מודעות דרושים למהנדסים מומחים במנועי חיפוש; תוצאות חיפוש שמדלגות על גוגל, עדכון דף ההנחיות לזחלן Applebot ופרסום הנחיות לקידום אתרים, הם כמה מהרמזים שנזרקו מהכיוון של אפל על בנייה מתוכננת של מנוע חיפוש חדש. האם סופסוף יקום מתחרה ראוי לגוגל?

 

אחת הסיבות לשליטה הלא מעורערת של גוגל בחיפוש במובייל (נכון ליולי 2020 נתח השוק של גוגל עומד על כ-95% מכלל החיפושים ממכשירים ניידים) היא העובדה שמנוע החיפוש של גוגל הוא ברירת המחדל במכשירי אייפון. לאורך השנים גוגל כנראה שילמו לאפל סכום הנע בין מיליארד ל-9 מיליארדי דולרים כדי ליהנות מהיתרון הזה. אבל לפי חשדות די מבוססים נראה שאפל מתכננת לבנות מנוע חיפוש שיתחרה בגוגל.

אפל - מנוע חיפוש

 

בתור התחלה, אפל פרסמו לאחרונה מודעות דרושים למהנדסים ואנשי תוכנה המתמחים במנועי חיפוש (בין השאר למפות, לסירי, למודעות בחיפוש ועוד).

 

בנוסף, אפל עדכנו את כלי החיפוש המובנה Spotlight. אם עד עכשיו חיפוש מידע שלח משתמשים לפתוח את הדפדפן ולהגיע לתוצאות החיפוש של גוגל, ממערכת ההפעלה iOS14 תוצאות החיפוש ב-Spotlight כבר עוקפות את גוגל ומציגות קישורים ישירות לאתרי אינטרנט העונים על החיפוש.

 

apple search spotlight ios14

(קרדיט: coywolf.news)

ואם זה לא מספיק, אפל עדכנו לאחרונה את דף המידע על Applebot, הזחלן של אפל, וכללו בו מידע על דירוג תוצאות החיפוש, תמיכה ב-robots.txt ובתגיות מטא כמו nofollow ו-nofollow, ההבדל בין רובוט הסריקה למובייל ולדסקטופ ועוד היבטים טכניים של SEO.

 

חוץ מכל הרמזים האלה, גוגל עומדת בפני כמה תביעות הגבלים עסקיים, באירופה ובארצות הברית. האיחוד האירופי כבר כפה על גוגל לאפשר למשתמשי אנדרואיד לבחור מנוע חיפוש בשלבי ההתקנה של מכשיר חדש, אבל חוץ מ-DuckDuckGo אף אחד לא מאמין שהעדפות המשתמשים ישתנו משמעותית. עם זאת, נראה שאלה ימיו האחרונים של גוגל כמנוע החיפוש הדיפולטיבי גם במכשירי אייפון.

 

איך ייראה מנוע החיפוש של אפל?

לפי המידע שאפל מסרו, אלגוריתם הדירוג שלהם למד כמה דברים מגוגל והוא נעזר בנתונים האלה:

למרות הדמיון בגורמים המשפיעים על המיקומים, סביר להניח שמנוע החיפוש של אפל ייראה שונה מזה של גוגל.

 

מה המשמעות מבחינת SEO?

תאורטית, מנוע חיפוש של אפל יכול להיות מתחרה משמעותי לגוגל ולהצליח איפה שמתחרים אחרים (Bing, DuckDuckGo) כשלו. בארצות הברית נתח שוק הסמארטפונים של אפל עמד על 46% ברבעון השני של 2020 (באירופה – 26%) והדפדפן ספארי כבר עבר את כרום במספר המשתמשים בארצות הברית. ומנוע חיפוש בהתאמה אישית רק יגביר את התלות של משתמשי אפל (לרוב קהל שבוי גם ככה) בעולם של אפל. אז אם ההשערה הזאת תתממש, תחום הקידום האורגני, שכיום ממוקד כמעט כולו בגוגל, יצטרך לעבור כמה התאמות ושינויים כדי לקדם תכנים במנוע החיפוש של אפל.