גוגל פרסמו לאחרונה את ההנחיות למדרגי איכות החיפוש המתייחסות ספציפית להערכה של שאילתות חיפוש קולי או באמצעות Google Assistant, העוזר הדיגיטלי האישי של גוגל. ההנחיות דומות לאלו שניתנות להערכת איכות החיפוש של אתרים רגילים, וההבדל העיקרי הוא שהמדרגים לא נדרשים להעריך את התוצאות המופיעות על המסך בחיפוש בגוגל אלא את המענה הקולי המתקבל מגוגל אסיסטנט.
לפי גוגל, יש צורך בהנחיות מיוחדות לחיפוש קולי, מכיוון שאינטראקציה מול העוזרים הקוליים לרוב משתמשת בטכנולוגיה שאינה תלויה בחוש הראייה ולא מעורב בה שום מסך. העוזרים הדיגיטליים נדרשים בעצם לתרגם את תוצאות החיפוש (הכוללות לפעמים גם אלמנטים ויזואליים כמו טבלה, גרף או אלמנטים אינטראקטיביים) ולהפוך אותן לטקסט קריא וברור. תוכן התשובות של העוזרים הדיגיטליים אמנם נשאב מהאינטרנט, ואם המשתמשים יביטו במסך הם יוכלו להקליק על הקישור לאתר המקור, אבל אם השימוש הוא בטכנולוגיה "עיוורת", כלומר בלי מסכים, נוצרים אתגרים ייחודיים.
גוגל נעזרים בפתרונות למידת מכונה ובמומחים לבלשנות כדי שהעוזר הדיגיטלי יספק תשובות ענייניות, רהוטות ונכונות מבחינה דקדוקית. בנוסף, גוגל נעזרים במדרגי איכות החיפוש (Search Quality Raters), שמטרתם לבחון את תוצאות החיפוש של גוגל ולדרג את מידת התאמתן לשאילתות החיפוש.
ההנחיות למדרגי איכות החיפוש הקולי של גוגל:
שביעות רצון מהמידע: האם תוכן התשובה עונה על מטרות החיפוש של המשתמש?
אורך: כשהתשובה מוצגת מול עיני המשתמשים, הם יכולים לסרוק אותה במהירות ולאתר את המידע הרלוונטי, אבל האפשרות הזו אינה קיימת בחיפוש קולי. לכן, המדרגים נדרשים לוודא שהתשובה כוללת כמות מספקת של מידע, לא יותר מדי ולא פחות מדי.
ניסוח: קל יותר להבין בקריאה תשובה מנוסחת רע מאשר בשמיעה, לכן על המדרגים להקפיד יותר על שימוש נכון בכללי הדקדוק והתחביר.
הגייה: תשובות קוליות חייבות להשתמש שימוש נכון בהגייה ופרוזודיה (כלומר מאפיינים קוליים של הדיבור כמו אינטונציה, הדגשה וכדומה). גוגל פיתחו כמה מערכות מתקדמות העוסקות בהפקת דיבור מטקסט, והן הולכות ומשתפרות ונעשות דומות יותר לדיבור האנושי.
למסמך ההנחיות המלא: Evaluation of Search Speech – Guidelines
למידע נוסף על הנחיות דירוג איכות החיפוש: המדריך להנחיות התוכן של גוגל