מה?
הפאנל ידון בכל סוגי העונשים של גוגל (מבוססי-אלגוריתם וידניים) ובדרכי ההתאוששות מהם, וכן יוצגו בו קייס סטאדיז ספציפיים שידגימו אילו דרכים נמצאו יעילות בהתאוששות מעונש של גוגל, ואילו לא.
מי?
מנחה: מאייר רייך מ-RankAbove
דוברים: Pratik Dholakiya מ-E2M Solutions ורועי חינקיס מ-SimilarWeb
מה כדאי לקחת אתכם?
רועי מסימילאר ווב העביר מצגת על העונשים של גוגל, הוא הציע להסתכל על העדכונים בצורה שונה ממה שהיינו רגילים:
עדכון פנדה:
אם בעבר נהגנו לבדוק בעיקר מקרים של תוכן רזה, חוות תוכן, תוכן משוכפל, יחס מודעות תוכן, דפים שבורים ושיפור מבנה HTML, כיום אנו נבדוק פרמטרים נוספים, כגון:
1. Short click VS. Long click:
מה הכוונה?
ניתן לראות מקרה שבו יוזר ביצע חיפוש בגוגל ולחץ על התוצאה הראשונה (Short click), מאחר והוא לא מצא את התשובה הרצויה, חזר למנוע החיפוש – אך הפעם הוא מבצע חיפוש ייסודי יותר (Long click). בבדיקה שערכו ראו שכמות "קליקים ארוכים" על תוצאת חיפוש מסויימת בטווח זמן קצר יכולה להשפיע מאוד על תוצאות החיפוש.
המסקנה?
אם בעבר נהגו להסתכל על התאמה של שאילתה למילת חיפוש, היום צריך להוסיף למשוואה גם את אפקט
ה- post-clcik engagement.
2. תגובות ספאם באתרכם בעלות אפקט שלילי מבחינת SEO (אפילו Search Engine Land ביטלו אותן).
3. התמקדות בחווית משתמש:
* לא מומלץ להסיר דפים עם תוכן רזה, אלא לשפר אותם.
* שימו לב ליחס מודעות/טקסט באתרכם.
אם נפגעתם, חכו לעדכון הבא בשביל לראות התאוששות.
עדכון פינגווין:
רוצים להימנע מעונש? ממה חשוב להיזהר:
* אובר-אופטימיזציה בטקסט עוגן.
* רלוונטיות של הדומיין המקשר.
* לינקים בתשלום.
* חוסר גיוון של IP ו- C-CLASS בפרופיל הקישורים.
עדכון פאנטום (HOW TO):
* שוחרר במאי 2015
* פגע בעיקר באתרים שממוקדים בשאילתות HOW TO
* התמקד במשתמש
מה חשוב לשים לב במדדים של האתר?
* זמני שהיה
* מספר דפים נצפים
* אחוז נטישה גבוה
כדאי לבדוק איפה אנחנו נמצאים ביחס למתחרים שלנו בפרמטרים האלו ולוודא שהנתונים שלנו טובים משלהם.
בסוף המצגת הוצגו כלים שימושים ליציאה מעונש ול-SEO
קישור למצגת המלאה: לחצו כאן