שירות מיקרו קופי

 

מיקרו קופי הוא כבר מזמן לא מילת באזז. עסקים מבינים כיום שמיקרו קופי הוא חלק בלתי נפרד מחוויית שימוש מוצלחת באתר או באפליקציה וכבר יודעים לקשר בינו לבין עלייה בכמות ההמרות או ירידה באחוזי נטישה.

ההבנה הזו טבעית מאוד, בהתחשב בעובדה שצורת התקשורת העיקרית בין בני אדם מתבססת על מילים. מחקרים מראים שכשאנחנו מתיישבים מול אתר או ממשק, אנחנו אמנם יודעים שאנחנו מתקשרים עם מכונה, אבל עדיין מצפים מהממשק להתייחס אלינו בצורה "אנושית" – להחמיא לנו, להסביר לנו ואפילו להצחיק אותנו. לא פלא אם כך שמיקרו-קופי הפך עם השנים לגורם משמעותי בשיפור השימושיות, הפרסונליזציה ואפילו המיתוג של אתרים ואפליקציות.

אז מה זה בדיוק מיקרו קופי?

בקצרה, מיקרו קופי הוא מה שהוא נשמע – פיסות קופי, כלומר, משפטים קצרים ואפילו מילים בודדות שתפקידם לסייע, להנחות ולתת פידבק למשמשים בכל מה שקשור לביצוע פעולה מסוימת בממשק.

 

מיקרו קופי אפשר למצוא בחלקים שונים של אתר או אפליקציה:

– הודעות שגיאה ואישור (כולל הודעות 404)

– שדות בטפסים

– הוראות תשלום ואבטחה

– הנחיות לשימוש באתר (שומרי מקום, טולטיפים וכו')

– כפתורים ותפריטים

– בכל ה"מקומות המתים" שבממשק – מצבי אפס וזמני המתנה

 

דוגמה למיקרו קופי

עמוד תמיכת הלקוחות של StingTV עם סרגל חיפוש בעיצוב נקי וטקסט שמנחה את המשתמש בשורת החיפוש

 

למה חשוב להשתמש במיקרו קופי?

1. מיקרו קופי מסביר למבקרים איך להשתמש באתר ומעודד אותם להישאר בו

קושי בניווט באתר הוא הגורם העיקרי לנטישת האתר על ידי מבקרים. כלומר, אם המבקרים לא ימצאו בקלות ובמהירות את מה שחיפשו באתר, יש סיכוי גדול יותר שהם יעזבו אותו, בלי שיתעמקו בו ולפני שישלימו המרה כלשהי. מיקרו קופי במקומות כמו כפתורים, קישורים, הנחיות, הוראות והודעות שגיאה עוזרים לכוון את המבקר ולהוביל אותו למסלול ההמרה האידיאלי. טיפ חשוב בהקשר זה: במקומות מרכזיים ש"מקבלים את פניו" של המשתמש (למשל, דף הבית), שמרו על פשטות על חשבון תחכום או הומור. אתרים רבים מנסים להציג תפריטי ניווט מתחכמים שפשוט מקשים על המשתמש למצוא את מה שחיפש. שמרו על הפורמט המוכר ושמרו את התחכום והפאנצ'ים טובים שלכם למקומות אחרים.

2. מיקרו קופי עוזר בשיפור יחס ההמרה

כשחושבים על שיפור יחס ההמרה לרוב מחליטים על שינוי כפתורי הקריאה לפעולה, את העיצוב והמיקום שלהם או את הכותרות באתר, אבל מעט חושבים עד כמה ששינויי נוסח קטנים יכולים לשפר את יחס ההמרות.

אחד הדברים החשובים ביותר למבקרים באתרי אינטרנט, ובאתרי קניות בפרט, הוא אמינות האתר, וקונים פוטנציאליים יוותרו על השלמת ההמרה אם יחששו שהאתר אינו אמין ומאובטח. שימוש במיקרו קופי יכול לעזור לאתרים לעורר אמון בקרב המבקרים ולהבטיח להם שפרטיהם האישיים שמורים ומאובטחים.

לדוגמה, הודעת שגיאה למשתמש שהזין את פרטי כרטיס האשראי המפרטת את אופי השגיאה ("מספר כרטיס אשראי ארוך מדי"), תעורר יותר אמון מאשר הודעת שגיאה כללית וסתמית שאינה מסבירה מהי השגיאה או איך אפשר לתקן אותה.

 

מיקרו קופי בקריאה לפעולה

האתר One week website – קריאה לפעולה על כפתור ההרשמה לניוזלטר שמדגישה את הערך לנרשם ומסייעת בשיפור יחס המרה

3. מיקרו קופי יכול לעזור בהגדלת המרות שאינן מכירות.

למשל, טופס ההרשמה לניוזלטר הוא אחד המקומות שבהם אפשר להשתמש במיקרו קופי. לכתובת האימייל של המשתמשים יש ערך רב מאוד מבחינת בעלי האתר, אבל אצל הלקוחות הפוטנציאליים פעולת ההרשמה לאתר יכולה לעורר חשד והתנגדות (לפעמים בצדק) – מבחינתם, הם חושפים את פרטיהם האישיים בלי לדעת מה הם יקבלו בתמורה.

אפשרות אחת היא להציע תמורה ממשית כמו הנחה לנרשמים, אבל מי שאינו יכול להבטיח דבר כזה יכול לרענן את הנוסח הסטנדרטי של טופס ההרשמה כדי להפיג את החשדנות ולהבטיח היענות גבוהה מצד הלקוחות הפוטנציאליים.

זאת דוגמה לטופס הרשמה סטנדרטי לניוזלטר:

מיקרו קופי בטופס הרשמה לניוזלטר

תמונה: ladila.co.il

אתרים אחרים מאותו תחום (הלבשה) השקיעו יותר במיקרו קופי.

דוגמה למיקרוקופי

 

תמונה: castro.com

אתר קסטרו למשל, מציגים טופס מפורט יותר, הכולל קריאה לפעולה ותחושת דחיפות ("לפני כולם"), מציג את הניוזלטר כמוצר ("הניוזלטר של קסטרו"), מפרט מה התוכן הצפוי בניוזלטר ולמה כדאי להירשם אליו, ומאפשר לנרשמים להתאים את תוכן הניוזלטר לתחומי העניין שלהם (הלבשת נשים, גברים או ילדים).

 

עוד דוגמאות למיקרו קופי יצירתי בטופסי הרשמה לניוזלטר:

מיקרו קופי בטופס הרשמה דוגמה

תמונה: styleriver.co.il

 

מיקרו קופי בהרשמה לניוזלטר

תמונה: 1item.co.il

 

בנוסף, אפשר להשתמש במיקרו קופי כדי להבטיח לנרשמים הפוטנציאליים שלא ייעשה שימוש לרעה בכתובת האימייל שלהם – אלו לא יימסרו לגורם שלישי ולא יופצצו בספאם – ושהם יוכלו לחזור בהם מההרשמה בכל רגע.

4. מיקרו קופי עוזר במיתוג האתר

אחד האתגרים בשיווק באינטרנט הוא הניסיון לבדל את האתר מהמתחרים וליצור לו אישיות או קול ייחודי ומובחן. האתגר הזה מתרחב לתחום המיקרו קופי, ומותגים משתמשים בפיסות הטקסט הקצרות כדי להשמיע את הקול של המותג, ולעתים להציג את הצד היותר קליל והפחות פורמלי שלו.

 

מיקרו קופי התואם את אופי המותג

StingTV שוב עם דוגמה מעולה למיקרו קופי שתואם את אופי המותג ואת המטרה (משתחררים מהכבלים)

מכיוון שהרבה עסקים נופלים כאן, חשוב להדגיש בהקשר הזה שכדי לדעת מה הטון המתאים, באילו מילים להשתמש ובאילו לא, אתם חייבים שיהיה לכם אפיון ברור מאוד של אופי המותג שלכם, של הערכים שלו, של קהלי היעד וכו'. מיקרו קופי שלא תואם את ערכי המותג ייראה מתאמץ ולא אמין ופשוט יעשה לכם נזק. באותה נשימה, אל תיפלו למלכודת הקופי החמוד/מצחיק/ציני. קופי חמוד לא מתאים בכל אתר ולכל עסק ויכול ליצור תוצאה מביכה למדי אם הוא משתלב באתר של עסק שזה לא הסגנון שלו. בקיצור, מיקרו קופי הוא תוצר של עבודת חשיבה ולא משהו ששולפים מהמותן או עושים "כי כולם עושים".

 

דוגמאות נוספות:

מיקרו קופי למיתוג - דוגמה2

 

תמונה: yourcopywriterisawesome.tumblr.com

אתר הקניות Product Hunt מציע דרך מקורית להודיע ללקוחות שהזמנתם נקלטה.

 

מיקרו קופי - סיסמה

תמונה: Pinterest.com

אתר ההיכרויות OKCupid מחמיא לנרשמים על בחירת הסיסמה שלהם.

 

מיקרו קופי מצחיק - דוגמה

 

תמונה: johnholdun.tumblr.com

Funny or Die מראים שהם מקבלים דחייה באצילות. אזהרת משתמשים: אנחנו חוזרים, לא מתאים לכל אחד. וודאו שאופי המותג שלכם תואם לקו ההומוריסטי.

 

מיקרו קופי בהודעת שגיאה

תמונה: thenextweb.com

באתר Audiko השקיעו גם בעיצוב דף השגיאה (404) וגם במיקרו קופי, עד שהמבקר האקראי יכול לשכוח מה הוא חיפש מלכתחילה, ולמצוא את דרכו בחזרה בעזרת כפתור החיפוש.

איך לא לכתוב מיקרו קופי

עם זאת, בדוגמאות מסוג זה ההבדל בין מיקרו קופי קליל ושנון שמשפר את חוויית המשתמש למיקרו קופי טרחני שעושה רושם מאומץ ויוצר הסחת דעת מיותרת. לכן חשוב לזכור כמה כללים:

  1. אל תעייפו עם בדיחות – גם בדיחה טובה מפסיקה להצחיק באיזשהו שלב. אם המיקרו קופי מתוכנן לדף שמשתמשים באתר ייתקלו בו כמה וכמה פעמים, כדאי לקחת את העובדה הזאת בחשבון. נסו למנן את הבדיחות, לפזר אותן במקומות אסטרטגיים ומפתיעים (למשל, בהודעות אישור) ולא להגזים. קצת כמו מלח, הומור אמור לתבל מיקרו-קופי שכתוב היטב, לא להפוך אותו לבלתי-אכיל.
  2. שימו לב לאחידות בין סגנונות – נכון, כבר אמרנו את זה, אבל זה סופר חשוב. כאמור, כשנוסח המיקרו קופי משקף את אופי המותג הוא תורם לאמינות שלו, אבל אם הוא נשמע כמו חיקוי לאתר אחר או ניסיון לאמץ אופי צעיר וקליל יותר, הוא עלול ליצור את התוצאה ההפוכה.
  3. אל תטרחנו – כשמו כן הוא, מיקרו-קופי צריך להיות קצר וכמה שיותר לעניין. אם אתם נאלצים להסביר פעולה מסוימת ביותר ממשפט אחד, זו כנראה נורת אזהרה לכך שהחלק הזה בממשק לא מספיק ברור. חוץ מזה, מיקרו-קופי הוא טקסט שמאכלס בדרך כלל מקומות קטנים (שדות, כפתורים) ולכן קחו בחשבון גם את ההיבט העיצובי ואל תעמיסו במלל על שדות או כפתורים שנראים קטנים על מסך מחשב ובלתי קריאים בעליל במובייל.
  4. לא תודה, אני מעדיף להישאר טיפש – תופעה שנתקלנו בה לא מעט ושאלוהים יעזור לנו, אנחנו לא מצליחים להבין אותה היא תופעת ה"שיימינג" של משתמשים במיקרו קופי – טקסטים בסגנון של "לא תודה, אני לא אוהב לחסוך" כסוג של Opt-out להרשמה לניוזלטר, הודעות שגיאה שמאשימות את המשתמש, טקסטים שגורמים לרגשות אשם. בקיצור, תשאירו את הדודה מפולניה בפולניה. רגשות שליליים לא מגדילים המרות, אלא אם זה נעשה בצורה סופר הומוריסטית ומתוחכמת, לקהל יעד שיודע להכיל את ההומור הזה (ואל תניחו שהוא יודע, פשוט תבדקו לפני).

 

 

סיכום וכללים לכתיבת מיקרו קופי

הדוגמאות למיקרו קופי הן אין-סופיות ואפשר למצוא אותן בכל מקום, וברגע שמבינים את זה מתחילים להכיר בחשיבותו של מיקרו קופי לשימושיות האתר, ליצירת קול ייחודי למותג, וברוב המקרים גם לשיפור שיעור ההמרה באתר.

לסיכום, זה מה שצריך כדי לכתוב מיקרו קופי מוצלח:

 

אצלנו בנקודה אוהבים מיקרו-קופי ויודעים לכתוב מילים שמשתמשים אוהבים, בצורה מותאמת אישית לאופי המותג ולמטרות העסקיות שלכם. רוצים לקבל עוד פרטים? דברו איתנו.

 

פורסם במקור ב-30 ביולי 2015