לפי סקר חדש, 42% מהנשאלים ענו שהחיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש מסורתיים נעשה פחות שימושי עבורם. בנוסף, 61% מבני דור ה-Z (ילידי שנות ה-90 המאוחרות ושנות ה-2,000 המוקדמות) ו-53% מבני דור המילניום (ילידי שנות ה–80 וה-90) מעדיפים לחפש מידע בכלי בינה מלאכותית על פני חיפוש בגוגל.
הסקר נערך על ידי חברת Vox Media בשיתוף פעולה עם Two Cents Insights והשתתפו בו כ-2,000 אנשים.
עוד נתונים מעניינים החיפוש בגוגל
- 76% מהנשאלים ציינו שמשיבים ציינו שיותר מרבע מהתוצאות בגוגל שופינג נראו להם "ממומנות או מקודמות", ורק 14% תיארו את התוצאות כ"מועילות מאוד".
- 55% ציינו שהם מעדיפים לקבל מידע מהקהילות שלהם מאשר ממנועי חיפוש.
- 52% אמרו שהם מעדיפים לחפש מידע באמצעות צ'אטבוטים מבוססי AI כמו ChatGPT או Claude או בפלטפורמות חלופיות כמו טיקטוק מאשר לחפש גוגל.
- 66% טענו שאיכות תוצאות החיפוש בגוגל מידרדרת, ולכן הם מתקשים למצוא מקורות מידע אמינים.
זה לא הסקר הראשון שמצביע על ירידה בשביעות הרצון מתוצאות החיפוש בגוגל. עם העלייה במנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית והגידול בשימוש ברשתות חברתיות כמו טיקטוק, אינסטגרם ואחרות לחיפוש מידע, נראה שהשליטה של גוגל מתחילה להתערער. מתחילת השנה ירד נתח השוק של גוגל בחיפוש באינטרנט אל מתחת ל-90%, לראשונה מאז שנת 2015.
איך להתאים את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי לשינויים האלה?
גוגל הוא עדיין מקור תנועה אמין ויציב יחסית. עם זאת, חשוב להתאים את אסטרטגיית השיווק לשינויים בהרגלי החיפוש של לקוחות פוטנציאליים. למשל:
- לבנות נוכחות ברשתות חברתיות ובפלטפורמות נוספות בהן יוטיוב, אינסטגרם, טיקטוק ואחרות.
- להתאים את התוכן לחיפושים בכלי בינה מלאכותית כמו SearchGPT של OpenAI, Perplexity ועוד.
- להשקיע בתוכן אמין, ייחודי ועדכני, שיבדל אתכם מכמויות המידע ששיש באינטרנט.
- לבנות קהילה סביב המותג, שתשמש מקום להתייעצויות ולשיתוף מידע בקרב קהל היעד.
רוצים להתאים את אסטרטגיית השיווק לעידן החדש של חיפוש מידע? דברו איתנו.