גוגל הציגו את השלב הבא של Rich snippets, (הנתונים המובנים המסומנים בדפי האתר ומופיעים בתצוגה עשירה בתוצאות החיפוש של שאילתות מסוימות כגון מתכונים, מסעדות, ביקורות, אירועים וכדומה), והוא מכונה Rich cards.

העיקרון של Rich cards דומה מאוד לזה של Rich snippets, וההבדל העיקרי הוא השימוש בפיצ'ר הקרוסלה (בדומה למודעות הקרוסלה של פייסבוק) ובתמונות ברזולוציה גבוהה כדי לשפר את חוויית המשתמש בעיקר בגלישה מהמובייל. בשלב זה הפיצ'ר זמין רק לאתרי מתכונים וסרטים ורק בתוצאות באנגלית ב-Google.com ובעתיד הוא ייפתח לעוד אתרים ומשתמשים.

rich cards בתוצאות החיפוש

דוגמה להתפתחות של תוצאות החיפוש: מתוצאות סטנדרטיות של קישורים כחולים ללא תמונה, לתוספת של תמונות ודירוג ועד לחידוש של קרוסלה המאפשרת דפדוף מהיר ונוח מימין לשמאל. תוצאות החיפוש יכולה לכלול תוצאות מאתר אחד או מכמה אתרים.

גוגל עדכנו את אתר המפתחים והוסיפו לו עוד דוקומנטציות ודוגמאות לסוגי הנתונים המובנים (structured data) ומדריכים לסימון הנתונים כדי ליצור Rich cards יחיד או בצורת קרוסלה.

 גוגל rich cards

בנוסף, גוגל הוסיפו דו"ח Rich cards ל-Search Console, והוא מדווח על שיעורי האינדוקס ועל שגיאות בהטמעה.

rich cards report1

rich cards report2

 

נוסף גם פילטר Rich results לדו"ח Search Analytics (כרגע בגרסת בטא סגורה) והוא עוזר לעקוב אחרי הביצועים של rich cards ו-rich snippets, כולל מספר ההקלקות והחשיפות של שניהם. בינתיים הדו"ח נתונים מובנים ימשיך להופיע על rich snippets קיימים עבור סוגי תוצאות כמו מוצרים, מתכונים, ביקורות, אירועים, אפליקציות, וידאו ועוד), ובעתיד המידע יועבר אל דו"ח Rich card החדש.

 

מחפשים חברה לקידום אתרים בגוגל? צרו אתנו קשר.