גוגל הוסיפו לאחרונה גרסה אורגנית של גוגל שופינג לתוצאות החיפוש במובייל, בינתיים רק בארצות הברית ורק לחיפושים בתחום האופנה. מבחינת המשתמשים המשמעות היא שמי שיחפש בגוגל פריטי לבוש, הנעלה או אביזרי אופנה יקבל תצוגה ויזואלית של המוצרים ישירות בתוצאות החיפושים, עם מחירים, דירוג וביקורות, קישורים לחנויות המקוונות ואפשרויות סינון לפי צבע, מידה ומחי. לאתרי איקומרס נוספה אפשרות להופיע במיקום בולט בתוצאות החיפוש גם בלי לפרסם ישירות בגוגל, אבל אם ירוויחו או יפסידו תנועה של קונים פוטנציאליים?
הפיצ'ר החדש הזה בא בעקבות מחקרים המצביעים על ירידת מעמדו של גוגל כמנוע החיפוש המוביל לחיפוש מוצרים ואיבוד התואר לטובת אמזון. כך, אם ב-2015 חלקו של גוגל בחיפוש מוצרים עמד על 54% ושל אמזון על 46%, ב-2018 המספרים התהפכו. גם הרשתות החברתיות הוויזואליות אינסטגרם ופינטרסט גונבות כמות מסוימת של תנועה מגוגל, בעיקר בחיפושים בתחום האופנה ודומיהם.
מכאן אפשר להעריך שגוגל יציעו עוד אפשרויות קידום אורגני לעסקים כדי להתחרות באמזון, ומתישהו כנראה גם ירחיבו את תוצאות החיפוש לעוד שפות, מדינות וקטגוריות מוצרים.
איך עובד החיפוש החדש של מוצרים?
בחיפוש של מוצרים מתחום האופנה, כמו "נעלי ריצה" או "שמלה פרחונית" תופיע בראש התוצאות האורגניות תצוגה ויזואלית של מגוון מוצרים העונים לשאילתת החיפוש. מתחת לכל מוצר יוצג המחיר הנמוך ביותר ורשימה של אתרים שבהם המוצר נמכר. משתמשים יוכלו לצמצם את החיפוש ולסנן את התוצאות לפי סגנון, מחלקה, צבע או מידה. הקלקה על מוצר מסוים תציג רשימה של חנויות ומחירים, ביקורות משתמשים על המוצר וכן תצוגה ויזואלית של מוצרים דומים.
קניית המוצר תיעשה באתר החנות עצמה, אבל שלבי המחקר לפני הקנייה, כולל השוואת המחירים וקריאת הביקורות, תיעשה מתוצאות החיפוש עצמן. לפי גוגל, הפיצ'ר החדש צפוי להגדיל את התנועה האורגנית לאתרי קניות המשתתפים. עדיין לא ידוע אם התחזית של גוגל נכונה, אבל אפשר להעריך שהנפגעים העיקריים יהיו אתרי השוואות והמלצות למיניהם.
איך אתרי קניות יכולים להופיע בתוצאות החיפוש?
כאמור, בשלב זה רק אתרי קניות מארצות הברית יכולים להופיע בתוצאות החיפוש, ורק בתחום האופנה, אבל גוגל מתכננים להרחיב את הפיצ'ר לעוד קטגוריות מוצרים.
הנחיות גוגל לקידום מוצרים בתוצאות האורגניות:
- ליצור פיד מוצרים דינמי ולהעלות אותו ל-Google Merchant Center לפי ההנחיות.
- להגדיר תגיות schema הרלוונטיות, מתגיות חובה בסיסיות כמו סוג המוצר ומחיר ועד לתגיות ייחודיות לתחום האופנה כמו צבע, מידה ו-pattern (משבצות, פרחוני וכו'), תגיות דמוגרפיות (מין וקבוצת גיל) ותגיות אופציונליות נוספות כמו סוג הבד ומצב הבגד (למוצרים יד שנייה).
- להעלות תצלומים באיכות גבוהה (לפחות 650X850 פיקסלים).
- לספק עד 10 תצלומים לכל מוצר כדי לאפשר לקונים הפוטנציאליים להתרשם ממנו בזוויות שונות.
- לעמוד בדרישות של גוגל לאתרי ecommerce: פרטי קשר מדויקים, קנייה מאובטחת, ציון ברור של מדיניות החזרה ותנאי תשלום ותהליך צ'קאאוט תקין.