פייסבוק בוחנים אפשרות חדשה לדירוג התוכן שמופיע בניוזפיד, וכשהיא תצא לפועל היא תשפיע מאוד על מותגים ועסקים המפרסמים בפייסבוק.
כפי שפורסם לאחרונה ב-AdWeek, פייסבוק בוחנים פיצ'ר חדש לאפליקציה הסלולרית שתאפשר למשתמשים לבחור חברים ודפים שאת עדכוניהם הם ירצו לראות תמיד בראש הניוזפיד. פייסבוק אישרו ל-AdWeek שהם בוחנים את הפיצ'ר הזה אבל לא מסרו עליו שום מידע נוסף, כולל לא מתי הוא יגיע לכלל המשתמשים (אם יגיע).
תמונה: AdWeek
בזמן האחרון הנטייה של פייסבוק הייתה לתת משקל גדול יותר לאלגוריתם הדירוג מאשר למשתמש, ולאפשר לאלגוריתם לארגן את סדר התוכן שיופיע בניוזפיד של המשתמשים. הנטייה הזאת הגיונית בהתחשב בעובדה שכמויות התוכן שמתפרסמות בפייסבוק רק הולכות וגדלות. אף על פי כן, פייסבוק עשתה כמה שינויים באלגוריתם הניוזפיד כדי להציג למשמשים תוכן רלוונטי יותר.
בשנה שעברה פייסבוק הציגו למשתמשים את האפשרות לקבל פחות עדכונים מחבר או מדף כלשהו, מבלי להפסיק לעקוב אחריהם לגמרי. בנוסף, היה עדכון באלגוריתם שהפך את העדכונים מחברים לבולטים יותר בהשוואה לעדכונים מדפים; עדכונון שהוריד את מינון הפוסטים הפרסומיים בניוזפיד, ושינוי שהכניס תוכן בזמן-אמת לניוזפיד.
השינויים האלה שימחו כמה מהמשתמשים ועצבנו אחרים, אבל עיקר המחאות הגיעו דווקא ממותגים וממנהלי דפים עסקיים, הטוענים שיש לאפשר למשתמשים לבחור את הדפים שמהם ירצו לקבל עדכונים. אם המטרה של פייסבוק היא להגביר את המעורבות, לשמש מעין עיתון מותאם אישית, אז סביר שהם לפחות יבחנו את האפשרות של שילוב בין אלגוריתם ובחירה של המשתמשים תוביל למעורבות גבוהה יותר מרק אלגוריתם.
איך העדכון ישפיע על עסקים המפרסמים בפייסבוק?
אם הפיצ'ר האמור יופץ לכלל המשתמשים נשארות כמה שאלות פתוחות: האם אנשים ישתמשו בו, ואם כן, האם יבחרו לקבל עדכונים מדפים עסקיים, ואם כן, מכמה ומאיזה מותגים?
בתור התחלה, אם הפיצ'ר יוצג למשתמשים בצורת תיבת דיאלוג כפי שהוצגה בניסוי, המאפשרת לבחור דפים וחברים מתוך רשימה, ייתכן שגולשים רבים ישתמשו בו. אבל קשה להעריך כמה מותגים ודפים עסקיים המשתמשים יבחרו. התשובה כמובן תלויה במשתמש האינדיבידואלי, בשביעות הרצון שלו מהניוזפיד, במספר החברים והדפים שהוא עוקב אחריהם, ובנכונות שלו לתקן ולשפר את הבחירה הראשונית.
התשובה לשאלה השלישית היא פשוטה לכאורה: אנשים יבחרו דפים שהם רוצים לקבל מהם עדכונים, ובאופן יותר ספציפי, דפים שמפרסמים תוכן מבדר, מעניין, אינפורמטיבי, תוכן שמקרין על האישיות שלהם או גורם להם להרגיש טוב יותר, והם ירצו לשתף בו את חבריהם בפייסבוק. אנשים עשויים לבחור לקבל עדכונים ממותג שהם אוהבים גם אם התוכן בדף הפייסבוק הוא בינוני, אבל סביר להניח שהם ישנו את בחירתם אם התוכן לא ישתפר.
לכן, לאתרי חדשות ומדיה יהיה יתרון מסוים, אבל כל אתר שמסוגל לייצר תוכן שמעורר עניין ומעורבות בקרב האוהדים, או יוצר קשר קרוב עמם המחייב אותם לשמור על קשר, צפוי לשרוד את השינוי בהצלחה. תוכן הוא המלך, כבר אמרנו?
אם הגעתם עד כאן… קבלו מידע וטיפים על כתיבת תוכן שינצח את האלגוריתם של פייסבוק:
- איך להפוך תוכן טוב לתוכן ויראלי
- טיפים לכתיבת תוכן והפסיכולוגיה שמאחוריהם
- 4 טריקים לכתיבת כותרות מנצחות
צריכים עזרה בקידום המותג בפייסבוק? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.