לינקדאין השיקה לאחרונה את הפיצ'ר Website Demographics המאפשר למפרסמים ברשת החברתית להבין טוב יותר מי המבקרים באתר.
אמנם גם דרך גוגל אנליטיקס אפשר לקבל מידע מרוכז על התנהגות המבקרים באתר, אבל אי אפשר לדעת מי באמת עומד מאחורי נתוני הביקור האלה. הפיצ'ר החדש של לינקדאין משתמש בכל המידע המקצועי הזמין לרשת החברתית והוא אמור לספק מידע מפורט לגבי המבקרים באתר כמו תחום עיסוק, מקום עבודה, תפקיד, ותק, גודל החברה ועוד.
בנוסף, אפשר לפרק את המידע על המבקרים לרמת הדומיין, תת-תיקייה או הדף, וכך ללמוד אילו קהלים מגיבים לסוגי התוכן השונים ולשפר את אסטרטגיית התוכן בהתאם. כמובן, התרומה העיקרית של הפיצ'ר היא בשיפור הקמפיינים בלינקדאין. Website Demographics ממפה את הנתונים אוטומטית לפי אפשרויות המיקוד המקצועיות הזמינות למפרסמים בלינקדאין, ובאמצעות הנתונים אפשר ליצור מודעות פרסום מותאמות אישית לקהל היעד ולמקד קהל יעד ספציפי לכל מודעה.
איך להשתמש בפיצ'ר נתונים דמוגרפיים של המבקרים באתר?
1. להוסיף לאתר את LinkedIn Insight Tag, קוד JavaScript שבאמצעותו אפשר לעקוב אחר המבקרים באתר, לתעד המרות, ליצור קמפיינים רימרקטינג ולחשוף מידע על המבקרים באתר.
את התג אפשר להתקין באמצעות Google Tag Manager.
2. להקליק על Create and Audience ולהגדיר את המבקרים באתר כקהל היעד של הקמפיין.
3. לאחר ההתקנה אפשר להקליק על Website Demographics ולהתחיל לאסוף מידע דמוגרפי על המבקרים באתר. אפשר לפלח את הקהל לפי ביקורים בחלקים מסוימים באתר (למשל: דף הבית, דפי מוצרים או שירותים, בלוג או כל דף אחר).
- לאחר שיצטברו כ-300 חברי לינקדאין שביקרו בדף או בדפים שהוגדרו, יוצגו הנתונים הדמוגרפיים על המבקרים באתר ועל התוכן שזוכה להכי הרבה התעניינות.
שימושים אפשריים בנתונים דמוגרפיים בפרסום בלינקדאין:
מיקוד קהל היעד בפרסום בלינקדאין
אפשר להניח שלינקדאין פיתחו את הפיצ'ר הזה והפיצו אותו כי הם מקווים שבזכות המידע הזה עוד חברות יתחילו לפרסם ברשת החברתית. מכיוון שכל הנתונים הדמוגרפיים שייאספו (תפקיד, מיקום, גודל חברה, ותק וכו') הם במקרה גם אפשרויות מיקוד במערכת הפרסום של לינקדאין, הפיצ'ר ישתלב הכי טוב בפרסום בפלטפורמה עצמה.
היתרון של לינקדאין בתחום הזה הוא ברור. לשם השוואה, אם תנסו לאסוף לידים מדף נחיתה או טופס הרשמה ותבקשו מהנרשמים לציין למשל את תפקידם התוצאה תהיה מורכבת ממגוון הגדרות המתארות אותו תפקיד, לדוגמה:
מקדם אתרים
מומחה קידום אתרים
מומחה SEO
מנהל SEO
איש SEO
וכו'
כך, אם תנסו לארגן את הנתונים האלה לגיליון אלקטרוני, כל הגדרת תפקיד כזו תחושב בנפרד אף על פי שמדובר בווריאציות שונות של אותו תפקיד. בעזרת Website Demographics כל המידע הזה מסודר וקל לעיבוד מכיוון שלינקדאין ירכזו את כל הגדרות התפקידים לקבוצות שישמשו קהל יעד בתכנון המודעות.
בנוסף לכך, יש בפיצ'ר הזה כמה היבטים של מודיעין עסקי שלא תוכלו לקבל דרך כלי אנליטיקס אחרים כמו אלו של גוגל, פייסבוק, טוויטר ואחרים. הכלי הזה מאפשר להבין מי בדיוק מבקר באתר ולהתאים את התוכן לקהל יעד ספציפי במיוחד.
-
שיפור איכות התוכן באתר
חשיפת הנתונים הדמוגרפיים של המבקרים באתר יכולה לשמש לעוד ערוצים שיווקיים בנוסף לפרסום בלינקדאין. אחרי שתדעו מי באמת מבקר באתר ובאילו דפים, תוכלו לדעת טוב יותר האם התוכן באתר מתאים לקהל היעד, האם הוא מספק פתרונות לבעיות המטרידות את המבקרים באתר, והאם יש נושאים המעסיקים את קהל היעד ולא זוכים להתייחסות באתר.
בהתאם לתגליות החדשות על אופי המבקרים באתר (או לאישוש הנחות הבסיס שלכם) תוכלו גם לשפר את תוכן האתר. כך לדוגמה, עובדים בדרגות ותק שונות לא יתעניינו בהכרח באותם תכנים המפורסמים בבלוג.
ככלל, האתר (והעסק) רק ירוויחו משיפור התוכן ומהתאמתו לקהל יעד ספציפי. תוכן איכותי, העונה על שאילתות החיפוש של המבקרים הפוטנציאליים, יתרום גם לקידום האורגני של האתר, ישפר את המיקומים, יגדיל את מספר המבקרים ואולי אף את מספר ההמרות.
לסיכום, הכלי Website Demographics אמנם שימושי בעיקר למפרסמים בלינקדאין, אבל הנתונים הדמוגרפיים שאפשר לחלץ ממנו יכולים לשמש לשיפור אסטרטגיית השיווק גם בערוצי שיווק אחרים, בהם קידום אורגני וממומן.
מעוניינים לפרסם בלינקדאין או ברשתות חברתיות אחרות? צרו איתנו קשר.