Google Algorithm March 2024
גוגל נוקטת כמה צעדים כדי להילחם בספאם ולשפר את איכות תוצאות החיפוש. הצעדים כוללים עדכון אלגוריתם ליבה חדש, עדכון ספאם ושילוב של עדכון helpful content במערכת הליבה הכללית.

 

בנוסף, ערכה גוגל מספר שינויים במדיניות הספאם והודיעה כי תתחיל לאכוף הפרה שלהם באמצעות פעולות אוטומטיות ועונשים ידניים.

עדכון ליבה מרץ 2024

עדכון הליבה הראשון לשנת 2024 התחיל לפעול ב-5 במרץ וצפוי לפעול במשך כחודש. עדכון האלגוריתם יכלול את גם את עדכון helpful content, ולפי ההצהרות של גוגל הוא צפוי להפחית את כמות התוכן חסר התועלת בתוצאות החיפוש ב-40%. בנוסף, דווח שהעדכון יהיה מורכב יותר בהשוואה לעדכוני ליבה קודמים (האחרון שבהם רץ בנובמבר 2023), ויכלול מספר עדכונים למערכות הליבה. לכן, צפויות יותר תנודות בתוצאות החיפוש בהשוואה לעדכוני ליבה רגילים.

לפי גוגל, העדכון החדש שיפר את יכולת הזיהוי של דפי אתר לא מועילים, לא מקוריים וכאלה המציעים חוויית משתמש גרועה, וכן של תכנים שנוצרו למטרות SEO בלבד או לענות על שאילתות חיפוש ספציפיות.

מה לעשות אם נפגעתם מהעדכון?

בעבר גוגל השיאו כמה עצות לאתרים שמיקומיהם הושפעו לרעה מעדכון ליבה או Helpful content:

עדכון ספאם מרץ 2024

בנוסף לעדכון ספאם שהתחיל לפעול כבר מה-5 במרץ, הודיעה גוגל על שלושה עדכונים למדיניות הספאם של החברה:

יצירת תוכן אוטומטי בקנה מידה גדול (scaled content abuse)

זהו עדכון למדיניות אנטי-תוכן ספאמי אוטומטי של גוגל. העדכון מדגיש במיוחד יצירה של תוכן בקנה מידה מאסיבי רק כדי לשפר את המיקומים בתוצאות החיפוש. מבחינת גוגל, אין הבדל בין תוכן שנוצר אוטומטית בעזרת כלי בינה מלאכותית, נכתב על ידי כותבי תוכן, או בשילוב של שניהם – כל תוכן שנוצר אוטומטית רק כדי לענות על שאילתות חיפוש מפר את מדיניות הספאם של מנוע החיפוש.

גוגל תתחיל לנקוט צעדים נגד אתרים המפרים את הכלל הזה כבר השבוע.

 

שימוש לרעה במוניטין של אתרים (reputation abuse)

עדכון זה מתייחס לאחת מהדרכים המקובלות להשיג קישורים: לפרסם תוכן באיכות משתנה באתרי סמכות תמורת תשלום במטרה להרוויח מהמוניטין של האתרים. השיטה מכונה גם parasite SEO (SEO טפילי), מכיוון שהאתר המתארח מנסה לחיות על חשבון המוניטין של האתר המאחר ולהרוויח בזכותו מיקומים גבוהים למרות הרמה הנמוכה של התוכן והקשר הרופף לנושא האתר.

בגוגל הבהירו כי לא כל מצב שבו אתר מפרסם תוכן מגורם חיצוני יחשב לספאם, אלא רק תוכן שנוצר רק כדי לשפר את המיקומים של האתר האורח, ופורסם בלי פיקוח ובקרה של בעלי האתר. במילים אחרות: לגוגל אין התנגדות עקרונית למדורי "תוכן שיווקי" למיניהם, אבל מצפה מהאתרים המארחים לסנן את התוכן, ומהאתרים המתארחים – להשקיע יותר בתוכן.

העדכון יצא לפועל בעוד כחודשיים – ב-5 במאי, 2024.

 

קניית דומיינים שפג תוקפם

עדכון זה מתייחס לפרקטיקת SEO ותיקה: קניית דומיינים שפג תוקפם והצפתם בתוכן ספאם, זאת מתוך הנחה שלא המשתמשים ולא גוגל יבחינו בשינוי הייעוד של האתר. לפי גוגל, השיטה הזאת פסולה כי היא מטעה את המבקרים וגורמת להם לחשוב שהתוכן שייך לאתר הוותיק.

גוגל יתחילו לנקוט צעדים נגד מקדמי אתרים המשתמשים בשיטה הזאת כבר מהשבוע, גם באמצעים אוטומטיים (מערכות לזיהוי ספאם) וגם ידניים (עונשים).

 

להודעה של גוגל: https://blog.google/products/search/google-search-update-march-2024/

 

השינויים האלה באים על רקע ריבוי התלונות על איכות התוצאות בגוגל והתחרות מול צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית, כמו ChatGPT או Copilot של מיקרוסופט, המשמשים תחליף ישיר ויעיל לחיפוש בגוגל.

נפגעתם מהעדכון של גוגל? חוששים להיפגע? דברו איתנו.