הרבעון השלישי של 2016 היה מוצלח במיוחד עבור פייסבוק: החברה דיווחה על רווחים של יותר מ-7 מיליארד דולר, עלייה של יותר מ-50% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. מתוך הסכום העצום הזה הרווח הנקי הגיע ל-2.37 מיליארד דולר, עלייה מטורפת של יותר מ-165% בהשוואה לרבעון השלישי של 2015. רוב ההכנסות של פייסבוק מגיעות מפרסום למובייל (84% מכלל ההכנסות); ההכנסות מתשלומים, עמלות ומקורות אחרים דווקא ירדו בהשוואה לשנה שעברה.

פייסבוק רבעון 3 2016

מספר המשתמשים היומיים בפייסבוק עלה ל-1.18 מיליארד בהשוואה ל-1.13 מיליארד ברבעון הקודם. מספר המשתמשים היומיים במובייל עלה ל-1.66 מיליארד מ-1.57 מיליארד ברבעון הקודם, מהם 1.055 מיליארד משתמשים באופן בלעדי במובייל.

שווי המניה של פייסבוק אמנם ירד, אבל מארק צוקרברג ציין כי זה היה רבעון מוצלח עבור החברה, והדגיש את המאמץ שנעשה בקידום השימוש בווידאו בכל האפליקציות שבבעלות החברה. בכך הוא התייחס לכמה נתונים ועדכונים:

עלייה במספר המשתמשים בפייסבוק לייב: מספר האנשים המשתמשים בכלי השידורים הישירים של פייסבוק גדל פי 4.

עלייה במספר המשתמשים ב-Instagram Stories: לפי פייסבוק, לכלי דמוי סנאפצ'ט יש יותר ממאה מיליון משתמשים פעילים ביום.

מצלמה לצד הניוזפיד: בצעד שנתפס כמו עוד ניסיון לחקות את סנאפצ'ט, פייסבוק החלו לבחון הוספה של מצלמה בראש הניוזפיד המאפשרת למשתמשים להוסיף פילטרים ואנימציות לתמונות הסלפי.

תוכנת AI לעיבוד אמנותי של תמונות סרטוני וידאו: בחודש האחרון התחילו פייסבוק לבחון פיצ'ר חדש למצלמה המשתמש בבינה מלאכותית כדי לעבד תמונות וסרטוני וידאו בסגנון של יצירות אמנות מפורסמות.

פייסבוק - כלי וידאו

בנוסף, חשפו פייסבוק תוצאות מחקר על ההשפעה של פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם על קמפיינים פרסומיים. המחקר נערך בשיתוף פעולה של פייסבוק עם חברת מחקרי השוק נילסן וחברת המדידה Total Ad Rating, ותוצאותיו הראו, בין השאר, שהרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם נתפסות על ידי המשתמשים כערוצי וידאו לכל דבר. המחקר נערך בבריטניה ומטרתו הייתה לנסות להבין איך שיתוף פעולה בין פרסום בטלוויזיה ושיווק דיגיטלי יכול להגדיל את התפוצה של הקמפיינים ולהגיע אל קהל היעד בכל המכשירים.

במחקר נמדדה התפוצה של 25 קמפיינים שרצו במקביל בטלוויזיה ובפייסבוק. התוצאות הראו שהפרסום בפייסבוק יכול להשלים את הקמפיין בטלוויזיה, ולהגיע אל 5% נוספים מהאוכלוסייה שלא נחשפו לקמפיין בטלוויזיה. התוצאות היו גבוהות במיוחד בקרב קבוצות הגיל של בני 18–24 ו-25–34, שאצלם שיעור החשיפה של פייסבוק מגיע ל-22.6% ו-14% בהתאמה (בבריטניה, אחד לכל שמונה אנשים).

ביחס לקהלי היעד של אותם קמפיינים, הגידול בתפוצה עלה ל-16.1%, והמשמעות היא שאחד מכל שישה אנשים מקהל היעד נחשפו לקמפיין בפייסבוק ולא בטלוויזיה.

קמפיינים בפייסבוק ובטלוויזיה

המסקנה היא שכדי לנהל קמפיינים אפקטיביים עבור קהל הצורך מדיה במכשירים שונים, על המותגים ליצור קמפיינים עקביים ולהגיע אל המשתמשים באמצעי התקשורת המועדף עליהם ובדרך שתניע אותם למעורבות. לפי התובנה הזו, פייסבוק ממליצים לתכנן קמפיינים של וידאו באמצעות תכנית מדיה המשלבת טלוויזיה, VOD ווידאו דיגיטלי. אם המשתמשים אינם מפרידים בין ערוצים ומכשירים, גם המותגים צריכים להתאים את הגישה ולהתאים את הקמפיין לאדם, ולא למכשיר או לערוץ השיווק.

 

המשיכו לעקוב אחרינו למידע נוסף על ניהול קמפיינים בפייסבוק.