הבלוג שלנו

4 טריקים לכתיבת כותרות תוכן מושכות

Gilad Sasson
1 באפריל 2015
זמן קריאה: 3 דקות

כל אתר מחפש דרכים מקוריות לשווק תוכן ברשתות החברתיות ולגרום ליותר קוראים להיחשף אליו. על מנת ללכוד את תשומת הלב של הקוראים צריך כותרת חזקה, מסקרנת או משכנעת משום שהכותרת היא הדבר הראשון שאליו נחשפים הקוראים והיא יכולה לגרום להם ללחוץ על הלינק ולרצות להמשיך לקרוא.

במאמר שפורסם באתר socialmedia examiner נטען שעל פי מדגם אקראי של צפיות שנעשו בשני מיליארד דפים המכילים 580,000 מאמרים, נמצא כי 55% מהמבקרים בדפים בילו פחות מ-15 שניות בכל דף.
ממצא בולט נוסף הוא שאומנם הגולשים ברשתות חברתיות משתפים תכנים שונים ומפיצים אותם, אך לא בהכרח קוראים אותם..
נתונים אלו תומכים בעקרון 90-9-1 של ההשתתפות ברשת החברתית, כלומר, 90% מהגולשים הם נסתרים (לא עושים פעולה כלשהי), 9% מהגולשים עושים פעולה קטנה (כמו שיתוף) ו-1% מייצרים תוכן.

 

 

אז איך עושים את זה?

בגלל שיש לכם הזדמנות כה גדולה לקבל את תשומת הלב של הקהל שלכם ואתה מעוניינים שהתוכן שלכם יגיע לכמה שיותר מבקרים, זה חשוב שתהיה לכם כותרת חזקה שתגרום לאותם מבקרים לקרוא ולשתף את התוכן שלכם.

לפניכם 4 דרכים פשוטות שבעזרתן אתם יכולים לשפר את הכותרות שלכם:

  1. שימוש במספרים ופנייה אישית

על פי מחקרים רבים שנעשו בתחום נמצא כי שתי הכותרות הטובות ביותר היו כותרות הכוללות מספרים וכותרות הכוללות פנייה אישית ישירה.  ידוע שמספרים בכותרת הם בולטים ומושכים יותר לעין וכך הם מזמינים משתמשים להקליק ולהמשיך לקרוא. לדוגמה:

מספרים מושכים את העין

 ופנייה ישירה מצביעה על תועלת לקורא

מחקרים מצאו ש-16% מכותרות התוכן הויראלי כוללות אתה מילים "אתה" או "שלך". הפנייה האישית מצביעה על ערך כלשהו לקורא, סוג של תועלת שהקורא יכול לקבל מקריאת התוכן. הקורא מקבל תחושה שהוא במרכז ולא המוען, ולכן התוכן הופך למסקרן יותר.

  1. מצאו מקורות להשראה

כתיבת כותרות יכולה להיות מאוד מאתגרת אך אתם יכולים להסתכל על סוגי הכותרות שעבדו טוב אצל אחרים והניבו תוצאות טובות ולשאוב מהם רעיונות. חשוב לשים לב שאתם מתאימים את הכותרת לקהל היעד שלכם, כי מה שעבד טוב אצל אחרים לא בהכרח יעבוד אצלכם באותה מידה.

  1. השתמשו בשאלות של הלקוחות שלכם

מילות שאלה מהוות טריגר לקורא, ושאלות רלוונטיות המופנות לקהל יעד הן בהחלט מגנט הקלקות כשמדובר בכותרות של מאמרי תוכן. באותם מחקרים שציינו למעלה, נמצא כי כותרת המנוסחת בצורת שאלה מכפילה (!) את אחוז ההקלקה.
ההיגיון הוא פשוט, שאלות מדליקות את כפתור הסקרנות שלנו ואנחנו פשוט חייבים לדעת את התשובה, ועכשיו.

הכותרת מציגה שאלה שהיא רלוונטית ביותר לקהל שנפגע מהאקרים

חשוב שלא תתנו מידע רב מדי בכותרת אחרת הגולש לא יקרא את כל הכתבה. כותרת קצרה, עניינית ומסקרנת יכולה למשוך את הגולש להקליק ולהמשיך לקרוא את התוכן כולו. כותרת שמסגירה פרטים רבים מידי יכולה לגרום לגולש חוסר צורך להמשיך ולקרוא.

  1. בצעו סיעור מוחות על מנת להגיע לכותרת הפוטנציאלית עבורכם

הכי קל להשתמש ברעיון הראשון שעולה לכם בראש, אבל רוב הסיכויים שהכותרת הראשונה שחשבתם עליה לא תהיה החזקה ביותר. על מנת למצוא את הכותרת הטובה ביותר עבור התוכן שלכם, קחו קצת זמן, בצעו סיעור מוחות, חשבו על מספר כותרות שונות עד שלבסוף תבחרו מתוך רשימה של כמה כותרות פוטנציאליות את הכותרת המתאימה ביותר.

 

לסיכום, חוקי הכותרות הם:

1. שימוש במספרים ובפנייה אישית

2. מציאת מקורות להשראה

3. שימוש בשאלות הלקוחות

4. ביצוע סיעור מוחות

בהצלחה!