פייסבוק הציגו בשנה שעברה את פורמט הפרסום הקרוסלה, המאפשר למפרסמים להציג כמה תמונות וקישורים במודעה אחת. פייסבוק מצאו ששימוש במודעות בפורמט הקרוסלה מעלה את שיעור ההמרה ב-30%–50% ומוריד את העלות להמרה ב-20%–30% בהשוואה למודעות שבהן רק תמונה אחת. בעקבות ההצלחה של הפורמט, פייסבוק הרחיבו החודש את הפורמט גם לפרסום במובייל.
תמונה: facebook.com
פורמט הקרוסלה בפרסום במובייל תומך בעד 5 תמונות, והמודעות הן אינטראקטיביות, מושכות ומתאימות הן למפרסמים לתגובה ישירה והן להעלאת מודעות למותג. ועכשיו מפתחי אפליקציות למובייל יכולים להשתמש באותו פורמט מודעות גם להתקנות יישום (app install) וגם למעורבות ביישום (app engagement), שמטרתן להגיע אל המשתמשים שהתקינו את היישום ולעורר מעורבות בה (לפי הנתונים, רק כ-5% ממתקיני היישומים ממשיכים להיות פעילים בה לאחר עשרה ימים מההתקנה).
תמונה: gloss-postproduction.com
דוגמאות לשימוש יצירתי במודעות הקרוסלה בפייסבוק
מפרסמים בפייסבוק משתמשים בפורמט הקרוסלה כדי להבליט את המוצרים ולעורר מודעות למותג בדרכים שונות ומגוונות:
מותג המכוניות Mini השתמש בפורמט כדי להציג מעין סיפור בהמשכים ולקחת את המשתמשים לסיור וירטואלי בדגם החדש.
רשת חנויות האופנה ניימן מרקוס השתמשה בפורמט הקרוסלה כקטלוג והציגה בו את קולקציית האביב של מחלקת הנעליים והאביזרים. בהשוואה לסוגי פרסום אחרים, מודעת הקרוסלה הניבה פי 3 המרות ושיעור הקלקה גבוה ב-85%.
המפרסמים גם יכולים לראות ב-Insights אלו קישורים במודעה משיגים את הביצועים הטובים ביותר ולאפשר לפייסבוק להתאים את סדר התמונות לפי מידת המעורבות והביצועים הצפויים. ניתוח התחלתי של הפיצ'ר הזה מראה שהוא יכול להעלות את שיעור ההקלקה ב-12% בממוצע.