הבלוג שלנו

ניהול קמפיינים בפייסבוק

'Gilad Sasson'
24 במרץ 2015
זמן קריאה: 4 דקות

ניהול קמפיינים בפייסבוק הוא ערוץ שיווק מצוין עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. שיטת הפרסום בפייסבוק מאפשרת גם לחברות קטנות לנהל קמפיינים בפייסבוק ובעצם לכל מי שברשותו דף פייסבוק וכרטיס אשראי. באמצעות ניהול נכון של הקמפיינים בפייסבוק אפשר לחשוף את המותג או העסק לקהל יעד ממוקד ומפולח ולהגיע לעשרות אלפי משתמשים.

קראו עוד על אפשרויות הקידום הממומן בפייסבוק>>

ניהול קמפיינים בפייסבוק בהשוואה לניהול קמפיינים בגוגל

במבט ראשון ניהול קמפיינים בפייסבוק נראה דומה לקידום ממומן בגוגל. אצל שתי ענקיות האינטרנט אפשר לנהל קמפיינים ממוקדים ומכווני המרה בעלות נמוכה יחסית. אבל יש כמה הבדלים משמעותיים בין ניהול קמפיינים בפייסבוק בהשוואה לגוגל:

ניהול קמפיין פייסבוק - דוגמה לקמפיין פייסבוק

ניהול קמפיין בפייסבוק בהשוואה לגוגל

מיקוד – המיקוד בקמפיינים בפייסבוק הוא מפורט יותר ואפשר למקד את הקמפיינים לפי גיל, מיקום, תחומי עניין ונתונים ספציפיים נוספים, כך שהקמפיין יוצג רק לקהל יעד ממוקד. בנוסף, ניתן ליצור רשימות לטרגוט קהל ספציפי על ידי שימוש במספרי טלפון ניידים או כתובות אימייל. בגוגל לעומת זאת, המיקוד הוא רק לפי שאילתות חיפוש. המפרסמים מתאימים את הקמפיינים למילות מפתח, אבל אין להם ממש יכולת להגדיר את קהל היעד שייחשף למודעות.

תקציב – בדומה לפרסום בגוגל, גם בקמפיינים בפייסבוק יש כמה מודלים לתשלום:

מחיר לקליק (CPC)

מחיר לאלף חשיפות (CPM)

מחיר לפעולה (CPA)

מחיר אופטימלי לאלף חשיפות (OCPM) – מודל תשלום ייחודי לפייסבוק שלפיו המודעה תוצג רק למשתמשים שעשויים להשלים את ההמרה המוגדרת ביעדים. ב-OCPM הצעות המחיר נוצרות אוטומטית והן משתנות לפי מידת התחרות, וכך מוודאות שהמודעה תגיע לקהל היעד.

ניהול קמפיין בפייסבוק - ניהול תקציב

מיתוג – גם גוגל וגם פייסבוק מציעים אפשרויות מיתוג לעסקים. לקמפיינים בפייסבוק יש יתרון ביצירת שיווק מפה לאוזן, שהוא כלי פרסום חשוב מאד. חשיפה למותג דרך חברים מביאה להתעניינות גבוהה יותר בהשוואה לחשיפה באמצעות פרסום בלבד, ומגדילה את הסיכוי שהמתעניינים יהפכו ללקוחות.

לפני שמתחילים לנהל קמפיין פייסבוק, כדאי לענות על השאלות הבאות:

1. מהי המטרה של הקמפיין? כיצד כדאי לנהל את קמפיין הפייסבוק שלי?

לפני שיוצרים קמפיין בפייסבוק, כדאי לחשוב על המטרות (להגדיל את מאגר האוהדים של הדף, את החשיפה לאתר, את החשיפה של אירוע, לאסוף לידים, להפנות לעמוד נחיתה או לאתר מסוים וכו'). הקמפיין בפייסבוק צריך לשרת את אותה מטרה.

ניהול קמפיין פייסבוק - מטרות

2. מה התקציב לקמפיין בפייסבוק?

בניהול קמפיין בפייסבוק ניתן לבחור בין מספר הצעות מחיר:

בפייסבוק כמה סוגי הצעות מחיר, וכל סוג מתאים למטרת הקמפיין. כדי לבחור את הצעת המחיר המתאימה ביותר, צריך לחשב איזו הצעת מחיר תוביל לתוצאות הרצויות במחיר הנמוך ביותר.

מחיר לפי אלף חשיפות (CPM) – לרוב משתמשים בהצעת מחיר זאת בקמפיינים בפייסבוק שבהם מדד הביצועים המרכזי הוא חשיפות, הנמדד לפי תפוצה X תדירות.

מחיר לפי הקלקה (CPC) – הצעת מחיר זאת מתאימה לקמפיינים שבהם מדד הביצועים המרכזי הוא פעולה מסוימת (למשל, הקלקה על פוסט, כניסה לאתר וכו').

מחיר אופטימלי לאלף חשיפות (oCPM) – מודלת תשלום המאפשר להציע הצעות מחיר לפי היעד הסופי של הקמפיין, ונהוג להשתמש בו כשרוצים להביא להמרות באתר, פעולות מעורבות ספציפיות או התקנה של אפליקציות.

3. מי קהל היעד של הקמפיין בפייסבוק?

אפשרויות המיקוד המתקדמות בפייסבוק נותנות לבעלי עסקים גישה לקהל יעד ספציפי, ומאפשר לפלח את המשתמשים לפי הסבירות שהם יהפכו ללקוחות. נוסף על אפשרויות מיקוד סטנדרטיות כמו גיל, מין ומיקום, אפשר למקד את קהל היעד לפי תחומי עניין (בפייסבוק רשומים כ-8 מיליון תחומי עניין שונים), והגדרות רחבות יותר כמו פעילויות, מצב משפחתי וכדומה.

ניהול קמפיין פייסבוק - מיקוד

4. איך לשפר את הקמפיינים בפייסבוק?     

אחרי שהקמפיין עלה לפייסבוק, כדאי לתזמן סקירות קבועות באמצעות כלי מנהל המודעות של פייסבוק. הכלי מציג נתונים על כל רכיבי הביצועים של הקמפיין, ומפרט את כל הפעולות שעשו משתמשים בעקבות העלאת הקמפיין: מספר הלייקים שנוספו לדף או לפוסט, מספר התגובות, השיתופים, התיוגים, הקלקה על קישורים או על לשוניות בדף הפייסבוק, צפייה בתמונות ובסרטונים, התקנת אפליקציה ושימוש בה, אישור השתתפות באירוע וכו'. בנוסף נמסרים נתונים דמוגרפיים על המשתמשים המעורבים. מהנתונים הסטטיסטיים האלה אפשר ללמוד אילו מודעות עוזרות להשיג את היעדים ואילו מודעות צריך לשפר.

ניהול קמפיינים בפייסבוק - מעקב ואופטימיזציה

לסיכום, ניהול קמפיינים בפייסבוק מצריך הגדרת יעדים ספציפיים, מיקוד מדויק לקהל יעד, מעקב סדיר אחרי הנתונים ושיפור הקמפיינים לפי הביצועים.

רוצים קמפיין פייסבוק מצליח? צרו אתנו קשר וננהל עבורכם את הקמפיינים בפייסבוק.