הבלוג שלנו

מובייל וגוגל: סיכום בלאק פריידיי 2015

Gilad Sasson
Gilad Sasson
2 בדצמבר 2015
זמן קריאה: 2 דקות

החלוקה בין בלאק פריידיי, יום הקניות בחנויות ובקניונים, לבין סייבר מאנדיי, יום הקניות ברשת, הולכת ומיטשטשת, והסקרים מראים שגם בלאק פריידיי הפך לחג הקניות ברשת, בעיקר במובייל, ויש שאף מכנים אותו "מובייל פריידיי".

נתונים על קידום בגוגל בבלאק פריידיי 2015:

עלייה קלה בפרסום בגוגל: ההשקעה בפרסום במנועי חיפוש עלתה ב-3.7% בהשוואה לשנה הקודמת.

תקציבי הפרסום בגוגל התמקדו בקמפיינים של קניות: הייתה עלייה של 35% בהשקעה בפרסום מוצרים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

עלייה גדולה אף יותר בקמפיינים של קניות במובייל: ההשקעה בקמפיינים לקידום מוצרים במובייל עלתה ב-85% בהשוואה לשנה שעברה, והגיעה ל-10% מסך ההשקעה בפרסום בגוגל בפרק הזמן המדובר.

 בלאק פריידי בקידום בגוגל

תמונה: https://kenshoo.com

 

 

קניות וחיפושים במובייל בבלאק פריידיי

תנועה מהמובייל: יותר ממחצית מתנועת החיפוש הקשורה במסחר בין חג ההודיה ובלאק פריידיי הגיעה מהסמארטפון, עלייה של 15.2% בהשוואה ל-2014.

קניות מהמובייל: גם הקניות באמצעות המכשיר הנייד התחזקו השנה, ו-36.2% מהקניות ברשת השנה הגיעו מהמובייל, עלייה של 30% משנה שעברה.

טאבלט לעומת דסקטופ: לראשונה, ערך ההזמנות הממוצע בטאבלטים עבר את זה של הדסקטופ: 136.42$ בטאבלט לעומת 134.06$ בדסקטופ. ערך ההזמנות הממוצע בסמארטפון עמד על 121.06$, עלייה של 4.3% בהשוואה לשנה הקודמת.

בלאק פריידיי במובייל

תמונה: 01.ibm.com

הסמארטפונים שולטים בקניות מהמובייל: הסמארטפונים הם עדיין המכשיר המועדף על הקונים באינטרנט בבלאק פריידיי. רק בבלאק פריידיי התנועה מהסמארטפונים הייתה 44.7% מסך התנועה ברשת, פי 3.5 מהתנועה שהגיעה מהטאבלטים. הסמארטפונים גם עקפו את הטאבלטים בקניות אונליין: 20.6% לעומת 15.5% (עלייה של כמעט 75% בהשוואה לשנה שעברה).

אייפון ואייפד לעומת אנדרואיד: אפל ממשיכים לשלוט בשוק הקניות במובייל, אבל לראשונה הטלפונים במערכת אנדרואיד התחילו לכרסם ברווחים של אפל מהקניות העונתיות ברשת: בסוף השבוע שבין בלאק פריידיי לסייבר מאנדיי 78.1% מהקניות במובייל הגיעו ממכשירים של אפל (אייפון ואייפד) ­– ירידה מ-79.6% בשנה שעברה – ו-21.6% מהקניות נעשו ממכשירי אנדרואיד – עלייה מ-19.7% מהשנה שעברה.

 

לסיכום:

–          הקניות באינטרנט ממשיכות לעבור את הקניות בחנויות, גם בחגי קניות מסורתיים כמו Black Friday.

–          הקניות במובייל: סמארטפון ובטאבלט, עוברות את הקניות בדסקטופ, ויש העדפה לקניות מהסמארטפון.

 

צריכים עזרה בקידום אתר קניות ובהתאמתו למובייל? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם!