תקופת החגים הישראלים אומנם מאחורינו, אך חודש המכירות הגדול (November Sale) עומד בפתח והוא הפך כבר ממזמן לחג ישראלי לכל דבר.
חג נובמבר סייל הוא כינוי מקיף לחגיגת הקניות והמכירות הבינלאומית בחודש נובמבר שהתחיל בבלאק פריידי ואליו התווספו חגיגות סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני, אמזון פריים דיי ועוד. וכך הפך חודש נובמבר לחג בפני עצמו – חג נובמבר סייל, תופעה גלובלית שהפכה את חודש נובמבר לרווחי ביותר בשנה עבור אתרי מכירות מכל סוג וגודל.
אז איך להערך לחג הקניות הגדול? ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם לצלוח את נובמבר על הצד הרווחי והטוב ביותר
חיזוק המותג
החג זו הזדמנות נפלאה לחדש ולרענן את המותג שלכם, לחזק את הקהילה ולייצר חגיגה משותפת עם הצרכנים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
זכרו שהאדם בבסיסו אוהב להרגיש חלק מקהילה, ואוהב יחס אישי – ואלו הקווים שצריכים להנחות אתכם בפעולות הבאות:
משתה משותף
תחגגו ביחד עם הצרכנים שלכם! חגים, כן גם חגי קניות, מעוררים אצל כולנו תחושת קולקטיב שיתופית ורצון לחגיגה משותפת, וזה המקום שלכם לחזק את התחושה הזאת ולקרב את קהילת הצרכנים שלכם שירגישו שחוגגים ביחד איתם ומפנקים אותם, כמו שהם אוהבים. החגיגה המשותפת יכולה להיות במוצרים חדשים שיוצאים לשוק לכבוד נובמבר סייל, מהדורות מוגבלות ומבצעים חסרי תקדים במיוחד לחג הקניות הגדול.
תנו ללקוחות שלכם הרגשה של חג, תאחלו להם חג קניות שמח בעמוד החברה ברשתות החברתיות ואפילו שילחו דיוור שיווקי עם פירוט מבצעי נובמבר לכל הצרכנים שנרשמו אצלכם באתר.
לבשו את החג
חגיגה אמיתית מתחילה בקריאייטיב, ומאחר שנובמבר כבר פתח, כדאי לנער את כל המעצבים שלכם ולהניע את גלגלי היצירתיות, כי השנה אתם תלבשו את בגדי נובמבר SALE , איפה? בכל מקום אפשרי:
1. בעמודים העסקיים – עמוד החברה ברשתות החברתיות צריך להיות חגיגי במיוחד, הכינו מראש תמונת קאבר לעמוד העסקי ותמונות "חג קניות שמח" שתוכלו להעלות לפני תחילת המבצעים בעמוד החברה.
אם יש לכם מבצעים שונים על מגוון מוצרים, הכינו קריאייטיב מתאים לכל קטגוריית מוצרים ותדאגו לתזמן את העלאת המודעה לפני תחילת המבצע.
2. באתר – הכניסו אווירת נובמבר סייל לאתר, אם יש מבצעים מיוחדים כמובן שתבליטו אותם ומלבד מבצעים תחדשו את הקריאייטיב באתר שיהיה חגיגי. זה יכול להיות בתמונת הקאבר או בעיצוב חגיגי של עמודי התודה (לאחר רכישה או יצירת קשר)
3. בקמפיינים – הקמפיינים צריכים לצעוק "נובמבר סייל", אי אפשר להשתמש באותו קריאייטיב וקופי שליווה אתכם כל השנה, אם גולש יראה את אותה מודעה שהוא ראה כמעט כל יום בשנה האחרונה, הוא כנראה לא יעצור להסתכל ובטח שלא ייכנס לאתר. בנוסף, האלגוריתם של רשתות הפרסום אוהב חדשנות ומודעות חדשות לרוב מקבלות חשיפות "טריות" וקהל חדש אז זה הזמן לחדש ולרענן ולהיות יצירתיים במיוחד. אל תהססו גם להוציא את "הנשקים הכבדים" ולייצר קריאייטיב מתוחכם יותר של גיפים וסרטונים שלפי נתוני פייסבוק מניבים יותר מעורבות ואחוז המרה גבוה. תוכלו גם להיעזר במדריך של פייסבוק ליצירת סרטונים.
הנה כמה דוגמאות למודעות חגיגיות שנצפו ברשת:
חברות Panda Sound Store ו-Paloma Shell Stands לבשו על עצמן את חג Halloween ויצרו קריאייטיב חגיגי וצבעוני שמבליט את מבצעי נובמבר
מותג הנעליים והאביזרים סטיב מאדן הצליח להרוג שתי ציפורים במכה אחת: גם לקדם את הסיילים של בלאק פריידי וגם להגדיל את כמות הנרשמים לאתר, זאת באמצעות הבטחה של גישה מוקדמת ובלעדית למבצעים לנרשמים לניוזלטר.
מותג היופי Sephora הדגים שימוש נכון ביצירת תוכן בעל ערך לקהל העוקבים – המלצות למתנות שהוצעו במחיר המשתלם של עד 10$ לפריט לזמן מוגבל – כדי להגדיל את הרווחים בזמן הסייל.
אז אחרי שגייסנו את כל המוחות המבריקים והכוחות הקריאטיביים שלנו, הלבשנו את הנכסים הדיגיטליים שלנו באווירת נובמבר סייל ודאגנו להזכיר את החג הקניות הקרב לכל הצרכנים הקיימים והפוטנציאליים הגיע הזמן להתמקד במאמצים שיווקיים ממומנים שיסייעו לנו לבלוט ולהתחרות בעסקים נוספים שנלחמים על הקהל שלנו.
לפני שנצלול לטכניקות וטיפים בבניית הקמפיינים, נתחיל בחלק החשוב ביותר – התקציב שלנו.
גודל (התקציב) כן קובע
אנחנו יודעים שרבים מכם עובדים עם תקציב שנתי שמחולק בצורה מדודה לכל חודש והפעילות שלו, אבל זה הזמן לגרד עוד קצת מהצדדים ולהקצות לחודש החגים תקציב ייעודי ורצוי גבוה יותר מחודשים רגילים.
עלינו לזכור שכשהתחרות גבוהה אתם תאלצו לשלם יותר על חשיפות, ולכן כדאי מראש להיערך לעלויות מדיה גבוהות יותר. כמובן שחשוב לשמור על רווחיות, לכן בדקו בחודשים הקודמים מהו ה-ROI שלכם (Return on investment), ואם הוא חיובי ויש לכם עוד פער לשחק איתו, תשתמשו בפער הזה כדי להגדיל את התקציב ולהיות תחרותיים מספיק. כמובן שתוך כדי תנועה בדקו שאתם עדיין רווחים, וזכרו שחיזוק תדמיתי של העסק שלכם יניב תוצאות שיהדהדו גם אחרי החגים.
בין אם השתכנעתם להגדיל תקציב ובין אם לא, הטיפים הבאים יסייעו לכם לנצל את התקציב בצורה האפקטיבית ביותר:
קמפיינים חגיגיים בגוגל
1. מודעות מותאמות
נסחו מודעות טקסט המציינות את החג ואת המבצעים שלכם, במידה ואתם משתמשים גם בבאנרים זכרו לייצר באנרים חדשים וחגיגיים.
2. מילות מפתח
הוסיפו מילות מפתח שקשורות לחג כמו "מבצעי נובמבר" "November Sale" "הנחות לחודש נובמבר" ועוד. כך תגדילו את אחוז החשיפה שלכם ותובילו לקוחות פוטנציאליים להבין שעכשיו זה הזמן המושלם לקנות את המוצרים שלכם.
3. תוספים לחג הקניות
הוסיפו תוספי מודעה שיגדילו את אחוז ההמרה שלכם, הראשון והכרחי ביותר הוא תוסף קידום מכירות שבו תוכלו להציג את המבצעים וההנחות המיוחדות לנובמבר. בנוסף תוכלו להשתמש בתוסף יתרונות מרכזיים שבו תציינו שיש באתר "הנחות מיוחדות" "מבצעי נובמבר" "מבצעים חסרי תקדים" ועוד. ולבסוף כדאי גם להשתמש בתוסף התמונות החדש של גוגל, שיציג גם תמונה של המוצר שלכם ביחד עם מודעות הטקסט.
4. הגדילו ביד (bid)
פרסום בגוגל מתבסס על מערכת מכירה פומבית ולהצעת המחיר לקליק (ביד) יש השפעה מהותית על הופעת המודעה שלך לכן המפרסם שיציע את הצעת המחיר לקליק הגבוהה ביותר כנראה יקבל את המיקום הטוב ביותר בדף תוצאות החיפוש. זוכרים שבתקופת החגים התחרות גבוהה? מנוע החיפוש של גוגל מוצף במפרסמים שהגדילו תקציבים לקראת תקופת החגים, לכן מומלץ להגדיל את הצעת המחיר לקליק, בקבוצת המודעות ובמילות מפתח מסוימות על מנת לזכות בחשיפות על פני המתחרים שלכם.
5. קמפיין נתח חשיפות
במידה והתחרות גבוהה במיוחד, תוכלו להתנסות בשיטת תשלום של "נתח חשיפות" שבה אתם מגדירים מהו אחוז החשיפות שתרצו לקבל בראש העמוד של תוצאות החיפוש על מנת לוודא שהעסק שלכם יופיע בראש התוצאות תחת מילות המפתח הרלוונטיות. איך עושים זאת? בהגדרות הקמפיין בחרו בשיטת בידינג "נתח חשיפות" ותוכלו לבחור את המיקום ואחוז נתח החשיפות שתרצו, אנחנו ממליצים על ראש עמוד תוצאות החיפוש ונתח חשיפות מעל ל80%. זכרו שבקמפיין מסוג זה העלות לקליק תהיה גבוה יותר אבל אם זה יגדיל את כמות ההמרות זה ישתלם לכם.
קמפיינים חגיגיים בפייסבוק
1. קמפיינים מותאמים לקהל
הקימו קמפיינים שונים בהתאם לקהל והמעורבות שלו עם המוצר: קהל של לקוחות פוטנציאליים וקהל של לקוחות קיימים.
להלן שלושה קמפיינים עם מטרות שונות בהתאם לקהל ולמעורבות שלו עם המוצר:
קמפיין ללקוחות פוטנציאליים – קמפיין שמטרתו לאתר צרכנים חדשים ולהניע אותם לרכישה. בקמפיין זה בחרו תחומי עניין הרלוונטים למוצר שלכם, וכמובן מאפיינים דמוגרפיים שתואמים את קהל היעד. לדוגמה, אם אתם משווקים מוצרים לתינוקות הקפידו לטרגט נשים בהריון והורים לילדים בגיל המתאים. בנוסף, תוכלו לטרגט גם קהל מסוג Lookalike (קהל דומה) שיצרתם על בסיס הלקוחות הקיימים.
קמפיין ללקוחות קיימים – קמפיין שפונה לקהילת הלקוחות שלכם, השתמשו בקמפיין רימרקטינג שיפנה למי שעוקב אחרי העמוד העסקי שלכם, ביקר באתר בעבר או רכש מהמוצרים שלכם.
קמפיין קטלוג דינמי – קמפיין שפונה ללקוחות שנטשו במהלך תהליך הרכישה. במידה וגולש נכנס לאתר, התעניין במוצר אך לבסוף לא רכש, קמפיין קטלוג דינמי יציג לאותו קהל את המוצר בו התעניין, שעכשיו הוא כנראה במחיר אטרקטיבי במיוחד, ויעודד אותו לסיים את תהליך הרכישה.
2. התאימו מודעות לקהלים
לאחר שהקמתם קמפיינים לקהל קיים וקהל פוטנציאלי חשוב להתאים לכל קהל את הקופי והמודעה. לצרכנים פוטנציאלים תפנו בפנייה כללית יותר עם דגש על המבצעים והיתרונות שלכם, בעוד שלצרכנים קודמים תפנו בפנייה אישית יותר, כי הם הרי חלק מקהילת הלקוחות שלכם, תוכלו להתייחס בפנייה לכך שהם התעניינו במוצר בעבר ועכשיו הוא במבצע, או שתאחלו להם חג קניות שמח ותפנקו אותם בקוד קופון מיוחד שתקף רק לקהילת הלקוחות שלכם. במידה והקמתם גם קמפיין קטלוג דינמי שפונה לקהל ש"נטש" באמצע תהליך הרכישה, כדאי שהטקסט במודעה יתייחס לכך שהגולש התעניין במוצר ועכשיו המוצר במחיר שלא כדאי לפספס, ויעורר בו רצון להשלים את תהליך הרכישה.
3. תהיו יצירתיים
בשונה מפרסום בגוגל שמתבסס על חיפושים מהצד של הגולש, בפרסום בפייסבוק הגולש הוא פסיבי ואנחנו מנסים ללכוד את תשומת ליבו מבין שלל הסחות הדעות שהוא חווה בפיד הפייסבוק. לכן יצירתיות היא שם המשחק ועליכם לייצר מודעות יצירתיות ובולטות, וכדאי לשקול גם מודעות מסוג וידאו שמניבים מעורבות ואחוזי המרה גבוהים יותר.
4. בצעו A/B Testing
כדי להניב את התוצאות הטובות ביותר ולנצל את התקציב בצורה האפקטיבית ביותר, השתמשו בA/B Testing של פייסבוק ותתנסו במודעות שונות כדי לבחון מה עובד הכי טוב. זכרו לבדוק את ביצועי המודעות לאחר כשבוע ימים ולהשאיר את המודעה עם אחוז ההקלקה וההמרה הגבוהים ביותר.
ומה עם קמפיינים חגיגיים ומיוחדים עבור טיקטוק?
1. רלווונטיות מעל הכל – אל תתביישו להצליח אורגנית
נכון למועד כתיבת מילים אלו, טיקטוק היא ממלכה עם לא מעט חוסר ודאות. לטענתם, הצד החזק של האלגוריתם של טיקטוק הוא מדדי הרלוונטיות וההתאמה למשתמשים. מה שאומר שבניגוד לפייסבוק ולאינסגטרם, שבהן לא פשוט להצליח בפעילות לא ממומנת, בטיקטוק אפשר להגיע לחשיפה מרשימה עם תוכן נכון, בעל ערך ורלוונטי. לכמה זמן החשיפה האורגנית תימשך? זה הזמן יגיד, אבל מה שבטוח כדאי לכם לנסות ולהתנסות.
2. התחילו מוקדם וטרגטו קהלים גדולים בתחילת קמפיינים
רוב הקמפיינים שלכם לחגיגות הקניות של נובמבר צריכים להיות מוכנים ובחלקם גם לעלות לאוויר כבר באוקטובר. מומלץ לא לנסות ולהיות ספציפיים מדי אלא להתחיל דווקא מקהלים רחבים (broad), ולאחר תקופת הלמידה ניתן להפעיל במקביל קמפיינים נוספים ולטרגט לוקאלייקים וקהלים ספציפיים.
3. אל תשחקו ואל תשנו יותר מדי פרמטרים בקמפיין, משנים קריאייטיב? תפתחו חדש
בתקופת הלימוד של הקמפיין מומלץ לשבת בסבלנות ולא לגעת. לאחר מכן אפשר לשנות בידים, קהלים, תקציב וכדומה, אבל לא מומלץ לבצע בתדירות של יותר מאחת ליומיים, ולא מומלץ לשנות את התקציב באופן דרסטי (עד גבול של 40-50% מהתקציב המקורי). לרוב לא מומלץ לשנות את הקריאייטיב בקמפיין קיים ועדיף לפתוח חדש. כדי לרענן את התוכן מומלץ לרענן קמפיינים והצעות לפחות פעם בשבוע/שבועיים בהתאם לכמות המוצרים וגודל הברנד, מותגים גדולים יעדכנו ויעלו יותר קמפיינים בטווח זמן כזה.
4. טיקטוק נותנת כלים למי ש(עדיין)לא מבין איך להשתמש בהם
לא יודעים מאיפה להתחיל? מפחדים שהדור הצעיר ילעג לכם? פלטפורמת טיקטוק לעסקים, TikTok for Business, מספקת תבניות וכלים לעריכת סרטונים יצירתיים ועשירים, ביניהם: תבניות וידאו מוכנות, עורך וידאו אינטואיטיבי, סמרט וידאו -AI חכם שמרכיב ועורך בעצמו מסרטונים ותמונות קיימות ו- smart video soundtrack להשלמת אודיו בסרטונים, עריכתו ואופציות שימוש בקטעים מורשים, ללא סכנת הפרת זכויות יוצרים.
משתמשים במספר קריאייטיבים בכל אד גרופ? הפעילו את automated creative optimisation ותקבלו בדיוק את זה, אופטימיזציה של הקריאייטיבים שהעלתם לביצועי הקמפיין, וכן, זו נקודה מצוינת וחשובה בזמן לוודא שהאיוונטים שלכם והפאנל ממופים כדי שתוכלו לדעת הרבה יותר על המקורות והתוכן שמייצרים קניות אצלכם באתר.
והטיפ האחרון והחביב שתקף לכל פלטפורמות הפרסום שבהן תפעלו:
בצעו אופטימיזציה!
חברים… זה לא הזמן "לישון על האף". הקפידו לבצע אופטימיזציה שוטפת לאורך תקופת החגים, שבה תבדקו את הביצועים שלכם ותבצעו שינויים בקמפיין בהתאם לכך.
ראו מספר דוגמאות לאופטימיזציה אפשרית:
* אילו מודעות עובדות הכי טוב? בדקו אילו מודעות מניבות אחוז הקלקה והמרה גבוהים והשאירו רק אותן, במידה ואחוז ההקלקה שלכם גבוה אך ללא המרות כדאי לשקול לבצע שינויים בעמוד הנחיתה עצמו כדי להניע את הגולש לבצע המרה.
*אילו מילות מפתח ממירות? אילו מילות מפתח מניבות המרות ובאיזו עלות, בדקו האם יש מילות מפתח עליהן אתם משלמים המון אבל לא רואים תוצאות ושקלו להסיר אותן. בנוסף, בדקו ב"מונחי חיפוש" בגוגל מהם מונחי החיפוש שמובילים גולשים אל המודעות שלכן, ואם מילים אלו מניבות תוצאות טובות תוסיפו אותן למילות החיפוש שלכם.
* אילו מיקומים עובדים? בדקו אילו מיקומים עובדים לכם הכי טוב, בין אם זה פיד פייסבוק, סטוריז באינסטגרם או מודעות במסנג'ר – ולפי זה בחרו את המיקומים שבהם תרצו שהקמפיין ירוץ. מהצד של גוגל בדקו איזה מכשיר עובד טוב יותר, האם זה דסקטופ או מובייל? והתאימו הצעת מחיר לפי הצלחת המכשיר.
* מהן השעות וימי הפרסום החזקים? בדקו באילו שעות וימים הקמפיין מניב תוצאות טובות ושקלו להתמקד רק בימים ושעות אלו על מנת לנצל את התקציב בצורה האופטימלית.
והנה הגיע הסוף של הכתבה החגיגית שלנו, בתקווה שעד עכשיו אתם כבר מרגישים את עקצוצי נובמבר סייל בכפות ידיכם ואת הרצון העז לרוץ ולהוציא לפועל את התוכנית השיווקית שלכם. מקווים שהטיפים שלנו יסייעו לכם לצלוח את התקופה על הצד הטוב (והרווחי) ביותר.
זקוקים לטיפים נוספים? דברו איתנו