עדכון: בסוף השבוע האחרון גוגל הוציאו לפועל את הגרסה השנייה של העדכון לאתרי מובייל, עדכון אלגוריתם שיצא לראשונה ב-21 באפריל 2015 וזכה לכינוי Mobilegeddon.

גוגל הודיעו על העדכון הצפוי כבר בחודש מרץ והסבירו שמטרתו היא להגביר את ההשפעה של גורם הדירוג המושפע מהתאמת האתר לגלישה במובייל. לפי גוגל, אם האתר הוא ידידותי למובייל הוא לא יושפע מהעדכון. המשיכו לקרוא ללמוד איך לבדוק אם האתר ידידותי למובייל ואיך לשפר את מיקומיו בחיפוש מהטלפון הנייד.

גוגל הודיעו באופן רשמי שהתאמת האתר לגלישה ממכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) תשפיע על מיקומי האתר בתוצאות החיפוש. השינוי יצא לפועל ב-21 באפריל, ובינתיים גוגל ממליצים לבעלי אתרים כלים ומדריכים לבדיקת שימושיות האתר ולהתאמתו לקידום במובייל. בנוסף הודיעו גוגל שיציגו עוד תוכן מאפליקציות בתוצאות החיפוש וממליצים לבעלי אפליקציות (אנדרואיד בלבד בשלב זה) להתקין את App Indexing ולאפשר לגוגל לסרוק גם קישורים עמוקים באפליקציה.

nekuda-mobile search results

 

גוגל שואפים להציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר למשתמשים במובייל, הן באתרים ידידותיים למובייל והן באפליקציות. ככל שהגלישה דרך מכשירים ניידים נעשתה נפוצה יותר, כך האלגוריתם של גוגל הותאם יותר לדפוסי ההתנהגות של הגולשים. בעבר גוגל עדכנו את האלגוריתם כדי לוודא שהתצורה של האתרים והצפייה בהם מותאמת לטלפונים חכמים ולטאבלטים, סימנו אתרים ידידותיים לנייד בתוצאות החיפוש והתחילו לסרוק תוכן בתוך אפליקציות כדי לאפשר למשתמשים למצוא תוכן ידידותי לנייד יותר בקלות. בשבוע שעבר הודיעו גוגל על שני שינויים נוספים:

1. התאמת האתר לנייד תשפיע על המיקומים בגוגל

החל מה-21 באפריל מדד הידידותיות לנייד ישפיע על הדירוג בגוגל. השינוי ישפיע על חיפושים במובייל בכל השפות ותהיה לו השפעה גדולה על המיקומים בתוצאות החיפוש.

השאירו פרטים ונשמח לייעץ לכם לגבי התאמת האתר למוביילצרו קשר

איך להימנע מירידה בדירוגים בעקבות העדכון של גוגל?

גוגל ממליצים למנהלי אתרים לקרוא את המדריך לבניית אתר ידידותי למובייל ( Guide to Mobile-Friendly Sites), וכן להשתמש בכלי הבדיקה הבאים:

בדיקת התאמה למכשירים ניידים – המאפשר להזין כתובת אתר ולבדוק את התאמתו לגלישה בנייד

דו"ח שימושיות לניידים בגוגל וובמסטר טולס – המדווח על שגיאות בהתאמת האתר לגלישה מהטלפון

דו"ח שימושיות לנייד בגוגל וובמסטר טולס

2. יותר תוכן מאפליקציות בתוצאות החיפוש

גוגל כבר התחילו להשתמש במידע שנשאב מאפליקציות כגרום דירוג עבור משתמשים רשומים שהתקינו את האפליקציות במכשיריהם, והם מתכננים להעלות עוד תוכן מאפליקציות מאונדקסות ולהבליט אותו עוד יותר בתוצאות החיפוש.

google-app-indexing

צילום מסך developers.google.com/app-indexing

גוגל ממליצים לבעלי אפליקציות המעוניינים שתוכן האפליקציות יאונדקס ויופיע בתוצאות החיפוש של גוגל לקרוא את המדריך ל-App Indexing וללמוד איך להתקין את הקוד שיאפשר לחשוף את הגולשים בנייד לתוכן האפליקציה. נכון לעכשיו, גוגל מאנדקסים רק אפליקציות אנדרואיד דרך App Indexing.

לקריאה נוספת:

אינדקס מובייל פירסט של גוגל

רוצים לשפר את מיקומי האתר או האפליקציה בגוגל? צרו אתנו קשר לפרטים.

 

* הפוסט פורסם לראשונה ב-4 במרץ, 2015.