לינקדאין הודיעו בשבוע שעבר על הוספת אפשרויות רימרקטינג למערכת הפרסום ברשת החברתית. הכלי Matched Audiences הוא הווריאציה של לינקדאין ל-Custom Audiences של פייסבוק, והוא מאפשר למפרסמים לשלב בין הנתונים שברשותם לבין המידע העסקי שנמצא בלינקדאין. מעכשיו יהיה אפשר גם בלינקדאין למקד את הקמפיינים באנשים שביקרו באתר, ברשימת אנשי קשר ובמשתמשים ספציפיים בלינקדאין.
שימוש ב-Matched Audiences בפרסום בלינקדאין יכול להשפיע לטובה על החזר ההשקעה בכך שהוא ממקד את המאמצים באנשים ובחברות שיש סיכוי גדול שיהפכו ללקוחות או לקונים. לינקדאין מסרו כי בתקופת הניסיון של Matched Audiences, המשתמשים ראו עלייה של 30% ב-CTR כשהשתמשו בכל אחד מאפשרויות הרימרקרטינג של לינקדאין.
סקירה של כלי הרימרטינג של לינקדאין:
Website Retargeting
בדומה לרימרקטינג בפייסבוק, הפיצ'ר מאפשר להפנות את הקמפיינים לחברים בלינקדאין שכבר ביקרו באתר. כך, אפשר להתאים את המודעה באופן אישי לקהל היעד וליצור מסרים רלוונטיים, וגם לכוון את הלקוחות הפוטנציאליים דרך משפך ההמרה.
לשם כך יש להתקין את LinkedIn Insight Tag, תג JavaScript המאפשר מעקב אחר המרות, ניהול קמפיינים ריטרגטינג וצפייה בנתוני האנליטיקס של הקמפיינים.
Contact Targeting
הכלי הזה מאפשר לבנות קהלים מותאמים אישית באמצעות העלאה של רשימת כתובות דוא"ל או חיבור עם מערכת קשרי הלקוחות של החברה. מכאן יהיה להתאים את המסרים במיוחד עבור אותו קהל ולחדש את הקשר עם לקוחות עבר.
Account Targeting
פיצ'ר המאפשר למקד את הקמפיינים ישירות במקבלי החלטות בארגונים. לשם כך יש להעלות רשימה של חברות ייעודיות ולהשתמש בנתונים של לינקדאין כדי להריץ קמפיין שיווק המבוסס על חשבונות של משתמשים.
איך להשתמש בכלי Matched Audiences של לינקדאין
במנהל הקמפיינים של לינקדאין יש להקליק על Tools בפינה הימנית העליונה ולבחור ב-Matched Audiences.
מכאן יש לבחור בין שתי אפשרויות:
Website traffic audience, וליצור רשימה של קהלים לטרגוט לפי המבקרים בדף אתר אחד או יותר ב-90 הימים האחרונים.
Upload list audiences, ולהעלות רשימה של אנשי קשר או לחבר בין בסיס נתונים אחר, כמו למשל מערכת CRM או רשימת קהלים מפייסבוק או מרשת חברתית אחרת.
לאחר מכן יש לתת שם לקבוצת הקהלים ולקבוע את יתר ההגדרות של הקמפיין. יש לציין שעיבוד קובץ הנתונים עשוי לקחת עד 48 שעות.
למי כדאי להשתמש בקמפיין רימרקטינג בלינקדאין?
לקמפיינים רימרקטינג בפייסבוק ובטוויטר עבור עסקים המשווקים לעסקים (B2B) יש חיסרון אחד עיקרי: מעטים נרשמים לרשתות החברתיות האלו באמצעות המיילים הארגוניים. לפיכך, יש שיעור התאמה נמוך בין כתובות הדוא"ל שנאספות באופן סדיר לבין המשתמשים בפייסבוק ובטוויטר, והתוצאה היא שיעור הצלחה נמוך לקמפיינים רימרקטינג ברשתות האלו. פיצ'ר הרימרקטינג בלינקדאין יכול לשנות את כללי המשחק.
רבים ממשתמשי לינקדאין רשומים גם בכתובת המייל הפרטית וגם בזו של הארגון. הסיבה לכך היא שבכל פעם שנשלחת הזמנה מלינקדאין אל המייל הארגוני והמשתמש מקליק עליה ומאשר אותה, לינקדאין מקשרים אוטומטית בין שני חשבונות הדוא"ל. לכן, יש סיכוי גדול יותר לאתר אנשי קשר מהתחום המקצועי דווקא בלינקדאין.
חסרונות במערכת הרימרקטינג של ליקנדאין
גם למערכת הרימרקטינג של לינקדאין יש כמה מגבלות וחסרונות:
– אין פידבק על שיעור ההתאמה של מיילים: לאחר העלאת רשימת כתובת מייל מתקבל משוב רק על שיעור ההתאמה, ואי אפשר לדעת לאילו כתובות לא נמצאה התאמה.
– גודל קהל מינימלי: לינקדאין מגבילים את גודל הקהל המינימלי ל-300 אנשים, וזהו חיסרון עבור עסקים בעלי רשימות מצומצמות יותר. בנוסף, בגלל חוסר התאמה צפוי בשיעור ההתאמה, ייתכן שתצטרכו רשימה של יותר מ-500 כתובות כדי להגיע ל-300 משתמשים ודאיים.
– אי אפשר לנהל את הרשימות: אם צצו שגיאות ברשימת הכתובות הן יישארו בה לנצח מכיוון שאי אפשר למחוק רשימות או לנהל אותן בדרך כלשהי
למרות המגבלות האלו, כלי הרימרקטינג של לינקדאין הוא כלי חשוב עבור אנשי שיווק B2B והוא יכול לשפר משמעותית את אפקטיביות הפרסום בלינקדאין.
מעוניינים לפרסם בלינקדאין או ברשת חברתית אחרת? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.