הבלוג שלנו

גוגל יסירו את המודעות לצד התוצאות האורגניות

Gilad Sasson
Gilad Sasson
2 במרץ 2016
זמן קריאה: 3 דקות

גוגל ערכו שינוי דרמטי בתוצאות החיפוש הממומנות והסירו את המודעות שהופיעו בצד ימין בדסקטופ (או בצד שמאל בגרסה העברית). מעכשיו מודעות גוגל אדוורדס יופיעו אך ורק בראש תוצאות החיפוש או בתחתית. בנוסף, בשאילתות חיפוש מסחריות במיוחד יופיעו ארבע מודעות (במקום שלוש) בראש תוצאות החיפוש הממומנות.

4 תוצאות ממומנות בגוגל

גוגל אישרו שהשינוי יגיע לכל החיפושים ולכל השפות: מודעות אדוורדס יפסיקו להופיע לצד התוצאות האורגניות בחיפושים בדסקטופ, אבל מודעות מסוג פרטי מוצר (Product Listing Ads) ימשיכו להופיע בצד התוצאות האורגניות ומעליהן. כמו כן, גם תוצאות מה-Knowledge Graph ימשיכו להופיע בצד.

לפי ההצהרה של גוגל, המודעה הרביעית בראש תוצאות החיפוש תופיע רק במספר מצומצם של שאילתות מסחריות (ותחרותיות) כמו בתי מלון, ביטוח רכב וכדומה. גוגל בוחנים את האפשרות של מודעה רביעית בראש תוצאות החיפוש מאז שנת 2010. לטענת גוגל המטרה היא להציע למשתמשים תוצאות יותר רלוונטיות בחיפושים מסוג זה ולהבטיח למפרסמים החזר השקעה גבוה יותר.

מה המשמעות של שינוי תצוגת המודעות בגוגל?

הסרת המודעות מצד תוצאות החיפוש תגדיל את הדמיון בין תוצאות החיפוש בדסקטופ לאלה שבמובייל, שבו לרוב מופיעות רק שתיים–שלוש מודעות, וכן תקטין את מספר התוצאות האורגניות בדף.

עבור מפרסמים המשמעות יכולה להיות עלייה במחיר לקליק של מודעות הפרסום בגוגל. עדיין לא ידוע אם העלייה ב-CPC תפצה את גוגל על אבדן ההכנסות בעקבות ההסרה של מודעות חיפוש בחלק העליון של הדף.

בנוסף, הסרת המודעות יכולה להגדיל את התחרות על התוצאות הגבוהות והנחשקות – גם הממומנות וגם האורגניות, וככל שהתחרות גדלה והקידום האורגני נעשה מאתגר יותר כך גדלה התלות בפרסום בגוגל כדי להביא תנועה לאתר.

כמו בכל שינוי כזה, יהיו מפרסמים שיפסידו מהשינוי ויהיו אחרים שירוויחו או לא יושפעו. ב-SEO Round Table כתבו עליהם.

המרוויחים והמפסידים משינוי תצוגת המודעות בגוגל:

המרוויחים:

מפרסמים המרבים לבחון מודעות: אלו לא יצטרכו לבדוק אם ה-Sitelinks מופיעים או לא מכיוון שתצוגת המודעות תהיה אחידה.

מפרסמים המשתמשים במערכת הצעות מחיר יעילה: צמצום מספר המודעות עלול להוביל למלחמה מיותרת על הצעות המחיר, אבל אלו שמשתמשים בכלים מתמטיים לא ייפגעו. עם זאת, הם עלולים לספוג ירידה בהמרות מהחיפוש בגלל הירידה במספר ההקלקות.

מודעות במקום 4: שיעור ההקלקה (CTR) במיקום זה צפוי להעפיל ולגדול ב-400%–1,000%, תלוי בביטוי המפתח.

אתרי קניות: יותר מודעות קניות יופיעו בקביעות בתוצאות החיפוש הממומנות.

המפסידים:

"האגרנים": חברים רבים בתכנית השותפים של גוגל אדוורדס לעסקים קטנים ובינוניים (Adwords Premier SMB Partner program) מנסים להוכיח את נוכחותם בתוצאות הממומנות, ועם פחות מודעות בדף יהיה להם קשה יותר, ואלו שמנהלים מספר רב של חברות באותה נישה עלולים להפסיד מהשינוי.

מפרסמים חלשים בנישות תחרותיות: ככל ששטח הפרסום קטן יותר התחרות גדלה, ומפרסמים בלי תכנית עסקית עלולים להיתקל בבעיות.

אלו שלא יושפעו:

  • מפרסמים על שמות מותג
  • חברות בנישה ספציפית
  • קמפיינים של וידאו או Display
  • מפרסמים במובייל – למובייל נוסף מקום למודעות בשנה שעברה.

אנחנו נמשיך לעקוב אחר שינויים ב-CPC, בהמרות ובתנועה בעקבות שינוי תוצאות החיפוש הממומנות בגוגל וכן אחר דוחות הרווחים של גוגל כדי להבין את משמעות השינוי. המשיכו לעקוב אחרינו ולהתעדכן.

 

*הפוסט עלה לראשונה ב-21 בפברואר