עדכון אלגוריתם חדש של גוגל רץ בסוף השבוע האחרון – עדכון הספאם של אוקטובר 2022. העדכון ממוקד באתרים שהפרו את הנחיות הספאם של גוגל – רשימה ארוכה של טכניקות קידום הכוללת, בין השאר, קניית קישורים, דחיסת מילות מפתח, תוכן אוטומטי באיכות נמוכה ועוד. העדכון השפיע על תוצאות חיפוש בכל המדינות ובכל השפות.
מהו עדכון ספאם?
לגוגל יש מערכות הפועלות כל הזמן לאיתור ספאם בתוצאות החיפוש. מדי פעם, כשגוגל משפרים את המערכות (בתדירות הולכת ופוחתת – עדכון הספאם האחרון היה בנובמבר 2021, והיה הרביעי לאותה שנה), הם מכנים את השינוי "עדכון ספאם" ומעדכנים את העולם בעדכון.
אתרים שהושפעו מהעדכון עלולים לרדת במיקומים או להיעלם לגמרי מתוצאות החיפוש. החזרה לתוצאות העבר או למיקומים הקודמים היא אפשרית אבל לא מהירה: לפי גוגל, רק אחרי שמערכות זיהוי הספאם יזהו רצף של כמה חודשים של פעילות SEO התואמת את מדיניות הספאם.
מהו ספאם לפי גוגל?
גוגל מפרטים רשימה ארוכה של פעולות המוגדרות ספאם. חלקן היו נפוצות יותר בעבר, וכיום נמצאות בשימוש בעיקר בצדדים האפלים יותר של הרשת; אחרות הן עדיין די שכיחות ונמצאות איפשהו בגבול האפור בין ספאם לבין טכניקות SEO לגיטימיות. למשל:
קישורי ספאם – לפי גוגל, כל קישור שמטרתו לשנות את המיקומים בגוגל עלול להיחשב קישור ספאם, כולל קנייה ומכירה של קישורים, החלפות קישורים, שתילת קישורים בכתבות תוכן ממומן, קישורים באתרי directory, bookmarks, פורומים וכדומה.
תוכן מועתק – כל תוכן שנלקח והועתק בשלמותו מאתרים אחרים ברשת, כולל וידאו, תמונות, טקסטים משוכתבים בשינויים קלים וכדומה.
תוכן "מכונה" – תוכן שנוצר אוטומטית באמצעות תוכנות תרגום, שכתוב, העתקה של תוצאות חיפוש ואחרות, ושלא עבר עריכה או התאמה לקהל האנושי. (לא מדובר בהכרח באתרים המייצרים תוכן באמצעות או בעזרת תוכנות AI מתקדמות, אם כי עדכון התוכן האחרון מרמז שגם הם על הכוונת של גוגל או בדרך לשם).
בשורה התחתונה, לא בטוח שתיענשו על כל פעם ששילמתם עבור קישור, תרגמתם תוכן באמצעות Google Translate או שילבתם בתוכן מאתר היצרן בדף המוצרים באתר קניות. אבל גם אי אפשר להבטיח שאסטרטגיות קידום כאלה יהיו עמידות לאורך זמן, מכיוון שגוגל משקיעים מאמצים בסינון ספאם מתוצאות החיפוש.
אז אם האתר שלכם ירד במיקומים, או אם אתם רוצים לוודא שהתוכן והקישורים תואמים את מדיניות הספאם של גוגל – צרו איתנו קשר.