יום יום אנחנו פותחים את חשבון הAdWords ומנהלים את עולמנו כשברקע שינויים מתרחשים ומהפכות קורות. רגע לפני שנלחצתם, בואו נבהיר ונרגיע, השינוי המדובר הוא בממשק המערכת בלבד ולא באופן הפרסום בגוגל. ממשק המערכת לא עודכן מזה עשור! אז אולי באמת הגיע הזמן לשינוי?
"אינטליגנציה היא היכולת להסתגל לשינויים"
-סטיבן הוקינג-
מאז הושק ממשק אדוורדס החדש באוקטובר 2017, אפשרה גוגל למפרסמים הסתגלות ידידותית ואופציונלית לממשק החדש. רובנו בחרנו להמשיך בישן והמוכר אבל אופציה זו לא תהיה קיימת לאורך זמן ויותר מזה – לא בטוח שנרצה בה. על פי גוגל, הממשק החדש מספק לא רק חדשנות וחוויה שונה, אלא נוצר במיוחד בשבילנו במטרה להעניק למפרסמים ערך מוסף ולהפוך את החדש והלא מוכר לטוב ביותר.
מה השתנה הלילה הזה…
חיסכון בזמן – הממשק החדש מותאם להנגיש את הפונקציות הנפוצות שבהן אנו משתמשים, כמו ניהול רשימות מילות מפתח ועריכת מודעות טקסט, כך שבפחות זמן נוכל להספיק יותר.
שיפור ממשק הדוחות – גוגל החליטה להקשיב לתלונות המפרסמים על השדות המיותרים, חוסר במידע ואתגר ניתוח הדוחות שהממשק הישן סיפק, וכיום תוכלו ליהנות משיפור משמעותי בגישה ובניהול הדוחות, התמקדות בנתונים רלוונטיים וניהול מהיר של נתונים אונליין.
התאמה מרבית ליעדי העסק – הממשק החדש יציע למפרסם רעיונות והצעות בהקמה וניהול הקמפיינים, כך שיוכל להפיק את הטוב ביותר עבור מטרות העסק והקמפיין.
נשמע טוב עד כה?
בואו נסקור את השינויים המרכזיים בממשק של אדוורדס
ניווט מהיר במסך ניהול הקמפיינים
בממשק החדש תוכלו לנווט בין הכרטיסיות השונות של ניהול הקמפיינים בקלות ובמהירות באמצעות סרגל הניווט החדש הממוקם בצד הימני לאורך המסך. העיצוב המחודש של סרגל הניווט והזזתו לצד העמוד יצר מתאר מערכת חדש ששם דגש ומרחב עיצובי לקמפיינים ולנתוני ביצועים.
הסרגל החדש כולל את אופציות הניהול המוכרות לנו בתוספת מרשימה של "סקירה כללית" המציג מדדי ביצועים בנוגע לחשבון, קמפיינים וקבוצות המודעות.
ניהול מודעות ותוספים
בשונה מהממשק הישן שבו נדרשנו להיכנס לכל סוג תוסף בנפרד ולא הייתה גישה לערוך את המודעות, בממשק החדש ניהול המודעות והתוספים מופיע בסרגל הניווט ומאפשר ניהול כל ההרחבות בעמוד אחד, תוך הסתכלות על התוספים ברמת המודעה ואפשרות לבצע אופטימיזציה מידית על המודעות, התוסף ואפילו להוסיף הרחבה חדשה בלחיצת כפתור אחת.
תפריט הגדרות חדש
בשונה מהתפריט הישן שכלל רק הגדרות מנהלתיות כמו הגדרות חשבון, חיוב תשלומים וחשבונות מקושרים, התפריט החדש כולל מגוון רחב של אופציות המסודרות בקטגוריות נוחות. דרך תפריט ההגדרות תוכלו לעבור גם בין מערכות גוגל השונות בהן Google Analytics ומתכנן מילות המפתח.
העיצוב החדש, דרך אגב, קצת מזכיר את תפריט ההגדרות של פייסבוק לא? תשפטו בעצמכם…
גישה לקהלים
גישה מהירה לקהלים מתוך סרגל הניווט ותצוגה מאוחדת של קהלים מרשת המדיה יחד עם קהלים מרשת החיפוש. בנוסף, תוכלו לבצע התאמות מחיר לכל קהל ולנווט ישירות לתוך קמפיינים במידת הצורך
אינטגרציה עם צד שלישי
בממשק החדש ניתן לקשר את חשבון הAdWords לפלטפורמות ניתוח נתוני אפליקציות של צד שלישי ולייבא את הנתונים הרלוונטיים למדידה.
הקמת קמפיין חדש
ולחלק החשוב ביותר – הקמת הקמפיין! הממשק החדש עוזר למפרסמים להקים את הקמפיין הנכון והאפקטיבי ביותר עבורו על ידי בחירת יעדים ומטרות שירצו להשיג. לפני הקמת הקמפיין תבחרו את סוג הקמפיין ומתחת לכל סוג תמצאו הסבר קצר ומועיל.
לאחר בחירת סוג הקמפיין תתבקשו לבחור ביעדים ובמטרות הקמפיין, בחירה זו תסייע לכם להיות בטוחים שסוג הקמפיין הוא הנכון עבורכם, וחשוב מכך – במהלך הקמת הקמפיין תקבלו הצעות מועילות ממערכת אדוורדס לגבי ההגדרות המתאימות ליעדים שבחרתם.
וזהו זה חברים,
מקווים שזה עזר לכם להסתגל טוב יותר לשינוי, להתנסות בממשק החדש והכי חשוב – להפיק ממנו את הטוב ביותר עבור הקמפיינים שלכם. בהצלחה!
המשיכו לעקוב אחרינו לעוד טיפים שייעלו את תהליך הפרסום בגוגל. מעוניינים בניהול קמפיינים מקצועי ואפקטיבי? צרו איתנו קשר.