בספטמבר 2023 השיקו גוגל עדכון helpful content נוסף. כמו עדכוני helpful content הקודמים, שהופעלו באוגוסט ובדצמבר 2022, גם העדכון הנוכחי התמקד בתוכן שנכתב למטרות SEO, או במילים של גוגל – תוכן שלא נוצר עבור אנשים.
מה חדש בעדכון helpful content של ספטמבר 2023?
לפי התיעוד של גוגל אלה השינויים העיקריים:
- שינוי עמדה לגבי תוכן AI – ההגדרה המקורית של גוגל לתוכן מועיל הייתה "תוכן שנכתב על ידי אנשים ועבור אנשים". בעדכון הנוכחי הוסרו המילים "על ידי אנשים". כלומר, תוכן שנכתב בעזרת כלי בינה מלאכותית לא ייפסל על הסף.
- תוכן צד שלישי – אם התוכן האורח לא רלוונטי לנושא האתר המארח ולא עבר איזושהי בקרה והתאמה – האתרים המארחים עלולים להיענש. ההמלצה של גוגל היא לחסום תכנים כאלה ולא לאפשר לגוגל לאנדקס אותם.
בנוסף, גוגל עדכנו את ההנחיות להערכת התוכן:
- לוודא שהתוכן נכתב בידי מומחים בתחום או עבר ביקורת של מומחים כאלה.
- לשקול אם להוסיף תוכן חדש או להסיר תוכן ישן רק למטרות קידום. במילים אחרות, גוגל הבהירו שהוספה או הסרה של תוכן לא תורמים לקידום האתר בתוצאות החיפוש.
בשורה התחתונה:
- אפשר להיעזר בכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT, Bard ודומיהם ליצירת תוכן, אבל תמיד כדאי שאיש מקצוע בנושא התוכן יעבור עליו לפני הפרסום.
- לא מומלץ להפוך את האתר או סאבדומיין של האתר לאכסנייה לתוכן צד שלישי בלי בקשה כלשהי.
- לא כדאי לאמץ כל שמועה והשערה הנוגעת לאלגוריתם של גוגל (למשל: "תכנים ארוכים מתקדמים טוב יותר" או "צריך להוסיף תוכן כדי לקדם את האתר"), אבל גם כדאי להתייחס להצהרות של גוגל במידה של ספקנות.