סקירות AI של גוגל

האם אזכור בסקירות AI של גוגל (AI Overviews, לשעבר Search Generative Experience) פוגע בתנועה הנכנסת לאתר? לפי מחקר חדש, אתרים המופיעים בסקירות AI דווקא זוכים לעלייה בתנועה, ולעומתם אתרים שאינם מוזכרים בסקירות ה-AI מאבדים תנועה.

סקירות AI (AI Overviews) הושקו במאי 2023 ונכנסו לשימוש נרחב בגוגל ארצות הברית מאז דצמבר 2023. מדובר למעשה במעין תקצירי תוכן המוצגים בתוצאות החיפוש ומספקים מענה מבוסס בינה מלאכותית לשאילתת החיפוש. סקירות ה-AI הוטמעו במדינות רבות, אבל נכון למרץ 2025 עדיין לא הגיעו לישראל.

את המחקר ערכה חברת Terakeet, המתמחה בניהול מותגים, ובמסגרתו היא בחנה אלפי עמודי אתרים כדי להעריך את ההשפעה שיש ל-AIO על התנועה לאתרים.

הממצאים העיקריים:

·        באופן כללי ובלי קשר לכוונת המחפש או למיקומים המקוריים, אתרי אינטרנט מרוויחים מאזכור בסקירות ה-AI.

·        בשאילתות חיפוש אינפורמטיביות, סקירות ה-AI מסיטות תנועה מהמיקומים הראשונים (בלי קשר לאזכור בסקירות AI), אבל מגדילות את התנועה לעמודים המופיעים במיקומים נמוכים יותר.

·        בשאילתות חיפוש שכוונתן קנייה, אזכור בסקירות מגדיל את התנועה בכל המיקומים בהשוואה לכל האזכורים בסקירות AI.

·        המיקומים בתוצאות החיפוש לא משפיעים באותה דרך על האזכורים בסקירות AI. כלומר, גם עמודים המופיעים במיקומים נמוכים יכולים לקבל אזכורים בסקירות.

לסיכום, תוצאות המחקר מראות שסקירות ה-AI של גוגל משנות את התנהגות המשתמשים והן אף עלולות לגזול תנועה מאתרים שעד עכשיו שלטו בתוצאות החיפוש האורגניות. המשמעות היא שאם עד עכשיו הסתמכתם על התנועה האורגנית מגוגל, לא תוכלו להמשיך לסמוך על מקור התנועה הזה, גם אם המיקומים יישארו גבוהים. ולהפך – אם עד עכשיו לא הצלחתם לקדם את האתר למיקומים הראשונים, עדיין יש לכם סיכוי להרוויח תנועה מנוכחות בסקירות AI.

למידע נוסף על קידום אתרים לסקירות AI

לקריאת המחקר המלא: https://engineering.terakeet.com/posts/aio-research-2/