רובכם בוודאי יודעים שההשלמה האוטומטית של גוגל (autocomplete) יכולה להיות כלי יעיל לזיהוי מילות מפתח, אבל הידעתם שהיא יכולה לשמש גם ליצירת רעיונות תוכן? אם משקיעים קצת יותר, אפשר גם להפוך את הנושא שהועלה ב-autocomplete מרעיון לתוכן שמשיג קישורים ותנועה לאתר.
באתר MOZ הציגו קייס סטאדי של התהליך באמצעות דוגמה מתעשיית הגנרטורים האוסטרלית, אבל מכיוון שהשיטה תקפה בכל תחום ונישה, אנחנו נדגים אותה על נושא הקנביס הרפואי.
שלב 1: למצוא רעיון לביטוי זנב ארוך בעזרת כלי ההשלמה האוטומטית של גוגל
בשלב הראשון משתמשים בהשלמה האוטומטית של גוגל כדי לחפש רעיונות למילות מפתח זנב ארוך. אחד הביטויים הבולטים שקופצים כשמקלידים את ביטוי המפתח "קנביס רפואי" הוא "קנביס רפואי זנים", ובווריאציה נוספת – "קנביס רפואי סוגים".
בדיקה בכלי מילות המפתח של גוגל, Keyword Planner, מראה שלביטוי יש נפח חיפוש ושהתחרות שלו בינונית. המשמעות היא שמפרסמים מוכנים להשקיע כסף כדי להופיע בתוצאות החיפוש הממומנות של הביטוי, וזוהי כבר סיבה טובה לשאוף להופיע בתוצאות האורגניות שלו, ולקבל את התנועה בלי לשלם את העלות המשוערת פר קליק.
שלב 2: לבדוק את התחרות ולמצוא זווית ייחודית
בשלב הזה בודקים אילו דפים מדורגים במקומות גבוהים על הביטוי, ואחר כך ללמוד איך לייצר תוכן טוב יותר, בדגש על חוויית המשתמש.
לדוגמה, אחת מהתוצאות בעמוד הראשון הייתה פוסט מ-2010 המפרט רשימה של זני קנביס רפואי ולצדם את המחלות והמצבים שהם מטפלים בהם.
מכאן ניתן להסיק שדף תוכן מעודכן וידידותי יותר למשתמש יעניק יתרון על פני המתחרים. אותו דף תוכן יציג את זני הקנביס הרפואי השונים בדרך ויזואלית מעניינת ויאפשר למשתמשים פוטנציאליים לאתר את הזנים הרלוונטיים להם. ביטוי המפתח יופיע בכותרת, בתיאור, ב-URL של הדף, בכותרות משנה, בתגיות אלט ובתוכן עצמו. גם ציון השנה שבה נכתב הדף יופיע בכותרת (לדוגמה: זני קנביס רפואי בישראל 2015).
אם מדובר בדף מוצר הממוקד בביטוי ארוך זנב, נסו לשים את עצמכם במקום הלקוח ולחשוב איזה מידע היה מעניין אותו לקרוא. לרוב תוכן כמו מידע מפורט, תשובות לשאלות, טיפים מעשיים וכדומה יעשו את העבודה.
שלב 3: למצוא את הדרך המתאימה לקדם את התוכן
אם אנשים מחפשים את הביטוי בגוגל, יש להניח שגם שואלים עליו בפורומים. חיפוש מהיר בפורומים רפואיים למיניהם מעלה לא מעט דיונים בנושא קנביס רפואי. אפשר להצטרף לדיונים האלה, לענות על השאלות בענייניות ולהוסיף קישור (אפילו Nofollow) באופן טבעי ולא ספאמי.
יש לציין שקידום בפורומים נחשב לטקטיקת SEO נחותה ומיושנת, ובאופן כללי מומלץ לכבד את כללי הפורום ולא לנצל את השיטה לרעה.
 
שלב 4: שלב התוצאות
בעקבות הניסוי שנערך ב-MOZ הייתה עלייה גבוהה בתנועה לדף הנחיתה, הן בתנועת הפניה מפורומים והן בתנועה האורגנית, וכן עלייה למיקומים ה-2 וה-3 בגוגל.
תמונה: moz.com
הניסוי עצמו לקח חמש שעות: מתוכן כשלוש שעות הוקדשו לתכנון וביצוע התוכן – כולל מחקר מילים, העלאת רעיונות, כתיבה ויצירה, וכשעתיים הוקדשו לחיפוש פורומים ובניית קישורים, והוא שיפר משמעותית את קידום האתר בגוגל.