גוגל הודיעו היום על השקת כלי חדש שיאפשר לחפש עבודה ישירות ממנוע החיפוש. בשלב זה הפיצ'ר זמין רק באנגלית, בדסקטופ ובמובייל, ובאמצעותו אפשר לקבל מידע על משרות פנויות מרוב אתרי הדרושים, כולל לינקדאין, פייסבוק ואחרים.
באמצעות הפיצ'ר החדש יוכלו מחפשי עבודה לסרוק הצעות רלוונטיות ישירות ממנוע החיפוש, מבלי לדפדף בכל אתר דרושים בנפרד. כך למשל, יהיה אפשר להזין שאילתת חיפוש כללית כמו "משרות שיווק באינטרנט" או "דרושים באזור בנימינה" ולקבל רשימה של הצעות עבודה העונות על השאילתה. אחר כך אפשר למקד את החיפוש ולסנן לפי היקף המשרה, תעשייה, מיקום, מעסיק וכדומה. הקלקה על התוצאה תוביל לפירוט של המשרה, וכן לדירוג של המעסיק מאתרים חיצוניים כמו Glassdoor ו-Indeed. בנוסף אפשר להירשם לשירות ההתראות של גוגל ולקבל עדכונים על משרות שיתפנו בעתיד.
כלי חיפוש העבודה מציע גם יתרונות למעסיקים ולאתרי דרושים:
מודעות הדרושים יכולות להופיע במקום בולט בתוצאות החיפוש בגוגל, ולכלול את לוגו החברה או האתר, ביקורות, דירוגים ופרטי המשרה.
אפשרויות הסינון המתקדמות יבטיחו שהמודעות יגיעו אל מועמדים מתאימים, והן בתורן ישפרו את החשיפה ואת שיעור ההמרה.
איך לוודא שמודעות הדרושים יופיעו בחיפוש בגוגל?
כדי שמודעות הדרושים יופיעו ישירות בחיפוש בגוגל יש לבצע שתי פעולות:
- להשתמש בסימון מובנה כדי לסמן מודעות הדרושים לפי ההנחיות המופיעות באתר המפתחים של גוגל: https://developers.google.com/search/docs/data-types/job-postings.
- להגיש מפת אתר שבה הערך <lastmod> כולל תאריך ייחודי לכל מודעה בנפרד.
בשבועות הקרובים גוגל גם יוסיפו מסננים לדו"ח ניתוח החיפושים ב-Search Console כדי שמפרסמים יוכלו לעקוב אחר הקליקים והחשיפות של מודעות הדרושים בנפרד.