גוגל ערכו שינוי משמעותי בתוצאות החיפוש והאריכו את הכותרות ואת התיאורים. לאחר השינוי תגיות הכותרת (Meta title) התארכו לכ-70 תווים במקום 55–60 ותגיות התיאור (Meta description) התארכו בכ-100 תווים והן יכולות לכלול שלוש שורות במקום שתיים. נכון למועד כתיבת שורות אלו השינוי אינו נראה בתוצאות החיפוש בעברית.
מה משמעות השינוי לקידום אתרים בגוגל
כאמור, מספר התווים בתגיות הטייטל התארכו בכעשרה תווים והגיעו עד לכ-70 תווים, כך שאפשר להכניס עוד מילה או שתיים לכותרת. השינוי משמעותי אף יותר בתגיות התיאור, והן התארכו לכ-270 תווים (במקום 160–170), והשינוי מאפשר למנהלי אתרים להוסיף עוד כמשפט שלם לתיאור דף האתר. עם זאת, גוגל ממשיכים לקצר את התיאורים לשתי שורות ברבים מהחיפושים ועדיין אפשר לראות תוצאות חיפוש המכילות עד 160 תווים.
זה לא הניסוי היחידי שגוגל ערכו בתוצאות החיפוש. בשבוע האחרון הרשת געשה בעקבות החלפת צבע הקישורים בתוצאות החיפוש מכחול לשחור. בהשוואה לצביעת הקישורים התגובות להארכת הכותרות והתיאורים היו מתונות יחסית, ולפי ההערכות השינוי יצא לפועל כבר בתחילת מאי ועבר כשבוע עד שהבחינו בו.
צילום מסך: theverge.com
לפי גוגל השינוי הוא חלק מ-A/B Testing וייתכן שהכותרות והתיאורים יקוצרו בחזרה. לכן לא מומלץ לבסס את כל אסטרטגיית הקידום האורגני על השינויים האלה. עם זאת, לאתרים שהושפעו מהשינוי כדאי להשוות את ה-CTR לפני ואחרי הארכת תגיות המטא ולראות אם מספר התווים הנוסף השפיע לטובה על שיעור ההקלקות.