בסוף שנת 2022 הפכו כלי הבינה המלאכותית לנגישים לציבור הרחב וביססו את עצמם כנושא המדובר והמרכזי למשווקים ובעלי עסקים בישראל ובעולם. לא מדובר בטרנד חולף אלא במהפכה אמיתית שמשנה, מעצבת ומסייעת לטכנולוגיות ושיטות עבודה קיימות. ואנחנו כמשווקים יכולים (וצריכים) לנצל את הטכנולוגיה העומדת לרשותנו כדי לשפר, לסגנן ולדייק את הפעילות השיווקית הדיגיטלית שלנו.
כבר היום פלטפורמת הפרסום של גוגל, Google Ads, משתמשת בכלי AI שפותחו על ידי החברה במטרה לסייע למפרסמים למקסם את ביצועי הקמפיינים ולשפר את המסרים השיווקיים וחוויית הגולשים. בחודש אפריל 24 הודיעה גוגל על כניסתו של כלי נוסף למערכת – מחולל תמונות מבוסס AI עבור קמפיינים מסוג Demand Gen.
AI מבית Google בפלטפורמת גוגל אדס
שיטות בידינג חכמות
בינה מלאכותית מאפשרת לגוגל להגדיר הצעות מחיר פרטניות וחכמות שמתאימות לכל שאילתה בנפרד, זאת על ידי שכלול כל האלמנטים הרלוונטיים למכרז כמו יעדי הקמפיין, התקציב, השאילתה ומאפייני הגולש. כך תוכלו להציג את המודעה הנכונה, לאדם הנכון במחיר הנכון. במקום להגדיר באופן ידני הצעת מחיר לכל מונח חיפוש או מיקום מודעה, השתמשו בשיטות בידינג חכמות של גוגל אדס כדי לשפר ביצועים ולהגדיל אחוזי המרה.
חשוב לציין שהמלצתה של גוגל היא להשתמש בשיטות בידינג חכמות בשילוב עם התאמה רחבה למונחי חיפוש. זו הדרך לאפשר למערכת 'לבצע את עבודתה' כראוי ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר לקמפיין שלך.
מודעות חיפוש רספונסיביות
מודעות אלו כוללות מגוון כותרות ותיאורים כך שהמערכת, באמצעות בינה מלאכותית, יכולה לבצע את השילובים הטובים ביותר ולהציג מודעות רלוונטיות בתגובה לכל שאילתה בנוסף, בכל מודעה רספונסיבית שתייצרו תוכלו להיעזר במדד החוזק של המודעות ולהשתמש בהצעות חכמות של המערכת כדי לשפר את הכותרות והתיאורים. לפי גוגל, מפרסמים ששיפרו את מדד החוזק של המודעות מחלשה למצוינת מדווחים על עלייה ממוצעת של 12% במספר ההמרות.
קבוצת מודעות דינמיות לרשת החיפוש
במקום לייצר באופן ידני מודעות רספונסיביות תוכלו להשתמש במודעות דינמיות לרשת החיפוש. במקרה זה, המערכת תייצר מודעות על סמך תוכן מדפי האתר ועמודי הנחיתה שלכם ובאמצעות טכנולוגיית AI תדע לקטלג ולהציג את המודעות על סמך קטגוריות באתר, דפים ספציפיים או האתר כולו – בהתאם לבחירה של המפרסם.
קמפיינים חכמים
גוגל מאפשרת למפרסמים לייצר קמפיינים חכמים שחולשים על כלל מיקומי הפרסום של גוגל אדס תוך ביצוע אופטימיזציה שוטפת וחלוקת התקציב בין המיקומים השונים. דוגמה לכך היא קמפיין performance max שאומנם אינו חדש במערכת אך היום באמצעות AI המערכת יודעת לייצר עבור המפרסם נכסי טקסט, תמונות, לוגו וסרטונים המבוססים על חומרים מהאתר. בקמפיין מסוג זה עיקר השליטה היא בצד המערכת (והבינה המלאכותית) וככל שהקמפיין יצבור יותר נתונים כך תצליח המערכת לבצע אופטימיזציה חכמה ולשפר ביצועים.
מחולל תמונות מבוסס AI
כלי חדש שהושק בחודש אפריל המאפשר יצירת תמונות באיכות גבוהה עבור קמפיינים מסוג Demand Gen. בקמפיין זה המודעות מוצגות במיקומים נבחרים כמו YouTube YouTube Shorts Discover ו-Gmail, במטרה לייצר ביקוש בקרב קהל היעד. לכן, שיפור הסיפור החזותי והתאמת האימג'ים לכלל הגדלים הוא חלק מכריע בהצלחת הקמפיין.
באמצעות מחולל התמונות, מפרסמים יכולים לספק הנחיות טקסט בכמה שלבים פשוטים ולייצר תמונות מקוריות ואיכותיות המתאימות למותג ומייצרות סיפור חזותי מרשים ומקורי (לפי גוגל הבינה שפותחה על ידם תמיד תיצור תוכן ייחודי ולעולם לא נקבל 2 תמונות זהות).
הכלי החדש הושק כרגע למפרסמים באנגלית, כאשר שפות נוספות יגיעו בהמשך השנה.
מלבד הכלים החכמים המובנים בגוגל אדס, תוכלו להיעזר בכלי AI חיצוני כמו ChatGPT למערכת על מנת לייצר רעיונות חדשניים, לדייק מסרים ולשפר את הפעילות הממומנת שלכם:
שימוש בChatGPT לקידום ממומן
קופי למודעות טקסט
מומלץ להשתמש בצ'אטג'יפיטי ליצירת כותרות ותיאורים למודעות חיפוש. הקפידו להשתמש בהנחיות מפורטות ככל האפשר כדי לקבל פלט שימושי מה-AI. בינה מלאכותית היא חזקה רק כמו המידע שמזינים אליה, ולכן יש להנחות את הכלי בצורה הברורה והרלוונטית ביותר למטרה שלכם.
לדוגמה, עבור מודעות (כותרות ותיאורים) הקפידו לתת הנחייה מפורטת הכוללת: כמות כותרות ותיאורים הנדרשים, מגבלת תווים לכל אחד, סוג הקמפיין והמוצר המשווק, מה ההנעה לפעולה, מילות המפתח שצריכות להיכלל ודרישות נוספות כמו להסיר סימני קריאה.
יצירת תוכן שיווקי לעמודי הנחיתה
באמצעות בינה מלאכותית תוכלו לקבל רעיונות לתכנים שיווקיים. גם כאן, ככל שתהיו מפורטים ומדויקים יותר תקבלו תוצאות רלוונטיות. הקפידו לתאר מי קהל היעד, מה תפקידם, מה המוצר המשווק, כיצד הוא עונה על צרכי הקהל, חסמים בקרב קונים פוטנציאליים, אתגרים בשוק וכמובן מה מטרת עמוד הנחיתה ומהי ההמרה המיוחלת.
ביצוע מחקר מילים
מתכנן מילות המפתח (Keyword Planner) של גוגל יכול לסייע במחקר מילים וחיזוי נפחי חיפוש, אך לעיתים המונחים שמציג אינם רלוונטיים כי חסר הקשר. לכן כדאי לבצע מחקר מילים רחב יותר בעזרת בינה מלאכותית ולהנחות את ChatGPT לפי הנושא הכללי, המוצר המשווק, הצורך שעליו עונה המוצר ודפי הנחיתה הרלוונטיים.
פריסת מדיה חכמה
תוכלו להתייעץ עם ChatGPT על אופן חלוקת התקציב בין פלטפורמות הפרסום השונות, ובתוך גוגל אדס – בין הקמפיינים ומיקומי המודעות השונים. החלוקה תתבצע על בסיס פירוט הקהל שתיתן, ככל שהפירוט יהיה רחב וכולל מאפיינים מקיפים כך תדע הבינה המלאכותית לקשר את פרופיל הקהל לפלטפורמה הרלוונטית.
למה הכרחי להשתמש בכלי AI?
עבור מותגים, כלי בינה מלאכותית פותחים אפשרויות יצירתיות חדשות עם רמת תחכום תדמיתי שעד כה היה לוקח לבעלי מותג זמן רב משאבים רבים להפקה. כיום, כלי הבינה המלאכותית מאפשרים גם לעסקים קטנים וסוכנויות הפועלות עם צוותים 'רזים' ליצור נפח גבוה של נכסי תדמית מגוונים ויצירתיים המתאימים למותג ומרחיבים את המערך הקריאטיבי במינימום משאבי עיצוב.
בנוסף, האפשרות של כלי ה-AI לייצר עוד וריאציות (של תמונות או טקסטים) המבוססים על חומרים קיימים מובילה להרחבה משמעותית של המערך הקריאטיבי של המותג תוך שמירה על הקווים המנחים ותחושת העקביות של מסע הפרסום.
אז כן, זה פשוט הכרחי להכיר, להתנסות ולהשתמש בכלי AI בתוך מערכת הגוגל אדס ומחוצה לה.
עם זאת, זכרו שעד כמה שבינה מלאכותית חכמה וחשובה היא אינה מחליפה את המוח האנושי לכן הקפידו לבדוק בכלי תצוגת המודעות את השילובים שיצרה המערכת, הוסיפו מילות חיפוש שליליות כדי להימנע מהתאמה לחיפושים לא רלוונטיים ובמידה והשתמשתם במודעות דינמית הקפידו להגדיר מהיכן יילקח התוכן ושאכן הוא רלוונטי לקמפיין ולקהל היעד. במילים אחרות – אל תסמכו על המוצר הסופי של כלי הבינה המלאכותית ותמיד תוודאו שעין אנושית בודקת את התוצרים הסופיים, הטקסטואליים והוויזואליים, שלהם.
שיהיה לכם בהצלחה,
יש לכם שאלה? דברו איתנו