הבלוג שלנו

הדגמה של Accelerated Mobile Pages (AMP) בתוצאות החיפוש

Gilad Sasson
Gilad Sasson
11 באוגוסט 2016
זמן קריאה: דקה אחת

פרויקט ה-AMP של גוגל (ראשי תיבות של Accelerated Mobile Pages או דפי מובייל מואצים בתרגום חופשי) הושק לפני כחצי שנה בקוד פתוח במטרה לשפר את חוויית הגלישה במכשירים ניידים. בשלב הראשון דפי המובייל המואצים הוצגו רק בחלק של הסיפורים המובילים בתוצאות החיפוש של גוגל בטלפונים ניידים. מאז אומץ השימוש ב-AMP בכל העולם, חצה את אתרי החדשות והתרחב גם לאתרי קניות, בידור, תיירות, מתכונים ועוד. גוגל מדווחים על 150 מיליון מסמכי AMP הרשומים באינדקס, ועל 4 מיליון דפים חדשים הנוספים מדי שבוע. לכן, מעכשיו גוגל ירחיבו את התמיכה בתכנים מסוג AMP יאפשרו תצוגה מקדימה של דפי מובייל מואצים בכל תוצאות החיפוש ולא רק בחלק של הסיפורים המובילים.

 AMP בתוצאות החיפוש

גוגל מבהירים שהעדכון הזה לא ישפיע על דירוג האתרים, והוא רק יאפשר לאתרים מכל סוג, ולא רק אתרי מדיה, לספק חוויית גלישה מהירה (אף על פי שהתאמת האתר ל-AMP דורשת עבודת פיתוח). בתצוגה המקדימה בתוצאות החיפוש התכנים יסומנו בלוגו של AMP והקלקה עליהם תוביל לדף המואץ המלא בצפיית AMP.

Accelerated mobile pages

אפשר לראות הדגמה של AMP בתוצאות החיפוש באתרg.co/ampdemo . בעברית קשה מאוד למצוא תוצאות AMP, אבל חיפוש באנגלית מראה מגוון גדול של תוצאות, החל מאתרי חדשות ועד חיפוש מתכונים, מילות שירים וכדומה.