כפתור הקנייה בתוצאות החיפוש של גוגל הושק רשמית ביום רביעי שעבר, והוא בעצם לא ממש כפתור.

גוגל - כפתור קנייה

תמונה: Google Inside Adwords

השמועות על כפתור קנייה שיאפשר לגולשים לקנות מוצרים ישירות מתוצאות החיפוש של גוגל מתרוצצות כבר כשנה, ובחודש שעבר גוגל אישרו את ההשקה המתוכננת של הפיצ'ר. כרגע גוגל בוחנת את פיצ'ר הקניות בגוגל על מספר מצומצם של חנויות אינטרנט גדולות, והוא יופיע בתוצאות החיפוש הממומנות במודעות קניות של מוצרים (Product listing ads) במכשירי אנדרואיד ואפל.

מטרת הפיצ'ר היא לקצר את תהליך הקנייה דרך הסמארטפון, וגם להפוך את החיפוש במובייל לזירה תחרותית, וכך להתחרות באתרים כמו אמזון שכבר מאפשרים למשתמשים לקנות בקלות דרך הסמארטפון. במילים אחרות, הרעיון הוא שהקונים ברשת יראו בגוגל פלטפורמה לגילוי מוצרים ולקנייה מהירה, ושהמפרסמים יהיו מוכנים להשקיע יותר כסף במודעות פרסום במובייל כדי להגדיל את שיעור ההמרה.

 

איך כפתור הקנייה של גוגל עובד

גוגל הכחישו שהם מתכוונים להפוך את מנוע החיפוש לחנות מקוונת, במקום זה גוגל ישמשו מעין מתווכים בין החנויות והקונים, יטפלו בהזמנות ובהעברת התשלומים באמצעות הפיצ'ר החדש.

כפתור הקנייה עובד בדרך הזאת: כשגולש במובייל מחפש מוצר כלשהו בגוגל, תוצג בפניו מודעה רלוונטית הכוללת את הטקסט "Buy it now". לחיצה על המודעה תוביל לדף מוצר של החנות המאוחסן בגוגל. הלקוח יוכל להשתמש בפרטי כרטיס האשראי השמורים בחשבונות גוגל או להוסיף אמצעי תשלום אחר בתהליך הקנייה. (בדומה להזמנת בתי מלון מתוצאות החיפוש, עוד הליך שגוגל בודקים כעת). גוגל ישלחו את ההזמנה לחנות, והחנות תטפל בכל ענייני התקשורת עם הלקוח כמו בקניות ישירות מהאתר. לחנות תהיה גישה לפרטי הלקוח עבור תקשורת עתידית וקמפיינים שיווקיים – לא לגוגל.

google purchase button

המפרסמים ישלמו אותו מחיר פר קליק עבור מודעות הכוללות את כפתור הקנייה כפי שהיו משלמים על כל מודעת מוצר מקבילה, ופרסום המודעות האלה אינו כרוך בעמלות או בתשלומים נוספים. גם דוחות המעקב יהיו זהים.

כרגע הניסוי נמצא בשלב הראשון, וגוגל בחרו מספר מצומצם של אתרים ממגוון תחומים, העומדים בדרישות הטכניות להטמעת שיתוף הפעולה עם גוגל. אתרי קניות ומותגים נוספים יצורפו לשלב השני של הניסוי, והוא צפוי להימשך עד סוף השנה.