ודאו שהנתונים המופיעים באתרי חיצוניים (כתובת, טלפון, שעות פתיחה וכדומה) הם מדויקים ומעודכנים.

לסיכום, ניקיון האתר לפסח יכול להיות מורכב מפעולות פשוטות כמו עדכון הכותרות והקטנת התמונות או לדרוש עבודת פיתוח מסיבית. כך או כך, השינוי יכול לשפר את מיקומי האתר, להגדיל את התנועה ואת המכירות ולקרב אתכם ליעדי השיווק באינטרנט.

צריכים עזרה בניקוי האתר לפסח? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.