הבלוג שלנו

חדש בפייסבוק: כלים לקידום אורגני

Gilad Sasson
24 בינואר 2016
זמן קריאה: 2 דקות

פייסבוק השיקו בסוף השבוע שעבר כלי חדש למיקוד אורגני: Audience Optimization. מטרת הכלי היא לעזור לבעלי דפים לשפר את התפוצה ואת המעורבות של הפוסטים האורגניים (כלומר הלא-ממומנים), וגם להבין טוב יותר מה מעניין את האנשים שמקליקים על הפוסטים. הכלי מציין מי הקהל שיש סיכוי גדול שיגיב לפוסט, וכך עוזר לשפר את הרלוונטיות של הפוסטים ולהגדיל את המעורבות בפוסט ובדף כולו.

יש שלושה פיצ'רים בכלי Audience Optimization:

קהלים מועדפים (Preferred Audiences): פיצ'ר המאפשר לבעלי דפים להוסיף לתוכן תגיות של תחומי עניין ולעזור לפייסבוק לקשר משתמשים עם הנושאים ותתי-הנושאים שמעניינים אותם. כך, במקום להגביל את הקהל שרואה את הפוסטים בניוזפיד, התגיות האלו יוצרות עבור כל משתמש בנפרד סדרי עדיפויות של הנושאים שהכי מעניינים אותם.

הגבלת קהלים (Audience Restrictions): פיצ'ר המאפשר לבעלי דפים להגביל את הנראות של פוסטים מסוימים בפייסבוק באמצעות הגדרת הקהלים שלא ימצאו את התוכן רלוונטי, לפי נתונים דמוגרפיים כמו מיקום, שפה, גיל או מין. אפשר להשתמש בפיצ'ר לצד אפשרויות הקהלים המועדפים.

נתוני שימוש של קהלים (Audience Insights): פיצ'ר המציג את הביצועים של התוכן, עד לרמת הפוסט ועם מיון לתגיות של תחומי העניין. הפיצ'ר נוסף לנתוני השימוש הכלליים של הדף. לאחר פרסום הפוסט, נתוני השימוש של הקהלים המועדפים יכולים לעזור לבעלי הדפים להבין אילו קטגוריות שונות של אנשים מגיבות לכל תגית.

קידום אורגני בפייסבוק

הכלי אופטימיזציה של קהלים זמין לכל דפי הפייסבוק באנגלית ובכמה פלטפורמות:

  • עורך הפוסטים: אפשר להוסיף תגיות ומגבלות באמצעות אייקון המיקוד המופיע בתחתית החלון.

מיקוד קהלים בפייסבוק

  • Graph API: ניתן להוסיף תגיות של תחומי עניין באמצעות ה-API.
  • כלי פרסום חיצוניים: אפשר להוסיף את התגיות ואת המגבלות באמצעות כלי פרסום חיצוניים כגון SocialFlow ו-Sprinklr.

 

הטיפים של פייסבוק לתיוג קהלים:

– לא לכלול את כל הנושאים או הדמויות המוזכרות בפוסט. המטרה היא להגדיר קהל יעד, לא לפרט מילות מפתח.

  • – אם הפוסטים עוסקים בדמויות ציבוריות, כמו פוליטיקאים, מוזיקאים או ספורטאים, מומלץ להשתמש בתגיות ספציפיות של שמות הדמויות, מכיוון שלרוב יש קשר ישיר בין נושא המאמר ותחומי העניין של קהל היעד.
  • – נוסף על תגיות ספציפיות, מומלץ להוסיף גם תגיות הקשורות בעקיפין בנושא הפוסט, בעיקר כשמדובר בידיעות חדשותיות.
  • – מומלץ להוסיף תגיות של שמות מותגים, חברות או ארגונים החופפים לנושא הפוסט ויכולים לעניין את העוקבים אחריהם.
  • – קהל היעד של תגיות הקשורות לאירועים אקטואליים יכול להיות מצומצם בהתחלה, לכן מומלץ לשלב את התגית הספציפית בתגיות כלליות יותר.
  • – מומלץ להגביל את השימוש בתגיות הכוללות שמות מקומות או אזורים רק לסיפורים רלוונטיים ספציפית למקום.
  • – מומלץ להשתמש בהאשטאגים או ממים רלוונטיים לנושא הפוסט.

 

צרו אתנו קשר למידע נוסף על קידום אורגני או ממומן בפייסבוק