on-page SEO* (או on-site SEO) הוא התהליך של התאמת תוכן הדף למנועי חיפוש ולמשתמשים. תהליך האופטימיזציה כולל שילוב מילות מפתח בכתובות ה-URL, בתגיות מטא, בכותרות ובתוכן, בניית קישורים פנימיים, אופטימיזציה לתגיות התמונות ועוד.

*בניגוד ל-off-page SEO, המתמקד בפעולות הנעשות מחוץ לאתר, כמו בניית קישורים, קידום ברשתות חברתיות וכדומה.

on-site SEO מדריך

 

עד כמה on-site SEO משפיע על קידום האתר בגוגל?

למרות עדכוני האלגוריתם הרבים של גוגל, הטמעת מערכות בינה מלאכותית ושאר השינויים שעברו על תחום קידום האתרים בשנים האחרונות, on-site SEO עדיין משפיע במידה רבה על המיקומים בתוצאות החיפוש. או במילים של גוגל: "הסימן הבסיסי ביותר לרלוונטיות של התוכן הוא זהות בין שאילתת החיפוש ומילות המפתח בתוכן. אם מילות המפתח מופיעות בדף, ואם הן מופיעות בכותרות או בגוף הטקסט, יש סיכוי גדול יותר שהאינפורמציה רלוונטית [לשאילתת החיפוש הנתונה]". (מתוך המדריך How Search Works).

גם מחקרים מהשנים האחרונות תומכים בהצהרה הזאת של גוגל. לדוגמה:

אונפייג' SEO - מחקר

תמונה: semrush.com

 

 

גם מחקר עצמאי אקראי יעלה תוצאות דומות:

טייטלים בתוצאות החיפוש

 

את היבטי ה-on-Page SEO אפשר לחלק לשלושה חלקים:

קוד – כולל תגיות מטא, כותרות, תגיות אלט לתמונות ו-schema.

תוכן – שילוב מילות המפתח בגוף הטקסט ובכותרות, התאמת התוכן לכוונת המשתמש.

ארכיטקטורה – אופטימיזציה לכתובת ה-URL, תפריטים וקישורים פנימיים.

גורמים נוספים המשפיעים על הקידום וקשורים בעקיפין ל-on-page SEO הם מהירות האתר, התאמה למובייל, מוניטין האתר ומדדי התנהגות המשתמשים.

 

כללים והנחיות ל-on-Page SEO

 

תגיות מטא – כותרות ותיאורים ל-SEO

תגיות מטא (Meta Title ו-Meta Description) הן מהגורמים המשפיעים ביותר על הקידום בגוגל, והן גם הפשוטות ביותר להטמעה. תגית הכותרת עוזרת לגוגל (ולמשתמשים) להבין את תוכן הדף והיא נחשבת לאחד ההיבטים החשובים בקידום האתר.

תגית התיאור אומנם אינה משפיעה ישירות על הקידום בתוצאות החיפוש, וגוגל אף הצהירו על כך בעבר. בנוסף, גוגל לא מחויבים להציג את תגית התיאור בתוצאות החיפוש, ובמקרים רבים יוצג תקציר שונה מזה שהוגדר בקוד, לפי שאילתת החיפוש או שיקול הדעת של גוגל. עם זאת, התיאורים יכולים להשפיע על שיעור ההקלקה (CTR), וכך גם להשפיע על המיקום בגוגל. לכן, כדאי להשקיע בכתיבת תיאורים ולא לתת לגוגל לבחור חלק אקראי מתוכן הדף כמו בדוגמה הזאת:

אונפייג' SEO - תיאור לא ידידותי למנועי חיפוש

 

צ'קליסט לתגיות מטא ידידותיות ל-SEO:

לדוגמה:

כותרת ידידותית למנועי חיפוש

 

כותרות משנה (Headings)

לכותרות בגוף הטקסט – מהכותרת הראשית ועד כותרות המשנה – יש תפקיד גם בקידום האתר, גם בשיפור הנגישות וחוויית המשתמש. בדומה לתגית הכותרת, כותרת ראשית עשירה במילות המפתח עוזרת לגוגל להבין את נושא הדף. כותרות המשנה מסייעות גם בקריאת התוכן וגם יכולות לתרום לקידום מילות מפתח זנב ארוך ולהופעתן בתוצאות חיפוש מסוג People also ask (כשהאפשרות הזאת תגיע במלואה בתוצאות חיפוש בעברית).

on site SEO - כותרות H2

צ'קליסט:

לדוגמה:

כותרות משנה - on site SEO

אופטימיזציה לתמונות

 

תגיות Schema

קצת כמו תגיות description, גם תגיות schema.org (לסימון נתונים מובנים) אינן עוזרות ישירות ל-SEO, וגם אין שום ערובה מצד גוגל שהטמעת התגיות תגרום לאתר להופיע בתצוגה עשירה בתוצאות החיפוש. אבל אם כן, להופעה בתצוגה העשירה יכולה להיות השפעה חיובית על ה-CTR, בייחוד כשמדובר בתכנים מסוג מוצרים, מתכונים, אירועים, עסקים מקומיים וכדומה – אבל גם בכתבות ובפוסטים בבלוג.

לדוגמה:

בלוגים בתוצאות החיפוש

תמונה: developers.google.com

 

 

תוכן

כן, דחיסת מילות מפתח ומדדי דחיסות הם מונחים מהעולם הישן של SEO. ועדיין, אם ביטוי המפתח הייעודי לא מופיע בתוכן לפחות פעם אחת, איך גוגל ידעו להתאים אותו לשאילתת החיפוש הרלוונטית?

 

צ'קליסט

 

ארכיטקטורת אתר

כתובת ה-URL

כתובת URL ידידותית למנועי חיפוש היא עוד דרך למסור לגוגל מידע על תוכן הדף. לגוגל קל להבין יותר דפים שכתובתם: example.com/key-phrase מאשר דפים כמו: example.com/?p1233. וגם למשתמשים קל יותר לזכור דפים כאלה, להגיע אליהם ולקשר אליהם.

לדוגמה: example.com/services/seo

 

קישורים פנימיים

לקישורים פנימיים יש כמה יתרונות בקידום האתר: הם עוזרים לגוגל לגלות תוכן חדש ולהבין את ההיררכיה ואת תוכן האתר. בנוסף הם עוזרים למשתמשים האריך את זמני הביקור באתר, ובדרך הזאת להעביר לגוגל את המסר שהאתר רלוונטי לשאילתת החיפוש וראוי לקדם אותו.

 

קישורים פנימיים - כתבות דומות

אידיאלית, לא אמור להישאר אף דף יתום באתר, תלוי כמובן בהיקף האתר.

דרכים נוספות לשפר את זמני השהייה:

 

את מהירות האתר אפשר לבדוק באמצעות כלי הבדיקה של גוגל או כלים אחרים כמו Pingdom ו-GTmetrix.

סריקה של האתר, למשל באמצעות Screaming Frog, תעזור באיתור שגיאות נפוצות ב-on-Page SEO כמו תגיות Meta Description חסרות, תגיות Meta Title כפולות, דפים בלי H1 ועוד.

חשוב לזכור ש-on-page SEO (ו-SEO בכלל) הוא לא עסק חד-פעמי, אלא משהו שצריך לחזור, לבדוק ולעדכן לפחות אחת לשנה. צריכים עזרה? צרו איתנו קשר.