הרבה השתנה בתרבות הדיגיטלית מאז הקמת Google AdWords לפני 18 שנה, והשינוי המרכזי הוא הניצחון הבלתי מעורער של מכשירי המובייל, שהפכו לחלק המרכזי בחיי היומיום של הגולש. אין מדובר רק בשינוי המכשיר דרכו אנו גולשים, אלא בהתנהגות וחוויית המשתמש, גולשי המובייל החדשים מחפשים במהירות מוצרים במסכים שונים, נעים בזריזות בין תוכן לתוכן, צופים בסרטונים קצרים וקולעים, משחקים ועוד. התנהגותם ניחנת במהירות, ויז'ואליות וענייניות.

 

תרבות המובייל מאתגרת את השיווק הדיגיטלי שמנסה לעמוד בקצב ולהשיג את תשומת לב הגולשים. לשם כך, הצטרפה גם גוגל לתהליך האבולוציה במטרה להתאים את פלטפורמות הפרסום המגוונות שלה לשוק המשתנה ולספק למשווקים פתרונות הולמים להגיע לצרכנים בדרך החדשה.

 

גוגל הכריזה בתחילת חודש יולי על מיתוג מחדש של שירותיה תחת שלוש הפלטפורמות הבאות:

 

Google Ads , Google Marketing Platform & Google Ad Manager

 

ההכרזה הדרמטית אומנם כבר יצאה לאור, אך ישנם הרבה עדכונים וחידושים חבויים שמחכים להתפרסם במהלך החודש הקרוב. לבינתיים, הכנו עבורכם סקירה מהירה של שלוש הפלטפורמות הממותגות מחדש, מה הרעיון שעומד מאחוריהן וכיצד הן עוזרות לנו, המפרסמים, להשיג תוצאות טובות.

 

Google Ads

 

המותג החדש Google Ads, הידוע בעברו כ-Google AdWords, ייכנס לתוקף ב24 ביולי ויקח חלק במאמץ של גוגל לסייע לעסקים מכל הגדלים להתחבר ללקוחות הרלוונטיים עבורם, בכל הערוצים ואתרי השותפים של גוגל. עיקר השינוי בפלטפורמה החדשה הוא השימוש ב"קמפיינים חכמים" כברירת מחדל.

 

ב"קמפיין חכם" יוכל המפרסם להתאים את סוג המודעה לעסק ולמטרה השיווקית שלו והאלגוריתם של גוגל ידע לבצע אופטימיזציה לטובת העסק כך שהמפרסם ישיג את התוצאות הרצויות. לדוגמה, אם מטרת הקמפיין היא להוביל גולשים לבצע רכישה באתר,  הקמפיין החכם יתעדף חשיפות לגולשים שנוטים לבצע רכישות אונליין ו/או רכשו בעבר מוצרים דומים.

גוגל אדוורדס > גוגל אדס

לדברי גוגל:

“We’ve found that Smart campaigns are 3 times better at getting your ad in front of the right audience"

 

נשמע מבטיח לא? וזה עוד לא הכל. פי'צר נוסף בGoogle Ads, שישוחרר במהלך השנה הקרובה, הוא ה Image Picker.  כלי חדש שיסייע למפרסמים לבחור תמונות עבור הקמפיין שלהם ולמדוד את ביצועי התמונות עם הטקסט. כיצד זה עובד? המפרסם יכול לבחור את שלושת התמונות המובחרות ביותר שבורר התמונות הציע לו, או להעלות תמונות משלו, והכלי יבצע שילובי תמונה וטקסט שונים להשגת תוצאות מיטביות.

 

 Google Marketing Platform

 

פלטפורמת השיווק החדשה של Google היא למעשה איחוד בין DoubleClick  ל- Google Analytics 360 Suite.

DoubleClick, בבסיסה היא פלטפורמת מסחר (Ad Exchange) בין מלאי שטחי פרסום למלאי מודעות. הפלטפורמה גם מספקת מערכת נוחה לבנייה וניהול קמפיינים, סטודיו ליצירת מודעות מכל הסוגים, ניהול קהלים ושיטת רכישת מדיה בהצעות מחיר חכמות.

מיתוג מחדש של מוצרי הפרסום של גוגל

השילוב עם Google Analytics 360 Suite מטרתו לחזק את הקשר הבלתי מעורער בין ניהול מודעות לניהול אנליזה ותוצאות. הבנה עמוקה יותר של תוצאות הקמפיינים תאפשר למפרסמים לנקוט בצעדים הנכונים בבניית הקמפיינים שלהם במטרה להשיג את היעדים הסופיים הנכונים עבור העסק שלהם.

 

פיצ'ר חדש שייקח חלק באיחוד המיוחל הוא Display & Video 360 – פתרון הוליסטי לביצוע מסעות פרסום המשלב בתוכו תכונות מ- DoubleClick כמו שיטת הצעת המחיר, סטודיו קריאטיב, ניהול הקהלים והקמפיינים.

 

ואחרון חביב …

Google Ad Manager

 

גם פה מדובר בהכלאה בין 2 שירותי פרסום  של DoubleClick:
DoubleClick for Publishers & DoubleClick Ad Exchange

Google Ads

הדגש כאן הוא סיוע לבעלי אתרי תוכן למקסם את הרווחים מהאתר באמצעות התאמה יעילה יותר של התוכן גם למסכים הטכנולוגיים השונים וגם לקהל הנכון. על פי גוגל הפלטפורמה החדשה תעזור למפרסמי מדיה ובעלי אתרים לעמוד בסטנדרט גבוהה, לספק שקיפות לגולש ובכך חווית משתמש חיובית, יעילה ורווחית עבור כל הצדדים. דוגמה לשקיפות ניתן לראות כבר היום באפשרות של הגולש לבדוק :"מדוע אני רואה את המודעה הזו?" ואף לתת פידבק לרלוונטיות המודעה עבורו. כך גוגל יכולה להתאים נכון יותר את המודעות עבור הקהל הרלוונטי.

 

אז פתחנו את חודש יולי בהכרזה דרמטית של גוגל על מיתוג מחדש של שירותיה ולרגע הרגשנו רעידת אדמה קלה. אבל לאט לאט העשן התפזר, המטרות התבהרו  ואנחנו? אפילו קצת מתרגשים. גוגל בונה את המתח ומבטיחה שהטוב עוד מלפנינו ובמהלך החודש הקרוב יתגלו עוד חידושים ופי'צרים המחכים לנו בפלטפורמות החדשות, ולנו נותר רק לחכות.