שיווק דיגיטלי

פורסם ב-9.1.2017

מהו שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא מונח כללי המתייחס אל כל ערוצי השיווק באינטרנט: קידום אורגני וממומן בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, שיווק בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וברשתות חברתיות, שיווק במייל ועוד. המטרה היא לרוב להגיע אל לקוחות חדשים דרך ערוצי הדיגיטל ולתקשר עם הלקוחות הנוכחיים. במילים אחרות, שיווק דיגיטלי הוא כל ערוץ שיווק הנמצא ברשת האינטרנט.

הגידול בזמן השימוש באינטרנט הביא לשינוי מהותי בהרגלי הצריכה ולירידה משמעותית באפקטיביות של כלי שיווק מסורתיים (שלטי חוצות, פרסום בעיתונות המודפסת, רדיו וטלוויזיה). העיקרון הבסיסי של השיווק לא השתנה: כמו בעבר, גם כיום המטרה היא להגיע אל הקהל המתאים בזמן הנכון וברגע הנכון. לכן, חברות רבות פונות לשיווק דיגיטלי מכיוון שהוא מאפשר להם לתפוס את קהל היעד במקום שבו הם ממילא מבלים חלק גדול מהזמן: האינטרנט.

מה כולל שיווק דיגיטלי?

כאמור, השיווק הדיגיטלי מורכב ממגוון רחב של ערוצי שיווק, ואפשר להשתמש בו להשגת כל מיני יעדים: מהגדלת התנועה לאתר האינטרנט ועד מכירות בחנות האלקטרונית. מקצועני שיווק דיגיטל מכירים היטב את כל הערוצים ויודעים איזה ערוץ מתאים לתמוך באיזו מטרה.

סקירה קצרה של ערוצי השיווק הדיגיטלי:

קידום אתרים אורגני (SEO)

אופטימיזציה של אתר האינטרנט למנועי החיפוש (בעיקר לגוגל) כדי להשיג מיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של מילות מפתח רלוונטיות, וכך להגדיל את התנועה הנכנסת לאתר מתוצאות אורגניות (חינמיות לכאורה, בניגוד לתוצאות חיפוש ממומנות).

קידום דיגיטלי

קידום ממומן (PPC)

השגת תנועה לאתר באמצעות קניית שטחי פרסום בתוצאות החיפוש הממומנות של גוגל (או מנוע חיפוש אחר). בערוץ השיווק הזה, המפרסם משלם למנוע החיפוש רק אם אנשים הקליקו על המודעה.

שיווק ברשתות חברתיות

תהליך קידום המותג והתוכן באתרים חברתיים כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב וכדומה, כדי להגדיל את החשיפה למותג, את התנועה לאתר או את ההמרות (הרשמות, מכירות מוצרים וכו').

שיווק וקידום דיגיטלי - רשתות חברתיות

שיווק באמצעות תוכן

יצירת פריטי תוכן מסוגים שונים (מאמרים, סרטוני וידאו, אינפוגרפיקות, white papers) והפצתם כדי להשיג יעדים כגון חשיפה למותג, הגדלת התנועה, יצירת לידים או לקוחות ועוד.

שיווק במייל

שיווק באימייל הוא הגרסה הדיגיטלית של שיווק בדואר ישיר ומטרתה להשפיע על הלקוחות בכל מיני דרכים. ערוץ השיווק כולל איסוף של כתובות אימייל ויצירת מאגר מידע המשמש להתאמה אישית ופרסונליזציה של התכתובת השיווקית, כריית מידע, מיקוד מדויק ועוד.

שיווק במובייל

לא מדובר על ערוץ שיווק נפרד, אבל ב-2017 אי אפשר לדבר על שיווק דיגיטלי מבלי לדבר על שיווק במובייל. מספר המשתמשים באינטרנט במכשירים ניידים כבר עבר את מספר המשתמשים ממחשבים, לכן כל אסטרטגיית שיווק בכל תחום חייבת לקחת בחשבון את המשתמשים במובייל ולספק להם חוויית משתמש אופטימלית בכל נכסי האינטרנט: החל מעיצוב אתר רספונסיבי, או לפחות גרסת אתר ידידותית למובייל, ועד לקיצור טופסי ההרשמה. גם שיווק אפליקציות נכנס תחת הקטגוריה של שיווק במובייל.

שיוק דיגיטלי במובייל

 

יתרונות

שלא כמו שיווק אופליין, בדיגיטל אפשר לראות תוצאות בזמן אמת. אחרי שפרסמתם מודעה בעיתון, למשל, לא תוכלו לדעת במדויק כמה אנשים נחשפו אל הפרסום, וגם אין דרך ודאית לדעת אם המודעה אחראית למכירות או לא. לעומת זאת, אפשר למדוד את החזר ההשקעה (ROI) בכמעט כל אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי.

לדוגמה, באמצעות כלים חינמיים כמו גוגל אנליטיקס אפשר לדעת במדויק כמה אנשים ביקרו באתר, בכמה דפים הם צפו בכל ביקור, באיזה מכשיר הם השתמשו, מאיפה הם הגיעו לאתר, ועוד מידע. הנתונים האלה עוזרים לקבוע סדרי עדיפויות לעבודת השיווק ולהחליט איפה להשקיע יותר או פחות מאמצים. לדוגמה, אם שיעור קטן מהמבקרים לאתר הגיע ממנועי חיפוש, המסקנה המתבקשת היא שיש להקדיש עוד זמן לקידום אורגני של האתר.

בשיווק לא-דיגיטלי קשה לדעת איך אנשים מתקשרים עם המותג לפני שהם יוצרים קשר עם איש מכירות או קונים מוצר כלשהו. בדיגיטל אפשר לזהות דפוסים ומגמות בהתנהגות של המשתמשים בשלבים מוקדמים יותר, ובאמצעותם להחליט החלטות מבוססות יותר בנוגע לדרכים להוביל את המבקרים להשלים את ההמרה הרצויה.

שיווק דיגיטלי מול שיווק אופליין

כנ"ל לגבי שיווק באימייל: שלא כמו בשיווק בדיוור לא אלקטרוני, שבו אין דרך לדעת כמה עלוני פרסום נקראו וכמה הושלכו לפח, בשיטת השיווק הדיגיטלי המפרסמים יכולים למדוד במדויק את מספר המבקרים בדף הנחיתה שאליו נשלחו המכותבים, וגם לאסוף את פרטי הקשר שלהם וליצור מאגר של לקוחות פוטנציאליים.

זאת ועוד, השילוב בין אסטרטגיה אפקטיבית, הכלים הנכונים והטכנולוגיות המתקדמות יאפשר לכם לשחזר את כל הצעדים שקדמו למכירה ולהגיע עד לאינטראקציה הדיגיטלית הראשונה של הלקוח עם העסק. בשורה התחתונה, שימוש באמצעים טכנולוגיים כדי לשפר ולייעל את תהליך הקנייה של הלקוחות ישפיע השפעה חיובית על המכירות.

בגלל היתרונות האלו ישנה ציפייה לראות תוצאות מידיות בשיווק הדיגיטלי. אבל המהירות תלויה רבות בהיקף ובאפקטיביות של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי. מי שמשקיע בזיהוי קהל הלקוחות הפוטנציאליים וביצירת תוכן איכותי שיעניין אותם וגם ישכנע אותם לקנות, צפוי לראות תוצאות בתוך כשישה חודשים. התוצאות מקידום ממומן הן אמנם מהירות יותר, אבל תמיד מומלץ להשקיע גם בתוכן, בקידום אורגני בגוגל וברשתות החברתיות כדי להשיג תוצאות לטווח הארוך.

 

למי מתאים שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי מתאים לכל מי שרוצה להפיץ מוצר, שירות או רעיון כלשהו בכל תחום ותעשייה. בין שמדובר בעסקים קטנים ובינוניים או במותג בין-לאומי בעל שם, בחברה המשווקת מוצרים לעסקים (B2B) או למשתמשי קצה (B2C) או בעמותה ללא מטרת רווח, קהל היעד שלהם נמצא באינטרנט. עם זאת, יש להתאים את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי לכל עסק או ארגון לפי צרכיו ויעדיו.

שיווק דיגיטלי לאתרי מסחר

לדוגמה, אם קהל היעד של העסק הוא עסקים, היעד העיקרי יהיה השגת לידים. לפיכך, תפקיד האסטרטגיה השיווקית יהיה למשוך מספר רב ככל האפשר של מתעניינים ולקוחות פוטנציאליים הן באמצעות אתר האינטרנט והן באמצעות רשתות חברתיות כמו לינקדאין.

אם מדובר באתר מסחר אלקטרוני, המטרה תהיה להביא כמה שיותר מבקרים לאתר ולהפוך אותם לקונים. לכן, האסטרטגיה השיווקית תתמקד בקיצור המסע שעוברים המבקרים, מהרגע שהם נוחתים באתר ועד שהם משלימים קנייה, והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בעיצוב האתר ובניסוח הקריאות לפעולה, וגם בבחירת ערוצי השיווק הדיגיטלי. לדוגמה, רשתות חברתיות ויזואליות כמו אינסטגרם ופינטרסט יכולות להיות אפקטיביות יותר מקידום ברשת עסקית כמו לינקדאין.

 

מעוניינים לנסות?

בין שתחום השיווק הדיגיטלי חדש לכם או שיש לכם כבר ניסיון באחד או יותר מערוצי השיווק בדיגיטל, אין ספק שנוכל לעזור לכם לשפר את אסטרטגיית השיווק ואת התוצאות.

חברת נקודה מתמחה במתן פתרונות חכמים לשיווק באינטרנט, ויש לנו ידע וניסיון רב בכל ערוצי השיווק הדיגיטלי. החברה הוקמה בשנת 1999, ומאז הספקנו לנהל בהצלחה עשרות פרויקטים של שיווק דיגיטלי עבור מגוון חברות סטארט אפ, עמותות, אתרי מסחר, בריאות, תיירות ועוד תחומים תחרותיים.

בחברת נקודה אנחנו עוקבים בקביעות אחרי העדכונים בתחום השיווק הדיגיטלי ואנחנו מתאימים את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי לפי הטרנדים העדכניים בתחום, וכן לפי אופיו הייחודי של הפרויקט ושל קהל היעד, התקציב ויעדי השיווק.

צרו אתנו קשר לשיחת ייעוץ בלי התחייבות.