פרסום בפייסבוק

פורסם ב-30.9.2014

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר באינטרנט. נכון ל-2017 יש בה כ-3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש וכ-2 מיליארד מהם מבקרים באתר או באפליקציה מדי יום. כמעט לכל מי שיש גישה לאינטרנט יש גם חשבון בפייסבוק, ולכן, פוטנציאלית, הפרסום בפייסבוק יכול לעזור למותגים ולעסקים להגיע למיליוני משתמשים ביום.

פרסום בפייסבוק מאפשר להגיע אל קהל לקוחות פוטנציאלי ממוקד מאוד ולבסס מערכת יחסים איתם ועם הלקוחות הנוכחיים. השיווק בפייסבוק מתמקד אומנם בעיקר בניהול קשרי לקוחות, אבל אפשר להשתמש בכלי הפרסום כדי להשיג לקוחות חדשים.

 

 

אפשרויות הפרסום בפייסבוק

פייסבוק מציעה כמה מוצרי פרסום המותאמים ליעדי הפרסום: מקידום דף הפייסבוק ועד קידום האתר או האפליקציה, וכל מטרות הביניים שמערכת הפרסום בפייסבוק מציעה למפרסמים (מעורבות או השגת לייקים לדף הפייסבוק, תנועה לאתר או המרות ספציפיות, התקנת אפליקציות, צפייה בווידאו ועוד).

 

פרסום בפייסבוק:  Post Engagement

מודעה בפייסבוק שמטרתה להגדיל את החשיפה של פוסטים אורגניים שהועלו בדף הפייסבוק (תמונות, וידאו, קישורים, סטטוסים) ולהגביר את המעורבות (לייקים, שיתופים, תגובות). אפשר ליצור את המודעה דרך מנהל המודעות (Ads Manager) או דרך הכפתור Boost Post שמופיע בתחתית כל פוסט בדף הפייסבוק.

 

 

פרסום בפייסבוק: Page Likes

מודעות פייסבוק אלה מיועדות להשיג לייקים חדשים לדף הפייסבוק. כמות הלייקים של דף נחשב למדד להצלחה בפייסבוק, וככל שמספר לייקים גדול יותר, כך גדל הסיכוי שחבריהם ייחשפו לדף ויצטרפו גם הם למאגר המחבבים.

פרסום בפייסבוק: Traffic

מודעות בפייסבוק המזמינות את המשתמשים לצאת מפייסבוק ולבקר בדף כלשהו באתר האינטרנט – דף הבית או בדף נחיתה ספציפי.

פרסום בפייסבוק: Conversions

מודעות שמטרתן לגרום למבקר באתר להשלים איזושהי המרה: לקנות מוצר, להירשם לניוזלטר, להוריד אפליקציה וכו'. כדי לעקוב אחרי ההמרות יש להטמיע בדף האתר קוד מעקב (פיקסל).

פרסום בפייסבוק: יצירת לידים (Lead Generation)

מודעות פרסום שמטרתן לגרום ללקוח פוטנציאלי להשאיר את הפרטים שלו על מנת שנציג הארגון/החברה יחזור אליו למידע נוסף. מומלץ להשתמש במודעות פייסבוק אלה ליצירת לידים כאשר רוצים לקדם מכירות של מוצר מסוים, הרשמות לסדנה כלשהי וכדומה.

פרסום בפייסבוק - נקודהפרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק: תגובות אירוע (Event Responses)

מודעות פרסום שמטרתן להגדיל את החשיפה של אירוע ולהביא למספר רב של היענויות ואישורי השתתפות באירוע.

פרסום בפייסבוק: צפייה בסרטון וידאו (Video Views)

מודעות שמטרתן לקדם סרטוני וידאו. בפייסבוק יש למודעות אלו אפשרויות מיקוד ומעקב ייחודיות. למשל, אפשר למקד את המודעות לקהל שכבר צפה ב-3 שניות מהסרטון, או לקהל שצפה ב-95% מהסרט, וכן למדוד את מספר המשתמשים שצפו בשניות הראשונות של הווידאו, את אלו שהקליקו על הסרטון כדי לצפות בו בליווי סאונד, ואת אלו שהגיעו לאתר בעקבות צפייה בסרטון.

 

פרסום בפייסבוק – אפשרויות מיקוד

אחד היתרונות הייחודיים של הפרסום בפייסבוק הוא אפשרויות המיקוד הרבות. משתמשי פייסבוק מוסרים מרצונם מידע רב על עצמם, על העדפותיהם ועל תחומי העניין שלהם, והמידע הזה מאפשר למפרסמים למקד את הקמפיינים לקהל יעד ספציפי.

 

אפשרויות המיקוד בפייסבוק

אפשר למקד את מסעות הפרסום בפייסבוק לפי מיקום, גיל ומין וגם לפי קטגוריות נוספות:

פרסום לפי תחומי עניין: מתחומים כלליים כמו ספורט וטכנולוגיה ועד תחביבים ופעילויות ספציפיות, מותגים אהובים ועוד.

פרסום בפייסבוק לפי מיקוד דמוגרפי מתקדם: מצב משפחתי, השכלה, תעסוקה (מתפקיד ועד תחום התעסוקה), דעות פוליטיות, מוצא עדתי, אירועי חיים (למשל נשואים טריים, לקראת יום הולדת).

קרבה לדף הפייסבוק: משתמשים הקשורים לדף הפייסבוק, לאירוע מסוים או לאפליקציה, החברים שלהם, או דווקא משתמשים שאינם קשורים.

פרסום לפי התנהגות בפייסבוק: פעילות המשתמשים ברשת (למשל ניהול דפי פייסבוק, העלאת תמונות לרשת), שימוש במכשירים סלולריים (סוג המכשיר לפי חברה או מערכת הפעלה, ותק השימוש במכשיר) והרגלי הנסיעה (תדירות, מטרות הנסיעה, שימוש באפליקציות תיירות ועוד).

קהלים מותאמים אישית: רשימת לקוחות או אנשי קשר

קהלים כפילים (Lookalike Audiences): מיקוד למשתמשים הדומים ללקוחות הקיימים (לפי רשימת הקהלים המותאמים אישית).

קהלי שיווק מחדש – רימרקטינג (Remarketing): קהל יעד של משתמשים שביקרו באתר (או בעמודים שונים באתר) או בעמוד הפייסבוק / אינסטגרם, משתמשים שיצרו אינטראקציה כלשהי עם פוסטים בעמוד.

ניתן לפלח את קהלי היעד לפי רמות אינטראקציה שונות כמו, אינטראקציה של המשתמשים עם סירטוני וידאו מסוימים בעמוד ועוד על ידי כלי הרימרקטינג בפייסבוק.

 

פרסום בפייסבוק

 

הפרסום בפייסבוק הוא כלי יעיל ואפקטיבי לקידום עסקים ומותגים, אבל ריבוי אפשרויות הפרסום והמיקוד יכולות לבלבל מפרסמים חסרי ניסיון ובכך הפרסום בפייסבוק לא יגיע למיצוי הפוטנציאל האפשרי. רוצים לדעת עוד על כלי הפייסבוק ואיך לעשות קידום נכון? קראו הכל על קידום בפייסבוק.