בשבוע שעבר פייסבוק הציגו שלושה מוצרי פרסום חדשים המיועדים לקידום עסקים מקומיים:
Store locator – תוספת למודעות העוזרת למשתמשים לאתר את מיקום העסק בקלות
Store visits – כלי מעקב אחר מספר המבקרים בחנות מהמשתמשים שנחשפו למודעות Local Awareness
API online conversions – כלי המספק מידע על ההשפעה של הקמפיינים בפייסבוק על מכירות בחנות, פניות למוקד הטלפוני וכדומה.
מטרת החידושים היא למדוד את ההשפעה של קמפיינים בפייסבוק על הביקורים בחנות ועל מכירות. בעבר, מפרסמים בפייסבוק ניסו להכניס מידע על מיקום העסק באמצעות הוספת קישורים למודעות, אבל לרוב הקישורים הופנו לדפי נחיתה שהותאמו למחשב ולא למובייל. מוצר הפרסום החדש נבנה במחשבה על המובייל והמפה משתלבת באופן טבעי בפורמט של המודעה. יש לציין שפייסבוק לא השיקו אפליקציית מפות עצמאית, ובמקום זה הם משתמשים באפליקציית המפות הזמינה בטלפון של המשתמש (כלומר מפות גוגל או אפל). כך, המשתמשים יוכלו להקליק המפות במודעה ולקבל מידע נוסף כמו הוראות הגעה וזמן נסיעה משוער ולשלוף את מספר הטלפון של העסק.
תמונה: facebook.com
Store visits, המדד של פייסבוק להערכת מספר מבקרים בחנות ישתמש באנשים המשתפים את המיקום ברשת החברתית (אפשרות שמשתמשים יכולים לכבות כדי להימנע ממעקב) וכן בסימני רקע כמו רשתות אינטרנט אלחוטיות. בנוסף, אחרי הביקור פייסבוק יתשאלו משתמשים ויוודאו אם אכן ביקרו במקום המשוער. ולבסוף, על סמך אומדנים אלו פייסבוק יעריכו את מספר המשתמשים שאינם משתפים במיקומם ויכלו לבקר בחנות.
הנתון שיימסר למפרסמים הוא של סך המבקרים המשוער הנאמד לפי מספר המבקרים הממשי. המפרסמים יוכלו גם לקבל מידע על תנועת מבקרים לחנות בזמן אמת, לפלח אותה לפי נתונים דמוגרפיים כמו מין וגיל, ולצפות בנתונים סטטיסטיים לפי יום, שבוע או 28 ימים אחרונים.
בנוסף, פייסבוק מאפשרים למפרסמים לקשר בין מכירות שנעשו בחנות או בטלפון עם מודעות הפרסום בפייסבוק באמצעות offline conversions API. אפשר להשתמש ב-API החדש ישירות מול פייסבוק או באמצעות מערכות חיצוניות לניהול קשרי לקוחות, ודרכו לקבל מידע בזמן אמת על המרות שנעשות בטלפון או בחנות, לקבל מידע דמוגרפי על הקונים ולשפר קמפיינים עתידיים.
קידום עסקים מקומיים: פייסבוק נגד גוגל
החידושים האחרונים במודעות Local Awareness הם שלב נוסף במלחמה בין פייסבוק וגוגל על כספם של בעלי עסקים מקומיים. בשנה האחרונה גוגל הציגו כמה כלי פרסום המאפשרים למותגים לקדם את הסניפים המקומיים ולעקוב אחר ההשפעה של המודעות הדיגיטליות על הביקורים בחנות ועל המכירות. בשנה שעברה גוגל התחילו להציג במנוע החיפוש במובייל מודעות המבליטות עסקים בקרבת מקום, ובהמשך גם הוסיפו מודעות בתוצאות החיפוש של מפות גוגל ואפשרו למפרסמים לקנות שטחי פרסום במיקומים ספציפיים במפה.
תמונה: maps.googleblog.com
גוגל גם הקדימו את פייסבוק בתחום המדידה; כבר בדצמבר 2014 גוגל השיקו מדד לביקורים בחנות המעריך את כמות האנשים שהגיעו לעסק בעקבות פרסומות באינטרנט. פייסבוק אפילו אימצו את שם כלי המדידה של גוגל, Store visit, אבל הם נהנים מהיתרון של מידע הנמסר בידי המשתמשים עצמם.
המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים נוספים על פייסבוק. מעוניינים לפרסם עסקים מקומיים בפייסבוק? צרו אתנו קשר.