הבלוג שלנו

איך לפרסם מוצרי CBD בגוגל ובפייסבוק?

Gilad Sasson
11 באוגוסט 2021
זמן קריאה: 5 דקות

בשנים האחרונות נדמה שאי אפשר להתחמק מ-CBD ומהסיפורים על סגולותיו הרפואיות. CBD, או בשמו המלא קנאבידיול, הוא אחד משני הרכיבים המוכרים ביותר בצמח הקנביס, לצד THC. ל-CBD אין השפעה ממסטלת, והוא נחשב לבעל תכונות אנטי-דלקתיות, נוגדות חרדה, משככות כאבים ומרגיעות. במספר מדינות בעולם הוא חוקי ונמכר לטיפול במגוון בעיות רפואיות ולשיפור איכות החיים והבריאות הכללית.

 

בארץ CBD הוא עדיין לא חוקי. כן, אפשר למצוא חברות קוסמטיקה שרוכבות על הטרנד ומשווקות קרמים מועשרים ב-CBD. אבל תאורטית אי אפשר לקנות מוצרי CBD בלי מרשם רופא ורישיון קנביס רפואי מתאים. אף על פי כן, בעולם המקביל של האינטרנט כבר נערכים מזה זמן ליום שאחרי הלגליזציה או החרגה של CBD מפקודת הסמים (מה שיבוא קודם).

 

כך, מי שטרח בערב שבת כבר תפס את רוב תוצאות החיפוש האורגניות – המפורשות או המרומזות ומכובסות. ומי שימשיך לחכות לשינויים רגולטוריים יגלה לא רק את היקף התחרות, אלא גם את האפשרויות המוגבלות בקידום ממומן.

 

האם אפשר לפרסם CBD באינטרנט?

בקצרה:

 

גוגל – באופן רשמי הפרסום של מוצרי CBD אסור, אבל יש דרכים עקיפות, בטוחות יותר או פחות.

 

פייסבוק –הפרסום אסור באופן לא רשמי, מלבד פרסום מוצרים מבוססים CBD למריחה על העור (topicals) בתנאי שהביטויים CBD או קנביס לא יוזכרו בתוכן המודעה.

 

טאבולה ואאוטבריין – הפרסום מותר במדינות שבהן השימוש חוקי (כלומר, לא בישראל בשלב זה), בכפוף לרשימה ארוכה של מגבלות. למשל, אין לפרסם מוצרי מזון או תוספי תזונה המכילים CBD או לשלב דימויים של צמח הקנביס. כמו כן, יש לציין את מינון ה-THC ולוודא שהוא לא עובר את המותר במדינת היעד.

 

פרסום CBD בגוגל

 

CBD כלול ברשימת מוצרים פרמצבטיים ותוספים האסורים בפרסום בגוגל אדס. אומנם מדיניות הפרסום של גוגל רואה פחות בחומרה תרופות ותוספי תזונה בהשוואה לסמים מסוכנים (הרשימה שאליה משתייכים מוצרי קנביס, כולל לשימוש רפואי). אף על פי כן, מבחינה רשמית אי אפשר לפרסם מוצרי CBD או אפילו תוכן אינפורמטיבי בנושא בגוגל אדס, ומודעות שיפרו את ההנחיה הזאת יסתכנו בפסילה ובהשעיית החשבון.

 

זה מבחינה רשמית. מאחורי הקלעים, דווח כבר ב-2019 על שיתופי פעולה בין גוגל ובין חברות CBD בניסוי, שבמהלכו התאפשר לאחרונים להציע מודעות לפרסום במספר פלטפורמות של גוגל, בהן יוטיוב ומודעות לרשת החיפוש. המפרסמים לא יכלו להזכיר את הביטוי CBD, במקום זאת הומלץ להם להשתמש במונחים פחות מפורשים כמו שמן ספקטרום מלא. גוגל כמובן הכחישו את מעורבותם בניסוי.

 

מוצרי CBD בגוגל שופינג

 

בנוסף, ישנה פרצה באלגוריתם של גוגל שמאפשרת לעקוף את ההנחיות ולהגניב מודעות פרסום למנועי החיפוש.

 

כאמור, אי אפשר להזכיר את הביטוי המפורש (CBD או קנביס ושאר הכינויים של הצמח) לא במודעות ולא בדפי הנחיתה, אבל אפשר להציע הצעות מחיר למילות המפתח האלה.

 

התהליך הוא כזה:

  • מקימים דף נחיתה בדומיין נפרד או לחילופין מנקים את האתר מכל הביטויים שיובילו לפסילת הקמפיין.
  • מסירים כל אזכור למילים האסורות בנוסח המודעה, משתמשים בחלופות מעורפלות יותר או פחות (שמן המפ או שמן רפואי יכולים לעבור).
  • מציעים הצעות מחיר לביטויי CBD הרלוונטיים.
  • שולחים את הקמפיין לאישור ומקווים לטוב.

התהליך הזה אינו נטול סיכונים. במקרה הטוב הוא יעבור מתחת לרדאר של גוגל, במקרה הפחות הוא טוב הוא יכול להוביל להשעיה של החשבון או אף לסגירתו, לכן הוא אינו מפורסם למפרסמים מתחילים.

 

בשורה התחתונה, הדרך הכי לגיטימית ובטוחה לפרסם מוצרי CBD בגוגל היא באמצעות קידום אורגני. זו אומנם לא תהיה דרך פשוטה ומהירה או חינמית, אבל בטווח הארוך היא המשתלמת ביותר.

 

קידום מוצרי CBD בפייסבוק ובאינסטגרם

בפייסבוק ובאינסטגרם, שנמצאת בבעלות פייסבוק וחולקת אותה מדיניות פרסום, המצב טיפה שונה. רשמית פייסבוק לא אוסרת על פרסום מוצרי CBD והמפ, כל עוד הביטויים CBD או קנביס על כינוייו אינם מוזכרים במפורש במודעה. בפועל מודעות נפסלות על ימין ועל שמאל.

 

עם זאת, ישנן כמה דרכים לגיטימיות לפרסום מוצרי CBD בפייסבוק ובאינסטגרם:

להתמקד במוצרים לטיפוח או לטיפול בעור (Topicals) – מודעות המפרסמות משחות, קרמים או מוצרי טיפוח מועשרים ב-CBD אבל אינן מפרטות את רכיביו יכולות לעבור דרך המסננת של פייסבוק. ייתכן שגם עזרי שינה טבעיים, מוצרים אכילים וחטיפים מועשרים לבעלי חיים יעבדו באותה דרך.

cbd ads facebook

 

להפנות את המודעות לדף נחיתה או דומיין נפרד – כדי לפרסם שמן CBD או מוצר אחר שאינו מיועד למריחה על העור אפשר להפנות את המודעות לאתר נפרד מאתר החנות. באתר הנפרד לא יופיעו אזכורים של CBD או תמונות שעלולות להסגיר את הכוונה האמיתית.

 

לפרסם תוכן במקום מוצרים – באותה דרך אפשר להפנות את המודעה לבלוג, אתר ביקורות או אתר חיצוני אחר. השיטה הזאת פחות יעילה לקמפיינים שמטרתם היא מכירות, אבל היא יכולה להביא לתוצאות טובות בקמפיינים שמטרתם הגברת המודעות למותג ולמוצר.

cbd ad facebook

 

בנוסף לדרכים שצוינו לעיל, אפשר לפרסם מוצרי CBD גם בדרכים מסורתיות יותר – מקידום אורגני בגוגל וברשתות חברתיות ועד פרסום מודעות באתרים ידידותיים לקנביס ול-CBD, שיווק אימייל, שיווק שותפים ועוד. צריכים עזרה? צרו איתנו קשר.