הבלוג שלנו

עדכוני אלגוריתם של גוגל – אוקטובר 2023

shlomit
31 באוקטובר 2023
זמן קריאה: 2 דקות

בחודש אוקטובר גוגל הריצו שני עדכוני אלגוריתם משמעותיים: עדכון ספאם ועדכון ליבה נרחב. שני העדכונים הובילו לתנודתיות גבוהה במיקומים. מאחר שהם רצו במקביל פחות או יותר, לא תמיד היה קל להעריך איזה עדכון השפיע על המיקומים. ריכזנו כאן מידע תמציתי על העדכונים והשפעתם על המיקומים בגוגל.

 

עדכון ספאם אוקטובר 2023

זמן פעילות: 4–10 באוקטובר 2023.

מטרת העדכון הייתה לנקות ספאם מתוצאות החיפוש בשפות טורקית, ויאטנמית, אינדונזית, הינדו, סינית ושפות נוספות.

העדכון התמקד בכמה סוגי ספאם:

מיסוך (cloaking) – הצגה של תוכן אחד למשתמשים ותוכן אחר למנועי חיפוש במטרה להטעות משתמשים ולשפר את המיקומים.

תוכן פרוץ (hacked content) ­– כל תוכן שמוצג באתר אחד ונלקח בלי רשות מאתר אחר, בין שמדובר בהעתקת תוכן, הזרקת קוד או תוכן או הפניות מפוקפקות.

תוכן אוטומטי (auto generated) – תוכן שנוצר אוטומטית למטרות SEO בלבד, בלי תוספת מקורית או ערך כלשהו. נכון לעדכון Helpful Content האחרון של גוגל, תוכן שנוצר בידי כלי בינה מלאכותית אינו נחשב בהכרח "תוכן אוטומטי" ויכול לעמוד בדרישות האיכות של גוגל.

תוכן מגורד (scraped) – תוכן שנלקח מאתרים אחרים באמצעות טכניקת scraping.

איך להתאושש?

 

עדכון ספאם גוגל

עדכון ליבה אוקטובר 2023

זמן פעילות: 5–19 באוקטובר 2023.

המטרה של גוגל בכל עדכוני הליבה היא שינוי משמעותי ורחב במערכות ואלגוריתם החיפוש. לפי גוגל, עדכוני הליבה נועדו לוודא שמנוע החיפוש עומד במשימתו העיקרית, שהיא להציג למשתמשים תוצאות חיפוש אמינות ומועילות.

השפעה: בגוגל לא נוטים לפרסם את המידע על שיעור השאילתות או החיפושים שהושפעו מהעדכון. לפי דיווחים בעולם, ההשפעה של העדכון הייתה מהירה ורחבה. העדכון השפיע לא רק על תוצאות החיפוש הרגילות, אלא גם על Google Discover ועל תוצאות חיפוש מתקדמות כמו Featured Snippets וכדומה.

איך להתאושש?

  • אין פעולות ספציפיות שצריך לנקוט. אם נצטט את גוגל: לא כל ירידה במיקומים מצביעה על כך שמשהו לא בסדר באתר.
  • באופן כללי, גוגל ממליצים לשפר את תוכן האתר ולוודא שהוא מועיל ומיועד לבני אדם ולא למנועי חיפוש.
  • לבדוק אילו דפים נפגעו ובאילו חיפושים, ולבחון אותם מחדש לפי הנחיות התוכן של גוגל.

בתוך כמה זמן אפשר להתאושש?

עדכוני ליבה יוצאים לפועל מדי כמה חודשים. גוגל מבטיחים שיהיה אפשר לראות התאוששות מסוימת בין עדכוני הליבה, אבל השינוי המשמעותי לרוב יורגש בעדכון הליבה הבא.