פייסבוק ממשיכים לעדכן את מערכת הפרסום, את אלגוריתם הדירוג ומוצרים נוספים בתדירות גבוהה. רק בחודש האחרון הודיעה הרשת החברתית על חמישה עדכונים ראויים לציון:

1. המסנג'ר של פייסבוק נפתח גם למשתמשים בלי חשבון פייסבוק

בסוף יוני הודיעו פייסבוק על שינוי גדול באפליקציית המסרים המיידיים Messenger, ופתחו אותה גם עבור משתמשים נטולי חשבון פייסבוק.

על פניו זה נשמע שינוי זניח שיעניין רק את מי שאינו מעוניין להצטרף לפייסבוק ועדיין רוצה להשתמש במסנג'ר ככלי תקשורת, אבל השינוי מסמן הזדמנות עסקית עצומה עבור החברה.

פייסבוק עושים צעדים זהירים להפוך את מוצריהם לרווחיים, וככל שיסירו יותר מכשולים – כמו לדרוש ממשתמשים לפתוח חשבון – כך הם ימשכו יותר משתמשים חדשים. הרחבת קשת המוצרים של פייסבוק ושינוי המיקוד מבידור לשימושיות יאפשרו לפייסבוק לגדול מהר יותר ולמשוך עוד יותר מותגים.

פייסבוק מסנג'ר - עדכון יולי 2015

תמונה: messenger.com

 

כבר במרץ, בכנס המפתחים של פייסבוק, דובר על מסנג'ר ככלי תקשורת בין עסקים ולקוחות. פייסבוק הודיעו שיאפשרו לעסקים ולמותגים להשתמש במסנג'ר כדי לשלוח קבלות ללקוחות, לעדכן אותם לגבי משלוחים למוצרים שקנו ולטפל בפניות לקוחות אל שירות הלקוחות. ובסוף יוני הציגו פייסבוק פיצ'ר חדש שמאפשר למשתמשים, רק תושבי ארצות הברית בינתיים, להעביר כספים זה לזה דרך המסנג'ר. אמנם פייסבוק עדיין לא מרוויחים כסף מההעברות האלה, אבל לכלי יש פוטנציאל רווחי גדול עבור פייסבוק.

2. פייסבוק התחילו לבחון פרסומות לפי ליד

בסוף יוני הודיעו פייסבוק על פורמט מודעות חדש במובייל, Lead Ads, הממוקד בהשגת לידים. הכלי מאפשר למשתמשים למלא טפסים במובייל בקלות באמצעות שימוש בפרטי הקשר שכבר נמסרו לפייסבוק עם יצירת החשבונות. כך, בכל פעם שמשתמש נתקל במודעת ליד בניוזפיד הוא יכול למלא את טופס ההרשמה באמצעות שתיים-שלוש לחיצות על מסך המגע.

פרסום לפי ליד בפייסבוק

כרגע פורמט המודעות נבחן על קבוצה מצומצמת של מפרסמים מכל העולם, ואם השימוש בו יורחב לכלל המפרסמים בפייסבוק, מן הסתם תצא הודעה רשמית.

למידע נוסף על מודעות הפרסום לפי ליד בפייסבוק


 

 
3. דירוג ידני של העדכונים הניוזפיד

פייסבוק יאפשרו למשתמשים לשלוט בסדר העדכונים בניוזפיד באמצעות הפיצ'ר See First, המאפשר למשתמשים לבחור חברים או דפים שירצו לראות את עדכוניהם בראש הניוזפיד. בנוסף יוכלו המשתמשים לבחור את החברים ואת הדפים שירצו להפסיק לעקוב אחריהם או לחדש קשר עם חברים ודפים שנעשה להם unfollow בעבר.
הכלי החדש יגרום לאנשי שיווק בפייסבוק להתאמץ יותר כדי להבטיח את מקומם בראש הניוזפיד של העוקבים ולוודא שלא ינופו ממנו.

4. שינוי בהגדרות ה-CPC (מחיר לקליק)

מפרסמים בפייסבוק היו מתוסכלים ממדד ה-CPC (מחיר לקליק) שספר כל הקלקה על המודעה. במסגרת עדכון ה-API האחרון, שינו פייסבוק את ההגדרה של ה-CPC, ומעכשיו הוא יכלול רק הקלקות לאתר או לאפליקציה ולא לייקים, שיתופים ותגובות.

עדכון CPC בפרסום בפייסבוק - יולי 2015

תמונה: facebook.com

למפרסמים בפייסבוק השינוי מציע שקיפות ובהירות, ומאפשר להם ללמוד את האפקטיביות של המודעות יותר בקלות. השינוי אמור להגיע לכל המפרסמים עד סוף יולי, והוא יופיע גם ב-Power Editor וגם במנהל המודעות.

5. עיצוב חדש למנהל המודעות ול-Power Editor

מפרסמים בפייסבוק לא יכלו שלא להבחין בשינויים בעיצוב גם של מנהל המודעות וגם של ה-Power Editor, וחשוב יותר – כלים ואפשרויות חדשות.

עדכון Power Editor יולי 2015

השינויים כל כך רבים ונקודתיים, שהדרך המומלצת ביותר להתוודע לכולם היא להקדיש כ-45 דקות לסיור של פייסבוק או פשוט לשקוע פנימה ולהתחיל להקליק.

מחפשים חברה מקצועית לפרסום בפייסבוק? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.