הבלוג שלנו

השינוי הדרמטי בלוגו של גוגל

Gilad Sasson
2 בספטמבר 2015
זמן קריאה: דקה אחת

google new logo

גוגל הציגו אתמול לוגו חדש. רק חודש אחרי שהודיעו על שינוי דרמטי במבנה החברה עודכן גם הלוגו. אפשר לראות את הלוגו בעמוד הבית, דרך סרטון אנימציה שבו הלוגו הישן נמחק ומוחלף בחדש.

googles-new-logo-5078286822539264.2-hp

הלוגו החדש עדיין מורכב משם החברה, אבל עכשיו הוא מורכב מהפונט Sans-Serif משתמש בצבעים רכים יותר, והתוצאה היא מראה עכשווי וקליל. הלוגו מזכיר בעיקר את הפונט של חברת האב אלפאבית, ועכשיו שפת העיצוב של שתי החברות נראית אחידה. גוגל גם שינו את הלוגו של גוגל פלוס ואת הסימון g שנראה בלשוניות של הדפדפן, והחליפו אותו ב-G באות גדולה בפסים בכל צבעי הלוגו, והודיעו שהעיצוב החדש יגיע לכל מוצרי גוגל בעתיד.

הלוגו של גוגל עבר שינויים רבים מאז הוצג לראשונה בשנת 1998, אבל זהו השינוי הדרמטי ביותר מאז 1999, אז גוגל ניקו לראשונה את הכיתוב והסתפקו בארבעה צבעים. מאז הלוגו יושר ואוזן בהדרגתיות, עד השינוי הדרמטי של אתמול.

אז מה גרם לגוגל לשנות את הלוגו?

בפוסט בנושא גוגל לא ציינו סיבה ספציפית לשינוי, אבל מסרו שהלוגו משקף את המציאות שבה גוגל הוא כבר לא רק מנוע חיפוש שמבקרים בו דרך מחשב נייח, אלא אוסף גדול של אתרים, אפליקציות ושירותים שאפשר להגיע אליהם דרך מחשב, כרומבוק, סמארטפון או כל מכשיר שיש בו דפדפן רשת.

נראה שהמטרה העיקרית הייתה להתאים את עיצוב הלוגו גם למסכים קטנים. בעיצוב החדש הלוגו אמור להיות בולט יותר ונוח לקריאה גם במסכי סמארטפונים. בנוסף הוא אמור להיות נוח יותר לתצוגה גם כשלחיבור רוחב פס נמוך. ומכיוון שאחת השאיפות של המנכ"ל החדש של גוגל היא להביא את האינטרנט למקומות שהם עדיין חסרי אינטרנט – השינוי הקטן הזה יכול להיות מאוד משמעותי.