הבלוג שלנו

מה קרה לכותרות בגוגל?

shlomit
1 בספטמבר 2021
זמן קריאה: 4 דקות

google meta titles

 

אם הבחנתם לאחרונה שהכותרות (תגיות Title) המוצגות בתוצאות החיפוש של גוגל שונות מאלו שהגדרתם בפועל, אתם כנראה לא מדמיינים. אחרי שבוע של כותרות משונות, הכחשות והשערות, גוגל הודו באשמה והציגו מערכת חדשה ליצירת כותרות עבור דפי אתר, ואף ביקשו את עזרת הציבור במתן משוב על הכותרות שנוצרו בעזרת המערכת החדשה.

 

לפי גוגל, מטרת העדכון היא להציג כותרות נגישות וקריאות יותר. עם זאת, ציינו גוגל כי העדכון יבוא לידי ביטוי רק ב-20% מתוצאות החיפוש, וב-80% האחרים הם ימשיכו לבחור בכותרת שהוגדרה בתגית Meta Title.

 

איך נבנות כותרות במערכת החדשה של גוגל?

המערכת החדשה של גוגל בוחרת את הטייטל המתאים ביותר עבור דף נתון בעזרת מספר גורמים, בהם הגדרות HTML בדף (למשל, כותרת H1, הטקסט שמופיע ב-header או ב-alt tag של התמונה הראשית או טקסט שהובלט באמצעי גרפי כלשהו).

 

במערכת החדשה הכותרת כבר לא תשתנה בהתאם לשאילתת החיפוש של המשתמשים. במקום זאת, המערכת של גוגל תבחר כותרת קבועה לכל דף, וזו הכותרת שתוצג בתוצאות החיפוש, בלי קשר למה שחיפשו המשתמשים.

 

דוגמאות לעדכון הכותרות על ידי גוגל

לפי גוגל, בחלק מהמקרים יתוסף שם האתר לכותרת. לפי התגובות, במקרים רבים השינוי הוא הפוך, ושם האתר או המותג הוסר מהטייטל.

אם הכותרות ארוכות מדי, גוגל יבחרו את החלק הרלוונטי ביותר ויציגו רק אותו, במקום להציג כותרת שנקטעת לקראת הסוף.

בדיקות מדגמיות הראו שגוגל משנים את הכותרות בכל מיני דרכים, אלה העיקריות שבהן:

  • הוספה, הסרה של שם האתר לכותרת או שינוי הסדר

עדכון טייטלים בגוגל - דוגמה

הכותרת המקורית:  הנפקת תעודות – אתר רמזור קורונה

שכתוב כותרות ע"י גוגל - דוגמה

הכותרת המקורית: מהי טרשת נפוצה? מהם תסמיניה, ואיך אפשר להקל על החיים לצידה? – מאוחדת

 

עדכון מטא טייטל של גוגל

            כותרת מקורית: דף הבית – בנק לאומי

 

  • החלפת הטייטל בכותרת הראשית (H1)

גוגל מערכת עדכון טייטלים

הכותרת המקורית:  10 הצימרים הטובים ביותר באזור צפון הארץ, ישראל | Booking.com

 

  • קיצור הכותרת והסרת מילות מפתח

מטא טייטל עדכון בגוגל

הכותרת המקורית: חנות מחשבים: רשימת חנויות מחשבים באזור חיפה והקריות – דפי זהב

 

  • הארכת הכותרת

גוגל מטא טייטל

הכותרת המקורית: פסוריאזיס

 

במקרים חריגים יותר, הכותרות שוכתבו לגמרי.

לדוגמה, באתר TripAdvisor:

גוגל מטא טייטל

הכותרת המקורית הייתה  THE 10 BEST Restaurants in Rosh Pina – Updated September 2021 – Tripadvisor. הוסר ממנה האלמנט השיווקי (10 הכי טובים) וזה המצביע על טריות התוכן (עודכן בספטמבר 2021), ונוסף הקשר ומיקום (צפון הארץ). יש לציין שהכותרת שנבחרה לא מופיעה בשלמותה בדף האתר.

 

האם העדכון ישפיע על קידום אתרים בגוגל?

גוגל אומנם הצהירו כי עדיין יש סיכוי גדול יותר שהכותרות שהוגדרו בקוד הן אלו שיופיעו בתוצאות החיפוש. אבל מאחר שתגית הטייטל (Meta Title) נחשבת לאחד הגורמים המשפיעים על קידום האתר בגוגל, עולה החשש ששינוי הכותרות ישפיע על המיקומים או לפחות על שיעור ההקלקה.

עוד מוקדם לדעת אם החשש הזה מבוסס, אבל כבר יש עדויות באינטרנט על ירידה בתנועה בעקבות העדכון. למשל, האתר WordStream דיווח על ירידה של 37% ב-CTR בעקבות שינוי הכותרות.

 

האם אפשר למנוע מגוגל לשנות את הכותרת?

בעקבות הפידבק, המערכת כבר עברה שינויים והתאמות, וייתכן שמתישהו בעתיד יהיה אפשר לנהל את התצוגה של הטייטלים מהסרץ' קונסול. אבל בשלב זה עדיין אי אפשר למנוע מגוגל מלשנות את כותרת הדף.

מה כן אפשר לעשות?

  • לבדוק ולעקוב – האם הכותרות המוצגות בתוצאות החיפוש שונות מאלו שהוגדרו באתר? האם השינוי השפיע על המיקומים ועל שיעור ההקלקה? אם התשובות לשאלות האלה הן חיוביות, אפשר לשקול לעדכן את אסטרטגיית הקופי לכותרות. יש כבר כלי מעקב שיגלה לכם אם הכותרות שונו: https://www.seowl.co/title-rewrite-checker/
  • להתאים את הכותרת למגבלת התווים – אומנם אין מגבלת תווים רשמית, אבל ברוב המכשירים והדפדפנים יוצגו כותרות באורך של 50–60 תווים. אם בעבר עוד היה אפשר איכשהו לחיות עם כותרת קטועה כל עוד החלקים החשובים מוצגים, אחרי העדכון כבר יש פחות שליטה על החלקים שיוצגו בגוגל. לכן, עמידה במגבלות התווים תגדיל את הסיכויים שהכותרת לא תיקטע או תשוכתב על ידי גוגל.
  • לבדוק ולתקן תבניות אוטומטיות של כותרות – בוורדפרס ובמערכות ניהול תוכן אחרות לרוב אפשר להגדיר תבנית חצי אוטומטית של תגית הכותרת לפי סוג התוכן. אם התבנית יוצרת הרכבים בעייתיים כמו שילוב בין שם הדף ושם הקטגוריה או שם אתר ארוך מדי – מומלץ לתקן ולקצר לפי הצורך.
  • להימנע מדחיסת מילות מפתח – תאורטית שיטת הקידום הזאת עברה מהעולם לפני כמה שנים, בפועל אפשר לראות כותרות המרוכבות מווריאציות של מילות מפתח שאינן עומדות בכללי תחביר כלשהם. לכותרות מהסוג הזה יש סיכוי גדול יותר לעבור שכתוב בידי גוגל.

 

בשורה התחתונה, כל עוד האתר לא הושפע לרעה מהעדכון, חבל לבזבז זמן על שכתוב כותרות – תמיד אפשר למצוא דרכים יותר יעילות לנצל את משאבי ה-SEO. אם האתר הושפע, אפשר לשקול מחדש את מדיניות האופטימיזציה ולחשוב על מבנה כותרות חדש שיספק למשתמשים את המידע הרלוונטי והתמציתי ביותר במגבלות התווים של גוגל. צריכים עזרה? צרו איתנו קשר.